Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات روز گذشته معاون اشرف غنی مبنی بر پشتیبانی هوایی پاکستان از جنگجویان طالبان در منطقه مرزی دو کشور، آن را رد و اعلام کرد: این ادعاها موجب تضعیف تلاش‌های پاکستان برای صلح در کشور همسایه می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای، آنچه را که ادعای «امرالله صالح» معاون ریاست جمهوری افغانستان خوانده، بی اساس دانست و اعلام کرد: پاکستان هرگز پیامی را به نیروی هوایی افغانستان منتقل نکرده و عملیات هوایی در محدوده خاک افغانستان را حق مشروع این کشور می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: مسوولان پاکستانی اخیرا ۴۰ نفر از نیروهای ارتش افغانستان که به خاک آن کشور گریخته بودند را با احترام به مسوولان افغانستان تحویل داده است و حتی آمادگی خود را برای کلیه پشتیبانی لجستیکی از طرف افغانستانی اعلام داشته است.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود که اتهامات معاون رئیس جمهوری افغانستان تلاش‌های صادقانه اسلام‌آباد را برای ایفای نقش خود در رسیدن به راهکار صلح در افغانستان تضعیف می‌کند.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد تاکید کرد که ما به حق دولت افغانستان برای عملیات در قلمروی خود احترام می‌گذاریم هرچند عملیات‌های نظامی در نزدیک مرز مشترک به طور معمول با پیامدهایی همراه است که مغایر با رویه‌های بین المللی می‌باشد، به همین دلیل پاکستان نیز موظف است تا برای حفاظت از نیروها و مردمی که در مرزها بسر می‌برند اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون اشرف غنی روز گذشته (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در توییتر، نیروی هوایی پاکستان را به پشتیبانی از طالبان و هشدار به نیروهای دولتی افغانستان مبنی بر هرگونه حمله هوایی به مواضع طالبان در نقطه مرزی دو کشور متهم کرد.

وی گفت: اکنون نیروی هوایی پاکستان در نقاط مختلف از نزدیک اقدام به پشتیبانی هوایی از نیروهای طالبان می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند