Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در نشست اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به‌عنوان رئیس دستگاه قضاییه را به دستگاه قضا و مردم تبریک می‌گوییم چراکه این شخصیت سابقه خوبی در این مجموعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با جان و مال مردم در ارتباط است، اضافه کرد: همانطور که امام فرمودند باید شخصی انتخاب شود که بر مباحث دینی آگاه باشد و شرع را به‌خوبی بشناسد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید مسائل مرتبط با خود را خود بر دست گیرد، تصریح کرد: همانطور که در گذشته و امروز با مفاسد اقتصادی برخورد می‌شود باید با مفاسد فرهنگی نیز با حساسیت برخورد کرد و نمونه بارز این موضوع انبار کردن کاغذها و محروم شدن ناشران از چاپ کتاب‌هاست.
وی ادامه داد: کار قوه قضاییه فقط مبارزه با جرم نیست بلکه  این‌ قوه باید کار پیشگیرانه با هم‌افزایی دو دستگاه مجریه و مقننه را دنبال کند تا نابسامانی موجود را ساماندهی کرد، بخشی از مشکلات امروز به علت نبود نظارت‌های لازم وجود دارد.
حسینی بوشهری از تعیین فردیبرای هماهنگی میان قوا تقدیر کرد و گفت: برخی اطلاع ندارند که در باطلاق گرفتار می‌شوند، آگاه‌سازی جامعه از اولویت‌های مورد نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم ۴۷ آیه به فساد اشاره کرده و روش‌های مبارزه با فساد به درستی تبیین شده است.
امام جمعه قم با بیان اینکه برای رؤسای دادگستری‌ها باید از روحانیون با تجربه استفاده کرد، گفت: قضات با تجربه باید زیر نظر روحانی دادستان با تجربه فعالیت کنند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد پیوندی میان حوزه و دستگاه قضا برای پرداختن به مسائل جدید این دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: شنیده می‌شود که برخی درخواست بازنشستگی می‌کنند و وکیل می‌شوند که از نظر بنده این موضوع کار درستی نیست و البته که قضات هم باید به جایی برسند که طمع به مال نداشته باشند و نیازهای آن‌ها رفع شود.
حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی از گناهان در کشور عادی شده است، اضافه کرد: در خصوص ربا مراجع بارها در مورد آن صحبت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه حوزه از ایده هایی نظیر بازگشت مجرم به چرخه زندگی استقبال می‌کند، گفت: باید در راستای تحقق شعار سال روندی که در دستگاه قضا شکل گرفته و از تولید مانع‌زدایی می‌شود با قدرت اجرایی شود.
حسینی بوشهری رسیدن به راهکارهای اجرایی امر به معروف ونهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز از نظر سند بالادستی دست مسؤولان دستگاه قضا باز است و نیازمند آغاز حرکت جدی هستیم.
وی گفت: ایجاد امنیت اقتصادی موضوع مهمی است چراکه عده‌ای احساس امنیت برای سرمایه‌گذاری در کشور ندارند و باید در این راستا مبارزه‌های لازم با فساد دنبال شود.
حسینی بوشهری افزود: دستگاه قضایی به‌گونه‌ای در سطح بین‌المللی برای حقوق ایرانیان خارج از کشور برخورد کند که هزینه برخورد با آن‌ها بیشتر از امروز شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری احساس امنیت قم حسینی بوشهری دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان

به گزارش خبرآنلاین،رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901443

دیگر خبرها

  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟