Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:45:18 GMT

سدسازی بی‌رویه عامل اصلی خشک شدن کرخه است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۱۲۴۰

سدسازی بی‌رویه عامل اصلی خشک شدن کرخه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفیع، آیت‌الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از هورالعظیم، رفیع و روستاهای هویزه، اظهار کرد؛ مشکلات به وجود آمده در بحث آب، وضعیت شط نیسان و رودخانه کرخه را تاسف بار کرده‌است به طوری که آب موجود در آن آب نیست، بلکه لجن است و برای هور و دامداران نگران کننده و ناراحت‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه این شرایط موجود عوامل مختلفی دارد، افزود: مهم‌تر از خشکسالی، سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه، معتقدیم سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

حیدری بیان کرد: دولت در استان‌های بالادستی بدون ملاحظه خوزستان، سدهایی را برای حل مشکلات آن مناطق ایجاد کردند، اما حقی برای خوزستان قائل نشدند، به طوری که کشاورزی حقآبه مخصوص خود را دارد، محیط زیست هم همین‌طور، هورالعظیم حقآبه دارد و مردم حق حیات دارند که متأسفانه متوجه این مسئله نشدند.

وی عنوان کرد: ما ۵ سال پیش به آنها تذکر و هشدار داریم که با این اقدامات در خوزستان فاجعه رخ می‌دهد، آنها هم قبول داشتند، اما با این حال به کار سدسازی ادامه دادند؛ مقامات استان و نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدند که مصرانه مطالبه جدی مردم را از دولت و شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند که آب‌هایی را از سدهای بالادستی کرخه رهاسازی کنند تا سد کرخه پر شود تا حقابه‌ها تأمین شود.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس خبرگان خوزستان خشکسالی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه

به گزارش صدای ایران از ایسنا،علیرضا نجفی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به انتشار خبر حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته (۱۱ اردیبهشت‌ماه) خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه که پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز بودند، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. 


وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

این دانشگاه اعلام کرد خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه، پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. به دنبال این اتفاق، دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دستور ویژه‌ای برای پیگیری مشکل پیش آمده برای پزشکان صادر کرد.

با توجه به ایجاد مزاحمت و بروز برخی مشکلات برای بعضی از پزشکان و اماکن بهداشتی درمانی کرخه، این موضوع به صورت ویژه توسط مدیریت شهرستان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)