Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@00:28:53 GMT

سیل و صاعقه در تابستان قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۱۸۲۲

سیل و صاعقه در تابستان قربانی گرفت

بارش‌های تابستانی رگباری در هفته پایانی تیرماه در بسیاری از استان‌ها از شمال تا جنوب کشور سیل به راه انداخت و حتی قربانی گرفت. صاعقه نیز در این میان جان دو نفر دیگر را گرفت.

 از روز پنجشنبه تاکنون بارش‌های رگباری موجب آماده باش دستگاه‌های اجرایی در بسیاری از استان ها شد و به زیرساخت‌های راه و تأسیسات و بخش کشاورزی خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بارش‌ها تا چند روز آینده کماکان در برخی نقاط کشور ادامه دارد. صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» تصریح کرد: بارش‌های رگباری تا اواسط هفته در برخی استان‌ها بویژه استان‌های جنوب و جنوب شرقی ادامه خواهد داشت. وی افزود: دیروز شدت این بارش‌های رگباری در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و ارتفاعات البرز بود. اما بارش‌هایی را هم در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گیلان، قزوین، البرز، شمال استان تهران، سمنان و گلستان داشتیم. امروز شنبه نیز شدت بارش‌ها را در استان‌های کرمان، فارس و هرمزگان خواهیم داشت که برای آنها هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده و روز یکشنبه هم بارش های رگباری در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان ادامه خواهد داشت.
سیل در 200 روستای سیستان و بلوچستان
 استان سیستان و بلوچستان در این چند روزه بیشترین تأثیر را از بارش‌های مونسون تابستانه گرفت.
 «علیرضا شهرکی» مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان به «ایران» گفت: بارش‌های مونسون حداقل 200 روستای استان را تحت تأثیر قرار داده و موجب خساراتی به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های استان شد اما در کنار آن خوشبختانه موجب انتقال آب به هوتک‌ها شد و آب آنها را تازه کرد و این خوشحالی مردم استان را به همراه داشته است. بارش نعمتی‌ الهی است که هرچند به برخی زیربخش‌های کشاورزی از جمله نخل‌ها آسیب زد اما برای محیط‌زیست استان بسیار مفید بود.
 چابهار بیشترین حجم بارش در کشور را داشته است
 در همین حال «محسن حیدری» مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان هم به «ایران» گفت: در 24 ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه، چابهار با ثبت 34.5 میلیمتر بارش، بیشترین حجم بارش را در کشور داشت. در این مدت همچنین کهیر 22 میلیمتر و کوهک 22 میلیمتر بارش دشت کرد. وی با اشاره به اینکه بارش‌های مونسون معمولاً همه ساله حدود 15 درصد از حجم کل بارش های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: هرچند بارش‌های مونسون از دوهفته پیش شروع شده بود اما بیشترین حجم بارش‌ها از چهارشنبه تا جمعه اتفاق افتاد.
 صاعقه جان یک نفر را در سلماس گرفت
 از سوی دیگر «امیرعباس جعفری» مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی به «ایران» گفت: بارش‌های سیل آسا در استان حداقل 10 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان آسیب زده و 22 روستا را متأثر کرد. وی افزود: 300 رأس گوسفند در روستاهای استان به‌دلیل وقوع سیلاب تلف شدند. همچنین متأسفانه صاعقه جان یک روستایی را در اطراف شهر سلماس گرفت.
سیل در آذربایجان شرقی قربانی گرفت
«محمدباقر هنر بر» مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم در گفت‌و‌گو با «ایران» از مرگ یک پیرمرد ۸۵ ساله در جریان سیلاب در شهرستان اسکو خبر داد. وی افزود: به‌دنبال وقوع سیلاب این مرد مفقود شده بود که بعد جسد وی پیدا شد. وی همچنین تأکید کرد: 7 روستا در حوالی شهر اسکو بشدت به‌دلیل وقوع سیلاب دچار خسارت شده‌اند که هنوز آماری از میزان خسارت در دست نیست.
وی تصریح کرد: بر اثر بارش باران و وقوع سیلاب که در مناطق کوهستانی شهرستان اسکو از جمله روستاهای کندوان، امقان، عنصرود، گنبرف و اسکندان به وقوع پیوست، معابر روستایی دچار آبگرفتگی شدند.
پنجشنبه شب در عرض یک ساعت در اسکو 23 میلیمتر بارش بارید و این میزان بارش در بازه زمانی کوتاه موجب وقوع سیلاب در اسکو شد.
صاعقه جان یک نفر را در مازندران گرفت
«علی شادمان» فرماندار نور مازندران هم به ایسنا گفت: پس از بارش شدید باران محور گلندرود به‌سمت میانبند بر اثر ریزش آوار دچار انسداد شده بود که مسیر بازگشایی شد.
 در دیگر مناطق ییلاقی بالادست هم به علت ریزش باران رودخانه‌ها سیلابی شدند.
شادمان تصریح کرد: یکی دیگر از حوادث رخ داده فوت یک خانم و مصدوم شدن ۲ خانم دیگر بر اثر صاعقه در منطقه جوربند شهرستان در مراسم تشییع جنازه بود. مصدومان این حادثه به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور منتقل شدند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارش های رگباری بارش های مونسون وقوع سیلاب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟