Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت:با توجه به شیوع کرونا و شرایط سخت اقتصادی می طلبد که افراد به یکدیگر کمک کنند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آبادبا سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: امام باقر(ع) می فرماید : «ثلاثٌ مِن أشَدِّ ما عَمِلَ العِبادُ : إنصافُ المُؤمِنِ مِن نفسِهِ ، و مُواساةُ المَرءِ أخاهُ ، و ذِکرُ اللّه ِ على کُلِّ حالٍ ، و هو أن یَذکُرَ اللّه َ عزّ و جلّ عِندَ المَعصیَةِ یَهُمُّ بها فَیَحولُ ذِکرُ اللّه ِ بَینَهُ و بینَ تلکَ المَعصیَةِ ،سه چیز از سخت ترین کارها برای بندگان است، در قبال دیگران انصاف به خرج دادن یکی از این موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: گاهی در رفتار اجتماعی مواردی از تعارض حق و انسان ایجاد می‌شود که انسان باتقوا باید به‌گونه‌ای عمل کند که آرزوها و خواسته‌های غیر حق خود را زیر پا بگذارد حق کسی پایمال نشود.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخرانی خود با مردم فرمودند: که من بعد از انتخابات از برخی از سخنانی که در مناظره ها گفته شد، نکاتی را دارم که بازگو خواهم کرد، دلیل این بود که بعضی از کاندیدها در مقابل هم انصاف را رعایت نکردند.

او با بیان اینکه مواسات و کمک به بردار مومن یکی دیگر از این موارد است،خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط سخت اقتصادی می طلبد که افراد به یکدیگر کمک کنند و مصداق مواسات در این ایام، این است که موجران باید در حق مستاجران خود مواسات کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، ذکر و به یاد خدا بودن را یکی دیگر از این موارد سخت عنوان کرد و ادامه داد: وقتی که انسان با معصیت روبرو شد و یا وقتی که آماده اقدام به یک نافرمانی خدا شد در آن حال به یاد خدا باشد و در حال یاد خدا بودن انسان را از انجام معصیت باز می دارد در این راستا، دوری از معصیت و به یاد خدا بودن باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهرخی  با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ،یادآورشد: با توجه به اینکه از یکم تا پنجم مردادماه به عنوان سالروز برگزاری نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ به وسیله مرحوم آیت الله  طالقانی برگزار و نامگذاری شده عنوان کرد: در این رابطه سلسله برنامه‌های فرهنگی از سوی ستاد نماز جمعه، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و همه ستادهای نماز جمعه شهرها با همکاری مؤسسات فرهنگی تدارک دیده شده است و در این راستا نوجوانان، جوانان و… در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین با اشاره به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی و ضمن تبریک به مدیران و کارکنان این دو سازمان ،اضافه کرد: هدف از تشکیل این دو سازمان در راستای تحقق و گسترش عدالت اجتماعی بوده است و به مردمی که از طبقه متوسط و پایین‌تر هستند کمک‌های تعریف شده ارائه شود.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: خدمات خوبی از سوی این سازمان‌ها ارائه شده، البته تا برسیم به آرمان‌های مدنظر در این رابطه فاصله زیادی داریم، با توجه به مشکلاتی که جامعه هدف سازمان بهزیستی دارد نیازمند تخصیص اعتبار کافی از سوی دولت به این سازمان است، با توجه به فراوانی مشمولین، این سازمان نیازمند کمک نیکوکاران است و با کمک خیرین نیز تاکنون توانسته خدمات ارائه بدهد و به وظایف خودش عمل کند.

او افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی ایجاد شده، انتظار می‌رود با برنامه ریزی درست، علمی، کارشناسی و ظرفیت‌ها، کارخانه‌ها و صنایعی که این سازمان دارد خدمات ارزشمندی در تراز انقلاب اسلامی بیش از آنچه تا کنون ارائه داده، ارائه بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به یکشنبه ۲۷ تیر ماه شهادت حضرت امام باقر (ع) ،ادامه داد: امام  باقر (ع) در سال ۱۱۴ هجری قمری به شهادت رسید، دوران امامت ایشان حدود ۱۹ سال بود و موفق شدند که جنبش و نهضت علمی به وجود آورند که در دوران فرزند ایشان امام صادق (ع) این نهضت علمی به اوج خودش رسید.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: امام باقر (ع) در دوران پر تلاطم آن روز در دنیایی که اموی‌ها آن دنیا را مملو از فساد کرده بودند موفق شد جریان فرهنگی و دینی را به وجود آورد که عصرها و نسل‌ها را پشت سر گذاشته و تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

او افزود: آموزه‌های اسلامی، معارف اسلامی، فقه اسلامی، تفسیر، علوم قرآن و اخلاق اسلامی همه برگرفته از دانشی است که امام باقر (ع) به علما و اندیشمندان در حوزه‌های علمیه رسانده است، غنای حوزه‌های علمیه در همه علوم رایج در حوزه های علمیه در طول بیش از هزار سال به واسطه دانشی است که از ایشان و امام صادق (ع) رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امام صادق (ع) الگوی کاملی برای همه روحانیت، طلبه‌ها، جویندگان دانش و کسانی که در راه آرمان‌ها و فضیلت‌ها حرکت می‌کنند، است، با این الگوی کامل می‌توان سخن حق را در میان انبوهی از مشکلات و دنیایی که غرق در گمراهی و فساد است، زنده کرد و آن را به عصرها و نسل‌ها رسانید؛ این همان هدفی است که امروز ملت ایران برای آن تلاش می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: زنده کردن سخن حق، ایستادگی در راه برپایی عدل و انصاف، مقاومت در برپایی فضیلت‌های اسلامی و انسانی، چیزی است که مقام معظم رهبری، امام راحل، حوزه‌های علمیه، روحانیت و همه مردم به دنبال آن بوده و هستند.

اوبا اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان ،اضافه کرد: وظایف متعددی برای این شورا تعریف شده، نظارت بر قانون گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از جمله این وظایف است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نظام ما، جمهوری اسلامی است و اسلام قوام نظام ما است ،یادآورشد: ستون نظام ما، اسلام و جمهوریت مردم است، نهادی که تشخیص می‌دهد این قوانین منطبق بر قوانین اسلامی است شورای نگهبان است، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از دیگر وظایف این شورا است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: شورای نگهبان در هر سه وظیفه، با استحکام، با صلابت و با استقامت عمل کرده است و این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

اوبا اشاره به روز عرفه و عید قربان ،خاطرنشان  کرد: نماز عید قربان در مصلی الغدیر و همه شهرهای استان برگزار خواهد شد، این روز جز روزهای با فضیلت است که اعمالی مانند دعا، استغفار، برپایی نماز و… در آن تاکید شده است.

امام جمعه خرم آباد تاکیدکرد: ویروس کرونا همچنان در استان حضور دارد پس بهتر است همراهی کنید که این ویروس منحوس را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی پشت سر بگذاریم، ضمن این که نماز جمعه با مجوز ستاد ملی کرونا برگزار می شود به طوری که بعد از تحقیقات علمی و کارشناسی روشن شد که برگزاری نماز جمعه با رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی، مانعی ندارد و از برگزاری تجمعاتی که سبب آسیب رسیدن به فرد و جامعه می‌شود پرهیز کنیم.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاهرخی نمازجمعه نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی حوزه های علمیه امام باقر نماز جمعه یاد خدا نظام ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم دارند، تصریح کرد: آنها که می‌گویند دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند که تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته هم شاهد کاهش تورم بودیم، اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت و از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام داده، بیان کرد: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ما محسوب می شود که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه ی مردم بود، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آقای رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • مطهری امام
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»