Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیشترین میزان واردات خوزستان در سه ماهه نخست سال جاری به کالای ذرت اختصاص داشته است که شامل یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۲ تن ذرت بوده است.

محسن حسنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص صادرات‏، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری توسط سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در این مدت صادرات محصولات کشاورزی خوزستان از طریق پست‌های قرنطینه استان به میزان ۹۸ هزار و ۹۸۳ تن، میزان واردات کالاهای کشاورزی ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار تن و میزان ترانزیت خارجی از پست های قرنطینه در استان خوزستان یک هزار و ۱۶۸ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محصولات صادراتی از پست های قرنطینه نباتی خوزستان شامل انواع میوه ها مانند آلبالو، آلو، انجیر، بادام، انگور، بادمجان، پرتقال، بامیه، پسته، آلوچه و سایر محصولات می شود که از شهرهای دارای پست قرنطینه مانند خرمشهر‏، دشت آزادگان، آبادان و اهواز صادر شده اند.

حسنی با اشاره به کشورهای مقصد صادرات محصولات کشاورزی ادامه داد: کالاهای کشاورزی صادراتی استان به کشورهای عراق و کویت صادر شده‌اند. بیشترین کالای صادراتی میوه هندوانه بوده است که به میزان ۳۷ هزار و ۸۷۷ تن از پست های قرنطینه ای دشت آزادگان و خرمشهر به کشورهای عراق و کویت صادر شده است.

وی با اشاره به کالاهای واردشده به استان عنوان کرد: محصولات وارد شده شامل کنجاله سویا، گندم، ذرت، دانه سویا، جو، برنج، بذر یونجه و ام دی اف بوده است که از طریق بندر امام خمینی به استان خوزستان وارد شدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به استان خوزستان نیز شامل برزیل، روسیه، ترکیه، آرژانتین، اوکراین، رومانی، صربستان، کانادا، اندونزی، تایلند، هند و پاکستان بوده است.

حسنی با بیان اینکه کمترین میزان واردات مربوط به کالای بذر یونجه بوده است، گفت: بیشترین میزان واردات خوزستان در سه ماهه اول سال جاری به کالای ذرت اختصاص داشته است که شامل یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۲ تن ذرت از کشورهای برزیل، اوکراین، صربستان و رومانی بوده است.

وی با اشاره به ترانزیت خارجی خوزستان اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی خوزستان مربوط به کالای نارنگی از کشور پاکستان به عراق بوده است.

حسنی افزود: در سه ماهه اول سال جاری از پست های قرنطینه استان خوزستان که به صورت شبانه‌روزی در گمرکات بنادر، بازارچه های مرزی و فرودگاه بین المللی اهواز فعال هستند، ۹۱۳ برگه گواهی بهداشت نباتی خارجی برای کشورهای مقصد صادرات، صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات واردات محصولات كشاورزي استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان پست های قرنطینه محصولات کشاورزی کشاورزی خوزستان استان خوزستان میزان واردات سه ماهه سال جاری صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان