Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@06:02:02 GMT

عدم جذب ویتامین دی از پشت شیشه

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۲۱۶۶

نور خورشید حاوی ویتامین دی نیست، بدن انسان در واکنش به تابش نور خورشید ویتامین دی را تولید می‌کند. خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: ویتامین از نور خورشید جذب نمی‌شود. درواقع پوست انسان در واکنش به نور خورشید ویتامین دی را سنتز می‌کند. پوست برای سنتز ویتامین دی به بخش پرتوی فرابنفش بی یا UVB از طیف فرابنفش نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایه اوزون مقدار زیادی از این پرتوی مفید را جذب می‌کند.

شیشه دامنه طول موجو پرتوی فرابنفش بی را به طور کامل مسدود می‌کند بنابراین امکان تولید ویتامین دی با نوری که از پنجره‌ها و در‌های شیشه‌ای به محیط داخلی می‌تابد، وجود ندارد. مصرف ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و شاه‌ماهی و محصولات لبنی نیز می‌تواند به تأمین ویتامین دی مورد نیاز بدن کمک کند.

ویتامین دی محلول در چربی است که میزان جذب کلسیم، فسفر و منیزیم را افزایش داده و بدین‌ترتیب به رشد و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. کمبود ویتامین در بدن منجر به پوکی استخوان، عدم تعادل در میزان هورمون‌های پاراتیروئید و ضعف سیستم ایمنی می‌شود. بیشتر بخوانید: آیا میدانید؛ رنگ لب ها از سلامتی شما خبر می دهد؟! +اینفوگرافی انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: ویتامین d ویتامین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویتامین d ویتامین نور خورشید ویتامین دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم) سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم) رقابت خودروهای برقی در نمایشگاه خودروی پکن (فیلم)

دیگر خبرها

  • «استون‌هنج» چه ارتباطی با «ماه» دارد؟ (+عکس)
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • ۹ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟