Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@06:13:36 GMT

ابراز تاسف روسیه از بن‌بست سیاسی در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۲۲۴۱

ابراز تاسف روسیه از بن‌بست سیاسی در لبنان

«میخاییل بوگدانف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در گفت و گویی تلفنی با «سعد حریری» نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل کابینه دولت لبنان، از کناره گیری وی از این مقام و بن بست سیاسی در لبنان ابراز تاسف کرد.

 

به گزارش پول نیوز،وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: بوگدانف در روزهای ۱۵ و ۱۶ جولای (پنجشنبه و جمعه) با سعد حریری رهبر جنبش مستقبل گفت و گوی تلفنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حریری در جریان گفت و گوی تلفنی، علت کناره گیری خود از مسوولیت تشکیل کابینه دولت لبنان پس از دیدارش با میشل عون رئیس جمهوری این کشور را تشریح کرد.

 

طرف روسی از این که در طول ۹ ماه از زمان انتصاب حریری به مقام رئیس دولت، وی با رئیس جمهور لبنان درباره تشکیل کابینه جدید دولت به توافق نرسید، ابراز تاسف کرد.

 

بوگدانف در همین حال ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک رایزنی های پیش بینی شده در قانون اساسی لبنان بین رئیس جمهور این کشور و نمایندگان جناح های پارلمان برای تصمیم کیری در مورد نخست وزیر جدید آغاز و کابینه قادر به فعالیت مورد حمایت همه گروه های قومی و مذهبی لبنان تشکیل شود.

 

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه بر آمادگی کشورش برای حمایت و تماس های با محافل اجتماعی و سیاسی بانفوذ لبنان برای تحکیم روابط دوستانه روسیه و لبنان و همکاریهای سودمند متقابل تاکید کرد.

 

خبرگزاری ملی لبنان عصر پنجشنبه اعلام کرد «سعد حریری» نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل کابینه دولت لبنان از این مسئولیت کناره گیری کرد.

 

«حریری» وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، به رغم آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، تاکنون مانع از تشکیل دولت در لبنان شده است.

 

منبع : ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزارت امور خارجه روسیه سعد حریری گفت و گوی تلفنی کابینه دولت لبنان رئیس دولت تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست

یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش با جدیت در حال تعامل با آتش بس است و این رژیم اسرائیل است که به دنبال آتش بس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

حسام بدران اظهار داشت که نتانیاهو و دولت تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

بدران گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است. عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها با دولت آمریکا در ارتباط هستیم نه به طور مستقیم.

عضو جنبش حماس همچنین گفت: «ما خواستار آن شدیم تا ترکیه و روسیه نیز به عنوان ضامن هر گونه توافق با رژیم اشغالگر باشند.»

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدنتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد