Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@12:20:46 GMT

پهپادهای مقاومت، بلای جان اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۲۲۸۲

پهپادهای مقاومت، بلای جان اسرائیل

به گزارش الف به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای‌الیوم، «لیرلن انتیبی» کارشناس نظامی اسرائیلی در یک مطالعه استراتژیک جدید اعلام کرد که ارتش اسرائیل در حال حاضر و نیز از این به بعد با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین  مواجه است و باید برای مرحله بعدی آماده شود. همچنین ممکن است اسرائیل در معرض خطر پهپادهای پیشرفته تری قرار بگیرد که این یک تهدید واقعی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش رای‌الیوم، این کارشناس صهیونیست در مقاله خود که توسط انستیتو تحقیقات امنیت داخلی وابسته به دانشگاه تل‌آویو (یکی از معتبرترین موسسات مطالعاتی رژیم صهیونیستی که عمده تصمیمات حیاتی این رژیم با توجه به نتایج مقالات آن گرفته می‌شود) منتشر شده است تصریح کرد که اگر مقاومت ، سلاح‌های منفجره خود را افزایش دهد این خطر برای ارتش و شهرک‌نشینان و تاسیسات اسرائیل دوچندان خواهد شد.   این در حالی است که حماس سعی دارد از یک زیردریایی برای ضربه زدن به اهداف دریایی و همچنین راه اندازی سلاح های هوایی برای حمله به بمب‌افکن‌های ارتش اسرائیل استفاده کند.

به نوشته رای‌الیوم، وی در ادامه اظهار داشت که با توجه به افزایش استفاده حماس از هواپیماهای بدون سرنشین این برای اسرائیل بسیار مهم است که تلاش‌های فلسطینی ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد و رویکردهای میدانی آنها را جهت موفقیت در درگیری‌های آینده بررسی کند.  در جریان جنگ اخیر غزه ارتش اسرائیل  تنها 4 هواپیمای بدون سرنشین مقاومت فلسطین را رهگیری کرد و این پهپادها نماد تهدید بالقوه برای اسرائیل به ویژه در جبهه شمالی هستند.  همچنین این موضوع نشان می‌دهد که حملات فلسطینی ها دیگر با ابزار ابتدایی صورت نمی‌گیرد.

پایگاه اینترنتی رای‌الیوم افزود، این کارشناس صهیونیست در مقاله خود تاکید کرد که واکنش های ارتش اسرائیل به ویژه نیروی هوایی در برابر تهدید هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ ۱۲ روزه غزه نشان داد که اسرائیل باید آماده مقابله با این پهپادها در درگیری های مختلف در خاورمیانه باشد.  همچنین ارتش نباید از نتایج جنگ غزه در برابر تهدید هواپیماهای بدون سرنشین حماس راضی باشد؛ چرا که  این چالش در هنگام رویارویی با دشمن در مرزهای شمالی دشوارتر می‌شود به ویژه اینکه احتمال استفاده از بمب‌ها نیز وجود دارد که باید تجهیزات لازم جهت مقابله با این احتمال فراهم شود.

در گزارش رای‌الیوم آمده است، وی در پایان مقاله خود اشاره کرد که یکی از راه های مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین مقاومت استفاده از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.  ارتش اسرائیل باید از این سیستم‌های پیشرفته استفاده کند؛ چرا که استفاده از چنین سیستم هایی تنها منحصر به کشورهای توسعه یافته نیست و تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل به یک تهدید روزافزون برای اسرائیل شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: تهدید هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اسرائیل رای الیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود


به گزارش تابناک،‌ در ادامه اختلافات و کشمکش‌های داخلی شدید در میان مسئولان اسرائیلی، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کرد.

گانتز تهدید کرد که اگر کابینه اسرائیل با «طرح مناسبی برای توافق تبادل [اسرا] مخالفت کند که تحت حمایت سرویسهای امنیتی هم قرار دارد»، این کابینه سرنگون خواهد شد.

وی همچنین گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است؛ اسرایی که «کابینه آنان را به حال خود رها کرده است».

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل هم بعدازظهر امروز نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد و گفت: «موافقت با طرح مصر، نوعی تسلیم‌شدن ذلت بار است و نازی‌ها را علیه صدها سرباز دلیر ارتش اسرائیل که در نبرد کشته شدند، پیروز می‌گرداند.»

اخیرا در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهادهایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

اسموتریچ در ادامه تصریح کرد، طرح جدیدی که اخیرا برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس مطرح شده، حکم اعدام را برای ربوده‌شدگانی که شامل توافق نمی‌شوند، دارد و فراتر از آن، برای اسرائیل مستقیما خطری موجودیتی به حساب می‌آید.
او در پایان نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: «اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.»

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه