Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد ایمان آبیلی نژاد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل در حاشیه بازدید از بیمارستان ۴۶ تختخواب سل زابل  گفت: ساخت بیمارستان سل توسط مجمع خیرین سلامت بدلیل اینکه منطقه سیستان بیشترین آمار ابتلا به سل در کشور را دارد آغاز شده و هم‌اینک با افزایش تعداد مبتلایان این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمبودی در بخش دارو، اکسیژن و تخت بیمارستانی در منطقه سیستان وجود ندارد تصریح کرد: دغدغه تمام کادر درمان و مدیران منطقه برطرف کردن مشکلات برای پذیرش بیماران کرونایی است که با راه اندازی بیمارستان سل این نگرانی برطرف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهارداشت: هم‌اینک ۶ دستگاه اکسیژن ساز در مدار تولید اکسیژن قرار دارد و ۲ دستگاه اکسیژن ساز دیگر بزودی راه‌اندازی می‌شود.

وی از افزایش توان برق مجتمع بیمارستانی زابل از ۲ مگاوات به ۶ مگاوات خبر داد و گفت: از ۲ سال گذشته با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار زابل، استاندار سیستان وبلوچستان و نمایندگان مردم سیستان در مجلس و رییس کمیسیون بهداشت مجلس توان برق افزایش پیدا کرده است.

آبیلی نژاد افزود: با این توان انرژی هیچ کمبود برق در بیمارستان‌های امیرالمومنین، تنفسی، سینا، سوختگی، غربالگری، بلوک زایمانی، سل و سایت جدید دانشگاه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پس از افزایش بیماران بستری در بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل این بیمارستان به ۸۵ تخت افزایش پیدا کرد و بیمارستان سوختگی ۴۶ تختخوابه ظرفیت دارد که طبق آخرین آمار هم‌اینک ۱۴۸ نفر بستری‌اند که ۲۴ بیمار بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از ابتدای پیک اخیر میانگین روزانه ۴ تا ۱۰ نفر بدلیل ابتلا به کرونا در شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان فوت کرده اند.

وی تصریح کرد: از اول تیرماه آمار ابتلا به کرونا در منطقه سیستان رو به افزایش است که امیدواریم با واکسیناسیون به موقع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این پیک به سلامتی عبور کنیم.

آبیلی نژاد اظهارداشت: کمبود نیروی فوق تخصص ریه و آی سی یو در زابل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست شده و قول تامین نیرو از سوی وزیر و معاون وزیر به ما داده شده است.

وی افزود: هم‌اینک متخصصین داخلی، بیهوشی و عفونی بیماران کرونایی را در منطقه سیستان را ویزیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: بدلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه برخی از پرستاران سه شیف کار می‌کنند و فشار کاری زیادی را تحمل و دچار فرسایش روحی و جسمی می‌شوند.

مدیر اداره منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز گفت: با افزایش توان برق بیمارستان امیرالمومنین زابل از ۲ مگاوات به ۶ مگاوات پنج پروژه ایجاد شده فاز دوم بیمارستان تنفسی، بیمارستان سوختگی امام حسین(ع)، بیمارستان سل امام رضا(ع)، ال دی آر و غربالگری، طرح توسعه اورژانس و تصفیه فاضلاب بیمارستان امیرالمومنین به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینعلی محمدی افزود: هم‌اینک ۶ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری در حال فعالیت است و ۲ عدد دیگر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهارداشت: بدلیل اینکه خط مستقل برق بیمارستان زابل از نیروگاه برق بوده تاکنون قطعی برق وجود نداشته و در صورت حوادث غیر مترقبه کمتر از ۱۰ ثانیه برق از طریق ژنراتور مجدد وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری سل دانشگاه علوم پزشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل بیماران کرونا منطقه سیستان بیمارستان سل هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم