Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش کردن سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و در نتیجه دمای بدن و تعریق هم زیاد می‌شود. همین فرایند طبیعی ممکن است در روز‌های بسیار گرم تابستان یک چالش بزرگ برای ورزش کردن باشد.

خبرگزاری میزان _ ایرنا به نقل از نیویروک تایمز نوشت: تابستان ۲۰۲۱ در بسیاری از نقاط جهان همه را غافلگیر کرد. گرمای کم‌سابقه‌ای بسیاری از کشور‌ها رادر بر گرفت و به همین خاطر برنامه‌های روزمره را برای بسیاری از افراد به هم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این برنامه‌ها ورزش روزانه است. بسیاری سؤال دارند که با وجود این گرما چگونه باید ورزش کنند؟

گروهی از دانشمندان حوزۀ ورزش، یک بررسی علمی جامع درباره آموزش و رقابت در گرمای شدید، برای آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک تابستانی در توکیو نوشتند. اگرچه این برنامه برای ورزشکاران حرفه‌ای نوشته شده است، اما دستورالعمل‌های آن را برای ورزش آماتور نیز می‌توان لحاظ کرد.

۱- راهبردی عمل کنید

هنگام ورزش، بدن گرما تولید می‌کند اگر دمای محیط خیلی گرم باشد بدن نمی‌تواند از طریق تعریق گرمای خود را در محیط تخلیه کند و گرمای بدن جمع می‌شود. اگر اینطور شود آنگاه بدن دچار خستگی مفرط می‌شود و عملکرد ورزشی به شدت پایین می‌آید. به همین خاطر در شرایطی که بیرون خیلی گرم است بهتر است با یک برنامه‌ریزی راهبردی در خانه بمانیم و با استفاده از تهویه و خنک کننده‌ها در محیط بسته ورزش کنیم. اگر در بیرون ورزش می‌کنید در پارک‌ها و زیر سایه‌بان ورزش کنید.

۲- سازگار شوید

اگر می‌خواهید در روز‌های گرم بیرون از خانه تمرین کنید. بهتر است به‌تدریج این کار را انجام دهید. یعنی روزانه چند دقیقه در فضای گرم تمرین کنید به‌طوریکه بدن خود را به ورزش در فضای گرم عادت دهیم. در این حالت بدن راحت‌تر با گرما کنار می‌آید. اگر بدن را سازگار کنیم زودتر و فراوان‌تر از قبل عرق خواهیم کرد، گرمای داخلی را بهتر دفع می‌کنیم و کمتر احساس خستگی می‌کنیم.

۳- با آب گرم دوش بگیرید

خیلی از افراد بعد از تمرین در یک روز گرم دوش آب سرد می‌گیرند. اما وقتی در روز‌های گرم بنا است به مدت طولانی ورزش کنیم بهتر است بدن را به گرما عادت دهیم. بنابراین، بعد از هر جلسه ورزش دوش آب گرم بگیرید ۱۰ دقیقه دوش آب گرم گرفتن یا در یک وان آب گرم دراز کشیدن بدن را به ادامه سازگاری با فضای گرم بیشتر عادت می‌دهد. این محرک‌ها به بدن کمک می‌کنند که در شرایط دشوارتر راحت‌تر گرما را تخیله کند.

۴- بدن را سرد کنید

نوشیدن مایعات سرد قبل از تمرین در یک محیط گرم به بدن کمک می‌کند که خنک‌تر شود. بیست دقیقه قبل از بیرون آمدن یک نوشیدنی سرد بخورید. توجه کنید که نوشیدن مایعات سرد با فاصله کم می‌تواند در طول تمرین موجب ناراحتی معده شود. یک پارچه خیس را در حین تمرین به سرو گردن خود بکشید، پوشیدن جلیقۀ یخ یا پوشیدن لباس زیر ورزشی که شب قبل در فریزر گذاشته‌اید نیز روش‌هایی هستند که به خنک شدن بدن کمک می‌کنند. البته توجه کنید که این تکنیک‌ها می‌توانند فریبنده نیز باشند چراکه اثرات کوتاه مدتی دارند. این تکنیک‌ها ممکن است موجب تشدید تمرین در دقایق اولیه شوند و بعد از گرم شدن بدن به سرعت افت کند.

۵- علائم گرمازدگی را تشخیص دهید

اگر در حین تمرین دچار حالت تهوع، سردرد، سرگیجه یا گرفتگی عضلات شدید سرعت تمرین را کم کنید یا تمرین را متوقف کنید. این‌ها می‌توانند نشانه‌های گرمازدگی باشند. برخی دیگر از نشانه‌های گرمازدگی گیجی، اختلا در عملکرد شناختی و سردرگمی ناگهانی است. اگر این حالات به شما دست داد سعی کنید بلافاصله خودتان را خنک کنید. خنک‌سازی در ۳۰ دقیقۀ اول برای افرادی که گرمازده می‌شوند بسیار ضروری است؛ بنابراین در روز‌های گرم طول مدت تمرین را کمتر کنید، نزدیک به آبخوری یا سایه یا فضا‌های خنک تمرین کنید تا در مواقع ضروری بتوانید خودتان را خنک کنید. در فواصل زمانی مشخصی سرتان را زیر آب بگیرید و سعی کنید تنهایی به ورزش نروید تا اگر دچار مشکل شدید بتوانید کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: چرا وزن‌مان بالا و پایین می‌رود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ورزش تابستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ورزش تابستان برای ورزش آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند

قرمزهای مرسی‌ساید اطمینان دارند ستاره مصری یک فصل دیگر در آنفیلد می‌ماند.

طرفداری | محمد صلاح در لیورپول می‌ماند.

به گزارش اتلتیک، باشگاه لیورپول به طور کامل اطمینان دارد که محمد صلاح در تابستان امسال در تیم باقی بماند و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این اساس انجام می‌دهد.

با وجود اینکه قرارداد این مهاجم 31 ساله تابستان آینده به پایان می‌رسد و طی ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر جدایی او افزایش یافته بود، اما صلاح هیچ تمایلی به ترک آنفیلد نشان نداده و این موضوع با خواسته لیورپول نیز همخوانی دارد.

علاقه عربستان فروکش کرد

در حالی که در تابستان گذشته زمزمه‌هایی از انتقال صلاح به لیگ عربستان به گوش می‌رسید، به نظر می‌رسد این علاقه فروکش کرده است. منابع آگاه در لیگ حرفه‌ای عربستان (SPL) معتقدند که صلاح تمایل دارد یک فصل دیگر را در لیورپول سپری کند.

با وجود اینکه علاقه باشگاه‌های عربستانی به طور کامل از بین نرفته، اما شدت آن به مراتب کمتر از زمانی است که SPL در تابستان گذشته به شدت روی جذب بازیکنان جدید سرمایه‌گذاری می‌کرد و الاتحاد به دنبال جذب صلاح برای تقویت تیم خود در جام باشگاه‌های جهان بود.

وضغیت صلاح در 2025؟

اگر صلاح قرارداد خود با لیورپول را تمدید نکند یا به تیمی دیگر منتقل نشود، ممکن است لیگ حرفه‌ای عربستان در سال 2025 که او 33 ساله خواهد شد و نیازی به پرداخت هزینه انتقال نخواهد بود، دوباره به دنبال جذب او باشد.

کلوپ و صلاح؟ هر چه بود تمام شد!

در بازی روز شنبه مقابل وستهام یونایتد، به نظر می‌رسید که کلوپ در حالی که صلاح منتظر بود در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود، صحبت تندی با او داشت. با این حال، هیچ گزارش یا شواهدی مبنی بر وجود نگرانی در باشگاه در مورد این اتفاق وجود ندارد و حتی اگر مشکلی بین آنها وجود داشته باشد، با توجه به جدایی قریب‌الوقوع کلوپ، چندان حائز اهمیت نیست. 

آینده دیگر بازیکنان؟

علاوه بر صلاح، آینده کاپیتان ویرجیل فن‌دایک و ترنت الکساندر آرنولد که قراردادهایشان همزمان با صلاح به پایان می‌رسد، توسط مدیر ورزشی جدید باشگاه، ریچارد هیوز، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اینها از جمله مسائلی هستند که پس از نهایی شدن انتصاب آرنه اسلوت به عنوان جانشین یورگن کلوپ در پست سرمربیگری لیورپول باید مورد توجه قرار گیرند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • کیائر تابستان از میلان جدا می‌شود
  • صلاح حرف آخرش را به لیورپول زد
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید