Web Analytics Made Easy - Statcounter

رأی نهایی دادگاه بررسی فسخ قرارداد واگذاری هفت‌تپه صادر شده و با اینکه بیش از ۲ ماه از صدور این حکم از سوی قوه قضائیه گذشته، هنوز تیم مدیریتی جدید معرفی و در این شرکت مستقر نشدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اینکه ۱۸ اردیبهشت ماه رأی نهایی و قطعی دادگاه بررسی فسخ قرارداد واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مبنی بر خلع ید کارفرمای آن (امید اسدبیگی) صادر شده، اما هنور این حکم اجرایی نشده و تیم مدیریتی جدید از سوی دولت، معرفی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعلل دولت در اجرای حکم مذکور، خسارات بسیاری به این شرکت و کارگران آن وارد آورده که این خسارات شامل عدم تخصیص کامل حقآبه هفت تپه از سوی وزارت نیرو، ۲ ماه حقوق معوق کارگران و کارکنان شرکت و تمدید نشدن قرارداد‌های کاری کارگران دفع آفات شده که منجر به شروع اعتراضات کارگری در این مجموعه شده است.


به منظور اطلاع دقیق‌تر از وضعیت هفت تپه به گفتگو با یکی از فعالان کارگری کشت و صنعت نیشکر پرداختیم و او در این باره گفت: بیشتر از ۲ ماه از صدور حکم خلع ید کارفرمای سابق گذشته و هنوز تیم مدیریتی اسدبیگی‌ها در شرکت مستقر هستند و با اینکه بار‌ها از مسئولان استانی و کشوری درخواست و پیگیری کردیم تا هر چه سریعتر حکم را اجرایی کنند، هنوز این اتفاق صورت نگرفته و منتظر تحقق وعده آن‌ها مبنی بر معرفی تیم مدیریتی جدید و تعیین تکلیف وضعیت هفت تپه هستیم.

 


این فعال کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اضافه کرد: کارگران این شرکت با همراهی برخی مسئولان و نهاد‌های نظارتی، پنج سال تلاش کردند تا قرارداد واگذاری این شرکت به اسدبیگی‌ها فسخ شود و به موجب تخلفاتی که در نحوه واگذاری و قیمت گذاری آن صورت گرفته بود، در نهایت این مهم انجام شد که منجر به برگزاری جشن آزادی هفت تپه از سوی کارگران شد و امیدواریم مسئولان مربوطه همانگونه که تا صدور حکم خلع ید، همراه کارگران و کارکنان این شرکت بودند، باز هم با اجرای سریعتر حکم و معرفی تیم مدیریتی جدید به حمایت از این مجموعه و کارگرانش بپزدازند.


وی ادامه داد: یکی از عواقب تعلل در اجرای حکم خلع ید کارفرمای سابق و عدم معرفی تیم مدیریتی جدید از سوی دولت، تخصیص نیافتن حقآبه شرکت است و با اینکه تمامی شرکت‌های نیشکری استان خوزستان امسال این حقآبه را دریافت کردند، وزارت نیرو به بهانه کم آبی از تخصیص کامل حقآبه مزارع نیشکری هفت تپه سر باز زده است.


به گفته این فعال کارگری هفت تپه، سهم حقآبه هفت تپه ۳۲ متر مکعب آب از سد دز است با این حال، فقط ۱۶.۵ متر مکعب آب به این شرکت تخصیص داده شده که این میزان جوابگوی کاشت و آبیاری نیشکر‌ها را نمی‌دهد.

 


وی خاطرنشان کرد: عدم تخصیص کامل این حقآبه باعث شده بخشی از مزارع نیشکری که از قبل کشت شده اند در معرض نابودی قرار گیرند و علاوه بر آن، نتوانیم نیشکر جدیدی کشت کنیم که این موضوع باعث افت شدند میزان تولید و برداشت نیشکر در فصل بهره برداری می‌شود.


این فعال کارگری شرکت هفت تپه با اشاره به وضعیت معوقات کارگران، یادآور شد: یکی دیگر از مضرات حضور تیم مدیریتی اسدبیگی‌ها در شرکت و تعلل در معرفی تیم مدیریتی جدید، پرداخت نشدن ۲ ماه حقوق کارگران و کارکنان این مجموعه است و از اردیبهشت ماه تا به الان، هیچ پرداخت حقوقی صورت نگرفته و پرداخت هر چه سریعتر این مطالبه خواسته جدی کارگران است.


وی ادامه داد: در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌ها و تمدید نشدن قرارداد کاری ۱۷۰ نفر از کارگران دفع آفات، چند روزی است که اعتراضات کارگری مسالمت آمیزی را مقابل دفتر مدیریت شرکت برگزار کرده ایم و در این اعتراضات اعلام کردیم که خواسته‌های اصلی ما، خروج فوری کارفرمای خلع ید شده و محاکمه آنان، پرداخت حقوق‌های معوقه و تمدید فوری قرارداد‌های تمامی کارگران دفع آفات، بازگشت به کار کارگران اخراجی و واکسیناسیون عمومی و رایگان تمامی کارگران شرکت علیه ویروس کرونا است و تا تحقق این مطالبه، دست از اعتراضات نخواهیم کشید.

 


این فعال کارگری خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم هر چه سریعتر اقدامات لازم برای تعیین تکلیف وضعیت شرکت و خروج کارفرمای خلع ید انجام دهند و تیم مدیریتی جدید در این شرکت مستقر شود. بار‌ها اعلام کردیم، مطالبه کارگران پیوستن هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان خوزستان است و با واگذاری آن با هر گونه بخش خصوصی و خصوصی‌های به اصطلاح تعاونی مخالف هستیم؛ از این رو، لازم است که مسئولان به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هفت تپه اعتراضات کارگری قوه قضائیه سازمان خصوصی سازی معرفی تیم مدیریتی جدید فعال کارگری خلع ید کارفرمای حکم خلع ید هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، گفت: امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حمیدرضا محمدی فشارکی ظهر امروز در جمع تشکل‌های کارگری ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: جایگاه کارگر در جامعه اسلامی یک جایگاه والا و بالایی است، چرا که کارگران یکی از بازوان اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جامعه کارگری، افزود: جامعه کارگری نقش موثری در حوزه اقتصادی کشور دارد و در سال‌های اخیر نیز شعارهای سال به حوزه اقتصاد مربوط می‌شود و این مهم نشان از نقش مهم اقتصاد و کارگران است‌.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان ضمن اشاره به برخی کم‌توجهی‌ها به جامعه کارگری ابراز داشت: این کمبودها به این دلیل است که هنوز سختی کار کارگران برای برخی افراد به اثبات نرسیده است در حالی که کارگران نبض حوزه اقتصاد محسوب می‌شود.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم که دغدغه‌ای از دغدغه‌ کارگران کاهش دهیم و از این رو باید کارگران شهرستان کاشان در حوزه شغلی خود به یک امنیت شغلی برسند و استرس از دست دادن شغل خود را نداشته باشند و با آرامش خاطر در حیطه شغلی خود انجام وظیفه کنند.

محمدی فشارکی با بیان اینکه لازم است کارگران در حوزه‌های مختلف از یک امکانات رفاهی در حد استانداردهای متعارف برخوردار باشند، تصریح کرد: وجود نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به عنوان فردی باسابقه در حوزه قوه مقننه را باید غنیمت شمرد و از ظرفیت وی استفاده کرد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد