Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این شیوه نامه به جهت افزایش همگرایی و ارتباط گروه های علوم پایه و بالینی تهیه شده و بر اساس آن به دانشگاه های علوم پزشکی اجازه داده می شود تا هر سال ۲ نفر از اعضای هیات علمی علوم پایه پزشکی فعال خود را با درنظر گرفتن معیارهای اعلام شده گزینش و به این دوره وارد کنند.

انتخاب افراد واجد برعهده شورای آموزشی دانشگاه است و در دانشگاه های علوم پزشکی با بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی می توان تعداد را با مصوبه دانشگاه تا ۵ نفر در سال افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این دوره کمک به تقویت ارتباط علوم پایه و بالینی و آشنا شدن اعضای هیات علمی پایه با مفاهیم بالینی است و مهمترین معیار در گزینش، دیدگاه علمی داوطلبان و داشتن هدف مشخص و تعریف شده برای حضور در دوره است.

در ارزیابی داوطلبان معیارهایی از جمله سن (حضور اعضای هیات علمی جوان تر توصیه می شود)، رتبه علمی (داوطلبان دارای رتبه دانشیاری و استادی توصیه می شود)، خوشنامی و سابقه علمی درخشان (رفتار حرفه ای مطلوب و فعالیت برجسته علمی مدنظر باشد)، داشتن برنامه مکتوب مرتبط با رشته تخصصی و انگیزش و انرژی لازم برای طی دوره مهم است.

ساختار دوره شامل دوره فیزیوپاتولوژی به مدت ۶ ماه شرکت در امتحانات، دوره کارآموزی در دو بخش از چهار بخش اصلی (داخلی، جراحی، کودکان و زنان) هر کدام دو ماه به صورت مشاهده گر تمام وقت و دوره کارآموزی در دو بخش از بخش های مینور هر کدام یک ماه به صورت مشاهده گر تمام وقت است.

فرآیند انتخاب به این گونه است که درخواست کتبی فرد متقاضی به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال می شود و پس از بررسی و تایید افراد به دانشکده پزشکی جهت گذراندن دوره معرفی می شوند. موافقت گروه آموزشی داوطلب برای شروع دوره الزامی است.

اعضای هیات علمی که گواهی پایان دوره را دریافت می کنند پس از طی مسیر هیات ممیزه دانشگاه و تایید هیات امنای دانشگاه و سپس هیات ممیزه مرکزی یک پایه تشویقی اعطا می شود.

اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی فاقد دانشکده پزشکی هستند می توانند در یکی از دانشگاه های زیرمجموعه کلان منطقه آمایشی دوره را بگذرانند.

جهت دوره یک ساله به افراد متقاضی ماموریت آموزشی تعلق می گیرد.

کد خبر 5259259

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم پایه دانشگاه های علوم پزشکی راهنمای بالینی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی کنکور 1400 دانشگاه پیام نور آموزش مهارتی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وام دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی اعضای هیات علمی علوم پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد