Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:26:08 GMT

الکاظمی ۴ مرداد با بایدن در واشنگتن دیدار می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۳۱۲۱

الکاظمی ۴ مرداد با بایدن در واشنگتن دیدار می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید تاریخ دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را که قرار است به واشنگتن سفر کند؛ ۲۶ جولای (۴ مرداد) اعلام کرد.

قرار است در این دیدار به موضوعاتی چون شراکت راهبردی و همکاری های متقابل پیشرفته تحت توافق ۲۰۰۸ که ضامن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است؛ پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، حوزه های منافع مشترک از قبیل انرژی و بهداشت نیز از موضوعات مورد بحث میان طرفین خواهد بود حال آنکه وی مدعی شد که بایدن به دنبال تحکیم همکاری ها در باب مسائل امنیتی است که شامل تلاش های مشترک در راستای تضمین شکست داعش نیز می شود.

ساکی در اظهارت خود به ایران و روابط این کشور با بغداد یا نیروهای شیعه عراقی که مخالفت تداوم حضور آمریکا در این کشور هستند؛ اشاره ای نکرد.

پیش از این، منابع آگاه بدون آنکه تاریخ دقیقی ارائه دهند، از سفر قریب الوقوع الکاظمی به واشنگتن خبر داده و مدعی شده بودند که یکی از موضوعات دیدار وی با بایدن، مناقشه واشنگتن - تهران و تاثیر آن روی عراق است.

کد خبر 5259311 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا عراق مصطفی الکاظمی جو بایدن ایالات متحده امریکا افغانستان عراق روسیه رژیم صهیونیستی طالبان لبنان ایران فلسطین ترکیه کوبا سعد الحریری عربستان سعودی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

تابناک _ آقای نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد. 

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود...

دیگر خبرها

  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق