Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن انصاری، رییس مجمع جوانان استان البرز، در جمع با خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته این مجموعه برای گرامیداشت هفته ازدواج، گفت: با توجه به مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد و عدم میل ازدواج در جوانان اقداماتی راهبردی و عملیاتی در دستورکار قرار گرفته است.

رییس مجمع جوانان استان البرز نبود شغل، گرانی مسکن و اقلام ضروری زندگی و روابط نامشروع در دسترس را از جمله مشکلات سر راه ازدواج جوانان برشمرد و افزود: دولت و نهادهای مربوطه طی سال‌های گذشته هیچ‌ میل و ر‌غبتی برای رفع مشکلات سر راه جوانان نداشتند، عدم میل به ازدواج در جوانان زنگ خطری برای تولید نسل در آینده کشورخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری در بخش دیگری یادآور شد: در ابتدای اقدامات کارگاه‌های آموزشی تخت عنوان انتخاب درست برای افراد مجرد برگزار شد، در ادامه این آیین دور‌ه‌های آموزشی برای افرادی که در شُرف ازدواج قرار دارد و زوج‌های جوان نیز طراحی و برگزار شده است.

این مقام مسؤول به اشاره به اینکه یکی از مشکلات سر راه جوانان اشتغال است، ادامه داد: در این راستا افرادی که نیاز به شغل داشتند به شهرک‌های صنعتی مستقر در البرز معرفی شدند در این میان نیاز سنجی از واحد‌های تولیدی صورت گرفت و در برخی از مشاغل دوره‌های آموزشی نیز برای جامعه هدف این مشاغل برگزار شد.

وی به معضل مسکن جوانان برای شروع زندگی اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا تعاونی مسکن جوانان استان البرز ثبت شده است و اقدامات مربوط به نامه‌نگاری‌ها نیز صورت گرفته؛ ظرف یک هفته آتی این تعاونی مسکن ثبت حقوقی خواهد شد. سعی ما این است که در حوزه رفع مشکل مسکن جوانان اقدامات میدانی و عملیاتی انجام دهیم.

انصاری با اشاره به گرانی اقلام اساسی زندگی جوانان و مشکلاتی که سر راه قشر آسیب پذیر جامعه قرار دارد، افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با کمیته امداد و ستاد اجرای فرمان امام (ره) مقرر شد در خصوص تامین کالای اساسی زندگی زوج‌های نیازمند اقدام شود.

وی شرایط در ادامه ضمن قیاس اخذ وام ازدواج با وام‌های کلانی که به افراد خاص داده می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از زوج‌ها به دلیل شرایط سخت وام ازدواج دست خالی زندگی خود را شروع خواهند کرد، با توجه به اینکه مسئله ملی و کلان است تولیدمحتوای کلیپ‌های طنز در دستورکار قرار گرفت که امیدواریم نظر مسؤولان مربوط را نیز به خود جلب کند.

به گفته انصاری هشت مرکز مشاوره ازدواح تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان در این ایام خدمات خاص با تخفیفات ویژه ارائه خواهند داد که البته این خدمات برای گروه خاص نیز رایگان خواهد بود.

رییس مجمع جوانان استان به برگزاری چندین جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: ازجمله این جشنواره ‌ها می‌توان از ازدواج آسان، پیوند آسمانی، هر پنجره یک قصه(تعریف خاطرات زوج‌ها در قالب فیلم، صوت و نوشته) و جشنواره شعر دو بیتی هفت خان رستم با موضوع چالش‌ها و موانع ازدواج نام‌برد.

انصاری با بیان اینکه بضاعت مالی محدودی برای اجرای این برنامه‌ها در اختیار مجموعه قرار گرفته است، تصریح کرد: ۱۰۲ جوان به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند در این میان تجلیل از زوج‌های جوان کادر درمان، ورزشکار و فعال اجتماعی در نظر گرفته شده است. همچنین زوج‌های با مهریه ۱۴ سکه و کمتر از آن‌ تجلیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این هفته روز یکشنبه مصادف با ۲۷ تیرماه همراهِ مسؤولان استانی و ملی برگزار خواهد شد، افزود: ستاد هفته ازدواج طبق روال هرساله تحت عنوان دبیرخانه هفته ازدواج فعالیت خود را با حضور اعضای مجمع، کارکنان ورزش و جوانان، اعضای کمیسیون‌ها و نماینده اصحاب رسانه در حال فعالیت است که امیدواریم بتوانیم با بضاعت محدود خود اقدامات میدانی و عملیاتی داشته باشیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته ازدواج محسن انصاری جوانان استان مسکن جوانان هفته ازدواج سر راه زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده است، گفت: در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -

عبدالخالق برزگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت هفته شوراها از 9 تا 15 اردیبهشت اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی تدارک و تدوین شده است.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: 9 اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، 10 اردیبهشت، شوراها  و مشارکت اجتماعی زنان، 11 اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، 12 اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، 13 اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، 14 اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و 15 اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

برزگرزاده با بیان اینکه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تاثیرگذاری دارد.

وی، 9 اردیبهشت را مصادف با فرمان تاریخی امام راحل(ره) در سال 1358 مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

برزگرزاده، هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

وی تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تعداد اعضای شوراهای استان را یک‌هزار و 460 نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 10 شورای اسلامی در سطح شهرستان، 25 شورا در بخش‌ها و 40 شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و 250 نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: 150 نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را 210 نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر وی جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی