Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم، مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه موسوم به «حمیمیم» از اقدام احتمالی تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به ادلب واقع در شمال سوریه در روز مراسم تحلیف بشار اسد خبر داد.

در این خصوص، «وادیم کولیت» نایب رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (حمیمیم) گفته ک بر اساس یک سری اطلاعات بدست آمده، تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی عملیاتی تروریستی با استفاده از مواد سمی در خطوط ارتباطی مناطق سرقاب و خان شیخون در منطقه کاهش تنش ادلب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تروریست‌ها در صدد انجام اقدامی تحریک آمیز با همکاری گروهک «کلاه‌سفیدها» هستند تا دولت سوریه را به حمله شیمیایی عیله شهروندان سوری متهم کنند.

وادیم کولیت زمان احتمالی انجام این عملیات تروریستی را ۱۷ جولای (۲۶ تیر) همزمان با تاریخ برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری بشار اسد عنوان کرد.

گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق)، کنترل مناطقی در استان ادلب سوریه را در اختیار دارد و علی‌رغم آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در این استان، حملاتی را علیه ارتش سوریه انجام می‌دهد که این حملات با پاسخ ارتش سوریه همراه بوده‌ است.

وزارت دفاع روسیه تاکنون چندین بار بر وجود آزمایشگاه‌هایی برای تهیه مواد سمی متعلق به گروه‌های تروریستی در ادلب که توسط متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا اداره می‌شود، تاکید کرده است. آنها با هماهنگی گروه تروریستی کلاه سفیدها، حملات شیمیایی را علیه غیرنظامیان انجام می‌دهند و دولت سوریه را متهم به این عمل غیرانسانی می‌کنند.

عناصر تروریستی در آوریل ۲۰۱۸ مدعی شدند که نیروهای ارتش سوریه منطقه «غوطه شرقی» را هدف سلاح‌های شیمیایی قرار دادند. سازمان منع تسلیحات شیمیایی در بررسی خود وجود «گاز کلر» را تائید کرد، اما نشانه‌ای از عامل اعصاب پیدا نکرد.

این در حالی است که دولت سوریه هر بار هرگونه حمله شیمیایی را رد کرده و انگلیس، آمریکا و فرانسه را عامل این صحنه‌سازی می‌داند و می‌گوید که این کشورها حمله شیمیایی مورد ادعا را بهانه‌ای برای حملات هوایی به مواضع دولت و ارتش سوریه قرار می‌دهند.

تروریست‌ها در ۱۰ سال گذشته با حمایت برخی کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در برابر ارتش سوریه به منظور متهم کردن دمشق، دست به حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان می‌زنند.

برچسب‌ها روسیه سوریه تروریست سلاح شیمیایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه تروریست روسیه سوریه تروریست سلاح شیمیایی حمله شیمیایی تروریست ها ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای