Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته چند منطقه، از جمله شهرستان کهمرد و سیغیان در استان بامیان را از طالبان بازپس گرفتند. خبرگزاری میزان - درحالی که درگیری‌ها در بخش‌های زیادی از افغانستان ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از آن است که هر روزه بر تعداد آوارگان افغانی که به دلیل جنگ از کشورشان فرار می‌کنند، در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مرکز منطقه «شیخ علی» در استان پروان به دست نیرو‌های دولتی افغانستان افتاد. «فضل الدین عیار»، فرماندار پروان گفت که در عملیات نیرو‌های دولتی که در نخستین ساعات بامداد امروز آغاز شد، طالبان مجبور به عقب نشینی از مرکز این منطقه شد.   همچنین بر اساس گزارش ها، نیرو‌های ارتش ملی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته چند منطقه، از جمله شهرستان کهمرد و سیغیان در استان «بامیان» را از طالبان بازپس گرفتند.   همزمان نیرو‌های امنیت ملی افغانستان روز جمعه کنترل شهر مرزی «سپین بولدک» را از طالبان پس گرفتند. نیرو‌های دولتی در زمان ورود به این شهر مورد استقبال مردم سپین بولدک قرار گرفتند.   گفته می‌شود که نیرو‌های طالبان از این شهر مرزی به پاکستان گریخته اند. بیشتر بخوانید: پیشنهاد طالبان برای آتش بس ۳ ماهه/ ادامه درگیری‌ها در هرات و غزنی آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی تا ۲ روز آینده/ تشدید تنش‌ها میان اسلام آباد و کابل «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان، گفت پیش بینی می‌کند که با ادامه درگیری‌ها در افغانستان، تعداد زیادی از مردم این کشور وارد پاکستان شوند. او در ادامه گفت که پاکستان ظرفیت پذیرش این میزان از آوارگان را نخواهد داشت.   پاکستان همچنین ادعای اخیر «امرالله صالح»، معاون «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان، را مبنی بر اینکه «اسلام آباد» به قوای هوایی افغانستان هشدار داده تا بر ضد طالبان در قندهار حملات هوایی راه انجام ندهد، رد کرده است.    وزارت خارجه پاکستان در یک بیانیه گفت «چنین اعلامیه‌هایی تلاش‌های صادقانه پاکستان را برای حل مشکل افغانستان به مالکیت افغان‌ها تضعیف می کند.»   صالح بامداد جمعه گفته بود که نیرو‌های هوایی پاکستان به نیرو‌های هوایی افغانستان هشدار داده اند که هر گونه اقدام برای راندن طالبان از سپین بولدک با واکنش اسلام آباد روبرو خواهد شد.    انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان افغانستان طالبان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان