Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: در دو روز آینده سامانه بارشی فعالی برای جنوب شرق، جنوب و بخش‌هایی از شرق کشورمان تاثیرگذار خواهد بود. در این دو روز به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و شب در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات مرکزی این استان و نیز استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، فارس و برخی نقاط از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش بینی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: این شرایط فردا در استان‌های بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری هم پیش بینی می‌شود. اما امروز برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، نقاطی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان و فردا برای شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و سمنان به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر رشد ابر، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق تندباد‌های وقتی رخ خواهد داد.   بیشتر بخوانید: امروز در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟   این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه این بارش‌ها محدود می‌شود به شمال هرمزگان، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی به صورت بارش پراکنده و از روز سه شنبه تا آخر هفته برای بیشتر مناطق کشورمان آسمان صاف خواهد بود و افزایش دما هم رخ خواهد داد. اما طی امروز و فردا نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم طوفانی خواهد بود.
وی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران امروز در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد داشت. در شهر تهران امروز احتمال بارش خفیف باران وجود دارد. برای مناطق جنوبی استان هم باد شدید پیش بینی می‌کنیم. بیشینه دمای تهران امروز سی و چهار درجه خواهد شد. کمینه دما هم در مهرآباد بیست و چهار درجه خواهد شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: هواشناسی هواشناسی کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان