Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:04:42 GMT

مصاحبه با مدیرعامل شرکت سازه های پارچه ای ساینا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۳۵۶۱

مصاحبه با مدیرعامل شرکت سازه های پارچه ای ساینا

امروزه سازه های چادری به یکی از المان های اصلی معماری فضای باز در کلان شهرها تبدیل شده اند. - اخبار بازار -

شاید تا همین چند سال پیش کمتر کسی با این نوع سایبان‌ها آشنایی داشت اما برتری ‌ها و امتیازات ویژه ی این سازه ها باعث شد به سرعت بین طراحان و مردم محبوب شود .شرکت ساینا از جمله مجریان برتر سازه های پارچه ای ثابت و متحرک در کشور است که به نوبه ی خود نقش به سزایی در ایجاد این محبوبیت روزافزون داشته و در سال‌های اخیر پروژه های متعدد و جالب توجهی را در سراسر کشور به اجرا درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تصمیم گرفتیم با مدیریت این مجموعه گفت و گویی داشته باشیم و بیشتر با سازه های پارچه ای و کسب و کارشان آشنا شویم.

آقای مهندس افضلی، لطفا در رابطه با سازه های پارچه ای و حوزه تخصصی شرکت ساینا توضیحاتی ارائه بفرمایید.

به سازه های چادری، سازه های غشایی یا فضایی نیز گفته می شود. این نوع سازه شامل دو بخش اسکلت فلزی و چادر کششی است که توسط کابل ها و اتصالاتی به هم وصل می شوند. پارچه به کار برده شده در این چادرها از جنس الیاف کامپوزیتی و پلیمری است که به علت خواص فیزیکی و مکانیکی ویژه ای که دارد برای استفاده در سازه های پارچه ای بسیار مناسب است.

تحمل بار و دوام سازه های پارچه ای به چه صورت است؟

بار وارده بر این سازه ها توسط نیروهای کششی چادر تحمل می شود و بوسیله عضو های فشاری که عمدتا ستون های فلزی می باشند به فونداسیون و زمین منتقل می گردد. این  سازه ها علی‌رغم ظاهر ظریف، می توانند نیرو های بسیار بزرگ را تحمل کنند و از این رو دوام بالایی دارند. تکنولوژی و روکش های به کار رفته در ساخت پارچه ها به شکلی است که براحتی عمر مفید 15 تا 25 سال را داشته باشد.

یکی از نگرانی هایی که مشتریان دارند عملکرد  سازه پارچه ای  در برابر آتش است. باید گفت سازه پارچه ای از این نظر کاملا ایمن است چرا که تحمل دمای بسیار بالا را دارد و حتی اگر در تماس مستقیم با شعله ی آتش قرار بگیرد، تنها در همان نقطه سوراخ می شود و آتش انتشار نمی یابد. این سوراخ به راحتی در محل قابل ترمیم می باشد.

سازه های چادری چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد؟ و چه وجه تمایزی با دیگر انواع سازه ها دارند؟

امروزه سازه های پارچه ای کاربردهای فراوانی دارند، استفاده در نمای ساختمان‌ها گرفته تا  غرفه‌های نمایشگاهی و حتی به عنوان المان دکوراتیو فضای داخلی! اما یکی از جالب توجه ترین کاربردهای این سازه ها، در فضای باز است که استفاده از این فضاها را در شرایط آب و هوایی مختلف ممکن می سازد. سازه چادری در آفتاب سوزان صحرا، سایه ای دلچسب و خنک ایجاد می کند و در زمان بارش برف و باران سقفی محکم و قابل اطمینان است.

هزینه ساخت و اجرای سازه های چادری نسبت به انواع دیگر سازه ها به صرفه می باشد و نصب آن نیازمند زمان کوتاه تری است . از این رو سازه های پارچه ای به عنوان المان در مبلمان شهری مخصوصا در متراژهای بالا، بسیار پرکاربرد هستند. این سازه ها همچنین یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده به عنوان آلاچیق و سایبان در روف گاردن  و سایبان پارکینگ و استخر به حساب می‌آیند.

لطفا در مورد ویژگی های سازه، جنس مصالح و نحوه ی ساخت سازه پارچه ای بیشتر توضیح دهید.

قسمت پارچه ای از جنس پلی استر پیش تنیده است که  دارای خصوصیات فیزیکی مانند انعطاف پذیری بالا، قابلیت عبور نور فیلتر شده، ضد آب بودن و  تمیز شوندگی می باشد. قطعات پارچه نیز پس از برش در کارگاه دوخت چادر ساینا، توسط دستگاه فرکانس بالا به یکدیگر جوش داده می شوند تا بخش چادری شکل بگیرد.

قسمت سازه نیز شامل پروفیل های فولادی و کابل های کششی است. تمامی اجزای سازه های پارچه ای از چادر گرفته تا پروفیل ها همه به وسیله نرم افزار های مهندسی پیشرفته طراحی و ارزیابی می شوند تا در بلند مدت زیبایی و کارایی خود را حفظ کنند. سازه ی پارچه ای به گونه ای طراحی می شود که هر متر مربع از آن توانایی تحمل 100 کیلوگرم بار و همچنین در برابر باد و نیروی بالا برنده ی سازه مقاوم باشد.

سازه پارچه ای چگونه نصب می شود ؟

این سازه ها بدون درگیر کردن فضا و عملیات عمرانی قابل اجرا می باشند. بیشتر بخش های سازه با کمک پیچ و مهره به هم متصل می شوند. پس از برپایی سازه، چادر روی آن قرار گرفته و با کمک کابل های کششی، اتصالات فلزی و پیچ و مهره در وضعیت مناسب ثابت می شود.

از پروژه های اجرایی و رزومه کاری شرکت ساینا بگویید.

ما از سال 1391 فعالیت خودرا با اجرای پروژه های بازسازی و دکوراسیون داخلی شروع کردیم و از سال 1394 به صورت تخصصی وارد بازار سازه های چادری شدیم. ما با کسب دانش و توانمندی های لازم در زمینه طراحی و ساخت سازه های چادری شروع به کار کردیم و در طی این سال ها به تجربیات ارزشمندی دست یافته ایم. بهره مندی از تیم حرفه ای، تلاشگر و با انگیزه ی بالا باعث شد بتوانیم پروژه های ارزشمندی را در سطح کشور اجرا نماییم و امروز به یکی از برجسته ترین شرکت های فعال در این زمینه تبدیل شویم.

از جمله پروژه های شاخص ساینا می توان به ساخت سایبان استادیوم پرند ، سایبان ورودی فرودگاه آبادان، جامع امام جواد (ع) در کربلا، سقف های متحرک رستوران فلایلند، آمفی تئاتر و فودکورت پارک شهدای هسته ای پرند، سازه چادری فود کورت برج یاس 3 چیتگر، تکیه بلادیان گچساران، پوشش سقف مجتمع تجاری آیمال جنت آباد و سازه چادری بازار روز بابل اشاره کرد.

شرکت ساینا در تمامی شهر های کشور انواع سازه های پارچه ای ثابت و متحرک را اجرا می کند. ما در بسیاری از استان های کشور نمایندگی فعال داریم و در صدد اعطای نمایندگی شرکت سازه چادری ساینا  به افراد مستعد و پویادر سراسر کشور هستیم.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازه های پارچه ای سازه های چادری سازه پارچه ای سازه ها سازه چادری شرکت ساینا ی پارچه ای ی سازه ی بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور