Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران از 19 تا 23 تیرماه، نشان از رشد میانگین 200 هزار دلاری حجم معاملات ارز دلار نسبت به ابتدای هفته گذشته دارد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز- یحیی لطفی‌نیا؛ عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته چهارم تیر ماه یعنی ۱۹  تیرماه تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰ در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دلار

 قیمت برای دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در انتهای هفته چهارم تیرماه (چهارشنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) به مانند هفته گذشته کاهشی بوده است به گونه‌ای که بازده منفی ۰.۹۷ درصد را به ثبت رسانده است. همزمان با روند کاهشی قیمت در این هفته به مانند هفته گذشته، شاهد این موضوع هستیم که در تمامی روز‌های هفته نسبت به روز‌های متناظر هفته گذشته نرخ­های پایین‌­تری ثبت شده است. در مجموع میانگین قیمت روزانه ثبت شده برابر با ۲۴۲۵۹ تومان است که نسبت به هفته گذشته (۲۴۵۴۹.۲ تومان) کاهش ۲۹۰ تومانی داشته است. حجم معاملات در این هفته برخلاف هفته گذشته در روز پایانی هفته نسبت به روز ابتدایی هفته کاهش ۴۶.۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که میانگین حجم معاملات در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است به گونه­ای که به طور متوسط روزانه ۴.۶ میلیون دلار معامله انجام شده است.  این در حالی است که میانگین روزانه معاملات در هفته گذشته در حدود ۴.۴ میلیون دلار بوده است؛ بنابراین میانگین معامله روزانه دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در حدود ۲۰۰ هزار دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

یورو

قیمت برای یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران به مانند قیمت دلار در این هفته کاهشی بوده است به گونه­ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده منفی ۱.۳۸ درصد را به ثبت رسانده است. در تمامی روز‌های هفته نسبت به روز‌های متناظر هفته گذشته نرخ پایین تری برای معاملات یورو ثبت شده است. همین موضوع منجر به ثبت میانگین قیمت  (۲۹۰۳۵ تومان) پایین‌تر نسبت به هفته گذشته (۲۹۴۰۸.۶ تومان) شده است.

حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است به گونه که میانگین حجم معاملات ۱۳۶ هزار یورو را به ثبت رسانده است که نسبت به هفته گذشته (۱۴۸.۲ هزار یورو) کاهشی ۱۲.۲ هزار یورویی را به ثبت رسانده است. علاوه بر این حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران در انتهای هفته نسبت به ابتدای هفته کاهش ۶۲.۱ درصدی را به ثبت رسانده است.    
عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران ۱۹ تیرماه الی ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰  
منبع: بازار متشکل معاملات ارز ایران

  توضیحات: نمودار با توجه به نوع ارز معامله شده در بازار متشکل معاملات ارز ایران از دو بخش دلار و یورو تشکیل شده است. نمودار بالا وضعیت معاملات و قیمت دلار را به تفکیک روز برای این هفته در مقایسه با هفته گذشته را نشان می­دهد که روند قیمت کاهشی بوده و بازده منفی ۰.۹۷ درصدی را به ثبت رسانده است. حجم معاملات نیز رشد منفی ۴۶.۵ درصدی نسبت به ابتدای هفته داشته است. نمودار پایین، وضعیت قیمت و معاملات مربوط به یورو را نشان می­دهد که در مجموع بازده منفی ۱.۳۸ درصدی را به ثبت رسانده است. حجم معاملات روند نزولی داشته و در پایان با کاهشی ۶۲.۱ درصدی نسبت به ابتدای هفته به کار خود پایان داده است.   پایان پیام// برچسب ها: دلار ، ارز ، بازار متشکل ارزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ohm

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دلار ارز بازار متشکل ارزی بازار متشکل معاملات ارز ایران درصدی را به ثبت رسانده نسبت به ابتدای هفته عملکرد بازار متشکل نسبت به هفته گذشته هفته نسبت حجم معاملات بازده منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۰۹ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۰ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید