Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، شب گذشته بغداد شاهد استقرار گسترده زره پوش های ارتش در برخی خیابان های بغداد پایتخت بود. 

خبرنگار روسیا الیوم با انتشار این خبر گفت که این اقدام پس از فاش شدن قاتل«هشام الهاشمی» کارشناس مسائل امنیتی صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد که ارتش عراق زره پوش ها و صدها نیروی امنیتی را در بخش هایی از بغداد پایتخت این کشور شامل منطقه سبز، الجادریه و خیابان ابونواس مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع امنیتی گفته اند این تدابیر جهت انجام برنامه یا رزمایش به مناسبت ۱۴ جولای سالروز تاسیس جمهوری عراق اتخاذ شده است.

این در حالی است که سالروز تاسیس جمهوری عراق سه روز پیش بود.

برخی منابع غیر رسمی از احتمال حمله تروریست های داعش به منطقه الکرخ و زندان مرکزی الکرخ خبر می دهند؛ جایی که تعدادی از داعشی ها در آن زندانی هستند و گفته می شود داعش قصد دارد آنها را آزاد کند.

ده ها تانک و نفربر وزارت دفاع عراق نزدیک دروازه منطقه سبز در میدان الحریه مستقر شده اند.

این شبکه تلویزیونی افزود که برخی منابع آگاه می گویند گروه تروریستی داعش قرار است با افراد انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده به اهدافی در بغداد حمله کند.

از سوی دیگر رسانه های عراقی خبر دادند که «ابوحسن الحلفی فرمانده سرایا السلام به گردان های تحت امر خود دستور داده در آمادگی کامل باشند با این احتمال که هر فرمان فوق العاده ای از سوی مقتدا صدر را به اجرا گذارند.»

بر این اساس ، هنوز مشخص نیست آماده باش نیروهای امنیتی و ورود تانک ها و استقرار صدها نیرو در مناطق مختلف بغداد با چه هدفی انجام شده است.

رسانه های عراقی روز گذشته جزییات جنایت ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی عراق را منتشر کردند.

احمد الکنانی(زاده 1985) قاتل هشام الهاشمی اذعان کرد که وابسته به یک گروه قانون شکن است.

وی تصریح کرد که در سال 2007 در پلیس مشغول به کار شد و به عنوان افسر پلیس با درجه ستوان یکم در وزارت کشور فعالیت کرد.

الکنانی درباره جزییات این عملیات گفت: با دو موتورسیکلت و نیز یک خودرو از نوع "کرولا" برای انجام عملیات ترور به حرکت درآمدیم. در گوشه ای از خیابان کنار خانه الهاشمی منتظر ماندیم تا آنکه با خودروی پرادو آمد. من به خودرو تیراندازی کردم. به محض آنکه خودرو توقف کرد. به سمت او رفتم و با سلاح شخصی او را به قتل رساندم.

الهاشمی شامگاه هفتم تیرماه ۹۹ در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه های عراقی باز می گشت، مقابل خانه اش در منطقه «زیونه» بغداد هدف حمله مسلحانه دو موتور سوار قرار گرفت و کشته شد، این حادثه افکار عمومی عراق و جهان عرب را تکان داد.

الهاشمی از کارشناسان و تحلیلگران مطرح مسائل راهبردی و امنیتی بود که دیدگاه های او در محافل رسانه ای و سیاسی عراق مورد توجه قرار می گرفت.

پیشتر برادر هشام الهاشمی اعلام کرده بود که برادرش بارها از سوی داعش به ترور تهدید شده بود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 تحولات عراق هشام الهاشمی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 هشام الهاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد