Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، با حکم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ دوم پاسدار بابا احمدی به عنوان ریاست سازمان بسیج مساجد و محلات کشور منصوب شد، تا برگ جدیدی از کتاب تاریخ بسیج مساجد  و محلات با بیش از ۵۴ هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر بابا احمدی رئیس جدید بسیج مساجد و محلات در گفت‌وگو با خبرگزاری به تشریح برنامه‌ها و اهداف خود در این سازمان پرداخت و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش بسیج مساجد و محلات در این عرصه اظهار کرد: گام اول انقلاب اسلامی که چهل سال به طول انجامید، به همت مردم، جانفشانی، جان نثاری و سرافرازی امت طی شد. نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران همه چالش‌ها و تهدیداتی که در گام اول انقلاب وجود داشت، از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله، ترورها، تحریم‌ها، جنگ نرم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم اقتصادی و فتنه نرم اجتماعی سیاسی مانند فتنه‌هایی که در سال‌های ۷۸، ۸۸ و موارد مشابه را به سلامت پشت سر گذاشت.

در گام اول انقلاب گل کاشتیم

بابا احمدی تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا در یکی از خطبه‌های نماز جمعه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی عزیز فرمودند که باید قوی شویم. ما در گام اول انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف قوی شدیم و دشمن را هم شکست دادیم ، این قوی شدن در حوزه‌های سخت، نیمه سخت، اطلاعاتی و الکترونیکی بود. به عنوان مثال در مسئله پهپاد RQ170 که طی یک عملیات الکترونیکی توانستیم آن را حک کنیم و از روی آن مهندسی معکوس انجام دهیم حکایت از قوی شدن در جنگ الکترونیکی دارد، وقتی همه این موارد را در کنار یک دیگر قرار می‌دهیم حاکی از آن است که گام اول انقلاب را با پیروزی به پایان رساندیم. شهدا، خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و همه مردم ایران با رهبری پیامبر گونه امامین انقلاب اسلامی در این گام گل کاشتند.

مسئول جدید سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تغییر می‌کند و به دنبال تمدن سازی اسلامی است، گفت: در گام دوم، مسیر دشمن و تاکتیک‌هایش تغییر کرده است، زیرا به صراحت قرآن، قتال دشمن پایانی ندارد، بلکه تاکتیک‌هایش تغییر پیدا می‌کند، دشمن وقتی می‌بیند در حوزه سخت اعم از جنگ ۸ ساله تحمیلی و جنگ‌های نیابتی شکست خورده است، جغرافیای جنگ را تغییر می‌دهد، یعنی به طور دقیق مبتنی بر جغرافیای جمهوری اسلامی در سر زمین جمهوری اسلامی جنگ نرم را ایجاد کرده است، این جنگ نرم را می‌توان در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مباحث مربوط به این حوزه‌ها تعریف کرد، در اینجا ما یک آرایش دقیق‌تری می‌خواهیم تا هم بتوانیم توطئه دشمن را خنثی کنیم و هم اینکه در گام دوم با صلابت و با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

نقش پایگاه‌های بسیج مساجد در گام دوم انقلاب

وی افزود: گام دوم، گام تولید قدرت نرم است، زیرا تنها راه مقابله با جنگ نرم فرهنگی سیاسی دشمن با تولید قدرت نرم صورت می‌گیرد. امت ما آماده است و نشان داده که در همه زمینه‌ها پای انقلاب ایستاده است، لذا باید در گام دوم انقلاب، بسیج در تراز گام دوم داشته باشیم، تولید قدرت نرم در این گام کار پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات است. ما پایگاه مقاومت بسیج در تراز انقلاب در محلات می‌خواهیم، این پایگاه‌ها در واقع سنگرهای مدافع انقلاب اسلامی و سنگرهای مدافع ملت در برابر جنگ نرم دشمن هستند بنابراین باید آماده و در تراز باشند تا در یک محله به عنوان دولت اسلامی آن محله عمل کنند. این دولت اسلامی محله یک مرکزیت دارد و آن مرکزیت مسجد است. مسجد قدرت و پشتوانه معنوی بسیج  و همه ملت است.

رئیس دولت اسلامی محله امام جماعت مسجد است

بابا احمدی با تصریح بر اینکه مسجد باید مرکز دولت اسلامی محله باشد، گفت: رئیس دولت اسلامی محله امام جماعت مسجد است و پایگاه بسیج در تراز هم به عنوان پیشران حرکت در مسیر تشکیل محله اسلامی باید با حل مسائل مردم، بسیج ظرفیت‌های محله و هم‌افزایی اقشار مختلف در محله ایفای نقش کند، کار اصلی بسیج مساجد و محلات سازماندهی ظرفیت‌های محله و پایگاه بسیج است تا این پایگاه‌ها بتوانند با تولید قدرت نرم به حل مسائل و مشکلات مردم بپردازند.

بسیج به دنبال ایجاد دولت اسلامی در محلات است

رئیس جدید سازمان بسیج مساجد و محلات در مورد برنامه‌ها و اهداف خود در این سازمان برای رسیدن به چشم انداز دولت اسلامی محله اظهار کرد: تشکیل هیأت اندیشه ورز با نخبگان و صاحب نظران و تشکیل جبهه هم افزا و همسو با ارکان و شاخصه‌های اصلی محله دو هدف اساسی در این دوره بسیج مساجد و محلات است، زیرا همه ظرفیت‌های نظام در محلات است و همه اقشار اعم از کسبه، پزشک، حقوق دان و و فرهنگی و... در محلات حاضر هستند بنابراین پایگاه بسیج باید بیش از گذشته تقویت شود.

هم‌افزایی پایگاه‌های با بسیج با ظرفیت هرمحله برای رفع مشکلات مردم

بابا احمدی عنوان کرد:  پایگاه‌ها باید هم‌افزایی داشته و بستر را برای ورود و حضور همه اقشار مردم در بسیج محلات فراهم کنند، به طور کلی همه ظرفیت‌هایی که در محله وجود دارد باید با هم افزایی با پایگاه بسیج برای حل مشکلات مردم در محله مورد استفاده قرار گیرند، تا یک محله اسلامی سالم با نشاط و امیدوار به آینده را تشکیل دهیم.

هدف پایگاه‌های بسیج ایجاد محله اسلامی است

وی در پاسخ به این سوال که برای احیای پایگاه‌های بسیج مبتنی بر خواسته فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)  چه برنامه‌هایی دارد، عنوان کرد: بسیج ابر رحمت انقلاب است و بر سر همه می‌بارد. پایگاه بسیج حلقه اتصال حاکمیت اسلامی با بدنه جامعه است، در واقع پایگاه‌های بسیج باید به عنوان یک دولت اسلامی محله ایفای نقش کنند و با سازمان دهی آحاد مردم و استفاده از همه ظرفیت‌ها در محله  مشکلات را رفع کنند، به طور مثال در مسئله کمک مومنانه که دو ویروس منحوس کرونا و تحریم‌های اقتصادی دشمنان برخی از اقشار آسیب پذیر جامعه را تحت فشار قرار می‌داد با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و مواسات و اجرای بسیج یک انفاق عظیم عمومی شکل گرفت. به طور کلی اگر بسیج عمومی شکل بگیرد پایگاه‌ها تراز می‌شوند، ما به احیا بسنده نمی‌کنیم بلکه به دنبال تشکیل پایگاه‌های ترازی هستیم که در تراز بیانیه گام دوم انقلاب باشد و بتوانند محله اسلامی را ایجاد کنند.

مسئول جدید سازمان بسیج مساجد و محلات در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از پایگاه‌های بسیج در تراز انقلاب هستند و ما باید برخی از پایگاه‌ها را که بنا به هر دلیل عقب مانده‌اند به حرکت دربیاوریم تا به تراز انقلاب اسلامی برسند. مسیری که در مساجد و محلات تاکنون طی شده قطعاً مسیر قابل قبولی بوده است و ان شاءالله به فضل الهی مطابق دستور مقام معظم رهبری، پایگاه‌های بسیج هم باید محلات را احیا کنند و هم باید ظرفیت خودشان را احیا کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت اسلامی بسیج مساجد قدرت نرم سازمان بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مساجد و محلات بسیج مساجد و محلات دولت اسلامی محله پایگاه های بسیج گام اول انقلاب گام دوم انقلاب تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی بسیج در تراز مشکلات مردم پایگاه بسیج محله اسلامی بابا احمدی گام دوم پایگاه ها هم افزایی ظرفیت ها جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مجید متقی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش کرد با در نظر گرفتن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم اقدام کند.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یادآور شد: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به ترتیب زیر اعلام کرد:

 ۱- علیرضا سلیمی
۲- غلامحسین رضوانی
۳- محمد سراج
۴- زهره سادات لاجوردی
۵- زهره طبیب‌زاده
۶- فاطمه قاسم پور
۷- مجتبی زارعی
۸- حسین صمصامی
۹- حسین نجابت
۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
۱۱- علی اصغر پورمحمدی
۱۲- حسن خجسته باقرزاده
۱۳- مهدی شریفیان
۱۴- مهدی عسگری
۱۵- عبدالحسین روح الامینی
۱۶- سعید آجرلو

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند