Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:56:39 GMT

شرایط فرستادن کودک تنها با هواپیما

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۴۲۵۹

شرایط فرستادن کودک تنها با هواپیما

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کودکان به دلیل وابستگی خود به اطرافیان، معمولاً ترجیح می‌دهند تا به همراه والدین سفر کنند. اما گاهی ممکن است شرایطی پیش آید که کودک مجبور به سفر انفرادی و بدون همراه شود. هر چند معمولاً والدین تلاش می‌کنند مانع این اتفاق و با کودک خود همراه شوند؛ اما بعضاً شرایط قابل تغییر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگران نباشید! سالانه هزاران کودک از طریق خطوط هوایی در سراسر دنیا، بدون هیچ گونه مشکلی جابه جا می‌شوند. اگر در موقعیتی قرار گرفته اید که کودکتان را باید با خرید بلیط هواپیما از https://respina۲۴.ir به مقصدی خاص برسانید، فقط کافی است بعضی قوانین و دستورالعمل‌ها را رعایت کنید. صحبت با کودک و توضیح مراحل پرواز نیز می‌تواند از مشکلات احتمالی جلو گیری کند. در ادامه به توضیح شرایط فرستادن کودک تنها با هواپیما می‌پردازیم.

قوانین شرکت‌های هواپیمایی در مورد کودک بدون همراه در هواپیما

اطلاع از قوانین در مورد خرید بلیط پرواز تهران اهواز رسپینا برای کودکانی که در بازه ۵ تا ۱۲ سال سن دارند، اولین گام برای سفر انفرادی فرزندتان می‌باشد. یکی از خدمات ویژه شرکت‌های هواپیمایی Unaccompanied Minor یا به اختصار UM است. این کد برای رزرو جا برای کودک بدون همراه ثبت شده است. قابل توجه اینکه بلیط کودکان تنها، حداکثر تا ۴۸ ساعت پیش از پرواز صادر می‌شود.

یکی دیگر از قوانین در مورد سفر کودکان تنها با هواپیما، عدم وجوز ورود به آخرین پرواز در یک روز را ندارند. توصیه می‌شود که پروازهای اول صبح را انتخاب کنید، تا اگر مشکلی در زمینه پرواز برای او پیش آمد بتوانید بهتر آنرا پیگیری کرده و در صورت کنسلی، پرواز جایگزین برای او رزرو کنید. قانون دیگر در زمینه انتخاب پرواز، عدم امکان انتخاب پروازهای سفرهای توقف دار برای کودکان تنها است. شما به عنوان والدین یا قیم کودک، صرفاً می‌توانید پروازهایی را برای او انتخاب کنید که به شکل مستقیم بوده و نیازی به توقف و تعویض هواپیما نداشته باشند.

برای پروازهای بین المللی باید مدارک شناسایی کودک، ولی، سرپرست یا قیم قانونی کودک به همراه گذرنامه، روادید و بیمه، قبل از سفر ارائه شود. کودک نیز باید توسط والدین یا یک سرپرست قانونی به فرودگاه تحویل و بدرقه شود. اگر کودک توسط یکی از اقوام تحویل داده می‌شود، ارائه رضایت نامه ولی الزامی می‌باشد. پس از تکمیل فرم مربوطه در فرودگاه، کارتی مخصوص در تمام مراحل پرواز به گردن کودک آویخته خواهد شد.

هزینه بلیط برای کودکان تنها در هواپیما نیم بها محسوب نمی‌شود. برای این کودکان باید تمام مبلغ بلیط، مشابه یک بزرگسال پرداخت شود. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی، بابت خدمات نگهداری و مراقبت از کودک نیز هزینه‌ای جدا دریافت می‌کنند. در پروازهای بین المللی ۳ ساعت و در پروازهای داخلی ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از پرواز، برای انجام امور پذیرش کودک بدون همراه در فرودگاه حاضر شوید. توجه داشته باشید که بعضی از ایرلاین‌ها از پذیرش کودکان معلول معذورند.

نحوه همراهی کودک بدون همراه در سفر با هواپیما

نحوه همراهی کودک برای انجام امور مربوطه در سالن انتظار فرودگاه مبدا و مقصد بر اساس سن او متفاوت است:

کودکانی که بین ۵ تا ۹ سال سن دارند، با گرفتن دست در تمامی مناطق سالن مشایعت خواهند شد.

کودکان بین ۱۰ تا ۱۲ سال نیز، بدون گرفتن دست آنها در تمامی مناطق سالن، به دقت همراهی خواهند شد.

توصیه‌های عمومی برای پرواز کودک تنها

برای اینکه سفر لذت بخش و البته بدون مشکلی برای کودک مهیا کنید، لازم است بعضی نکات را رعایت کنید:

وسایل ضروری را در یک کیف دستی قرار دهید. یک گوشی همراه به همراه یک شارژر، مهمترین وسیله برای هماهنگی و ارتباط با کودک در مراحل مختلف پرواز و پس از پرواز است. به همراه گوشی، لیستی از شماره تلفن‌های ضروری را نیز قرار دهید. مقداری پول نیز به او بسپارید تا در صورت لزوم از آن استفاده کند.

خوراکی و وسایل مورد علاقه او را فراموش نکنید. این وسایل علاوه بر اینکه استرس کودک را کم می‌کند، به سرگرمی او در زمان پرواز کمک می‌کند.

قبل از سفر دقایقی را با کودک به صحبت بپردازید. به او آرامش خاطر داده و به سوالات او پاسخ دهید. توضیح مراحل سفر و همچنین قوانین و مقررات سفر هوایی کودکان تنها، می‌تواند از مشکلات احتمالی کم کرده و استرس کودک را کاهش دهد.

اگر کودکتان از داروی خاصی استفاده می‌کند، حتماً آن را در کیف همراه او قرار دهید. فراموش نکنید که این موضوع را نیز در برگه مربوطه قبل از پرواز قید کنید.

قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی مربوطه تماس گرفته تا قوانین خاص شرکت در این زمینه اطلاع پیدا کرده و پاسخ سوالات خود و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

لوازم مورد نیاز را در یک چمدان چرخدار کوچک قرار دهید. سعی کنید اندازه و وزن چمدان در حدی باشد که کودک بتواند آن را بکشد.

لباس‌های کودک را متناسب با آب و هوای مقصد انتخاب کنید. هر چند بهتر است لباس اضافی نیز برای او در چمدان قرار دهید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5259451

منبع: مهر

کلیدواژه: هواپیما کودکان سفرهای تابستانی کسب و کار لوازم التحریر گروه خودروسازی سایپا فولاد خرید آنلاین کسب و کار اینترنتی بخش خصوصی رژیم غذایی سرمایه گذاری چاپ کتاب بازی های رایانه ای پوست لوازم خانگی آشپزخانه کودک بدون همراه کودکان تنها برای کودک قرار دهید برای او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!