Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تقویت مواضع تروریست‌های داعش و القاعده در افغانستان و رکورد تولید مواد مخدر در این کشور، گفت: مأموریت آمریکا در افغانستان شکست خورده و خود آنها نیز به این مسئله آگاه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان کنفرانس بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: روابط منطقه‌ای، چالش‌ها و امکانات» که در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مأموریت آمریکا در افغانستان شکست خورده و این واقعیت را حتی مقامات واشنگتن درک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف به خبرنگار این خبرگزاری گفت: «آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شدند و همانطور که رئیس جمهور جو بایدن تأیید کرده، به این دلیل که مأموریت خود را پایان یافته می‌دانند. مسلماً او سعی دارد وضعیت را در مثبت‌ترین شکل آن توصیف کند، ولی همه به خوبی می‌دانند که این مأموریت در واقع شکست خورده است و این مسئله را حتی خود آمریکایی‌ها آشکارا پذیرفته‌اند.»

در این رابطه، وزیر خارجه روسیه یادآور شد: «تروریسم در افغانستان هرگز از بین نرفته و سازمان‌های تروریستی داعش و القاعده اکنون موقعیت خود را در این کشور تقویت کرده‌اند. تولید مواد مخدر در افغانستان به بالاترین رکورد خود رسیده است. در حال حاضر 90 درصد مواد مخدر در کل جهان از افغانستان تأمین می‌شود و عملاً هیچ اقدامی برای مبارزه با این پدیده انجام نمی‌شود.»

لاوروف تأکید کرد که روسیه هیچ علاقه‌ای ندارد که هرج و مرج بار دیگر بر افغانستان حاکم شود، نه تنها برای اینکه نمی خواهد این هرج و مرج به کشورهای همسایه و متحد مسکو سرایت کند، بلکه از آن جهت که برای ملت افغانستان خیر و آرامش واقعی می‌خواهد. به گفته وی، دولت روسیه همچنان به همکاری خود با ایالات متحده و دیگر کشورهایی که می‌توانند بر روند اوضاع در افغانستان تأثیر داشته باشند، ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد که به عقیده مقامات مسکو، نیازی به ابداع شکل جدیدی از مذاکرات یا توافق برای حل و فصل اوضاع در افغانستان نیست، بهترین راه برای کمک به حل این مشکل، ایجاد انگیزه در روند مذاکرات سیاسی است که مدتهاست در بن‌بست قرار دارد.

لاوروف: هیچ اقدامی در رابطه با اوضاع داخلی افغانستان انجام نخواهیم دادلاوروف: خروج نظامیان آمریکایی به منزله قبول شکست در افغانستان است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان سرگئی لاوروف اخبار روسیه اخبار افغانستان سرگئی لاوروف اخبار روسیه خارجه روسیه شکست خورده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!