Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آتش سوزی گسترده در نواحی جنوبی و جنوب شرقی ترکیه ادامه دارد و شمار قربانیان سیل در استان ریزه در شمال ترکیه افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، آتش سوزی گسترده در نواحی جنوبی و جنوب شرقی ترکیه بیش از 250 هکتار جنگل این کشور را به خاکستر تبدیل کرد.
6 استان ترکیه درگیر آتش‌سوزی؛ استان ریزه درگیر سیل 6 استان ترکیه درگیر آتش‌سوزی؛ استان ریزه درگیر سیل 6 استان ترکیه درگیر آتش‌سوزی؛ استان ریزه درگیر سیل 6 استان ترکیه درگیر آتش‌سوزی؛ استان ریزه درگیر سیل 6 استان ترکیه درگیر آتش‌سوزی؛ استان ریزه درگیر سیل
این آتش سوزی‌ها از ظهر روز پنجشنبه (24 تیر) در بیست منطقه جنگلی از استان‌های هاتای، مرسین، عثمانیه، دیاربکر، آدانا و قهرمان ماراش آغاز شده و به علت شدت وزش باد، به سرعت گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملیات مهار آتش از زمین و هوا ادامه دارد و افزون بر 17 منطقه روستایی - جنگلی در استان عثمانیه تخلیه شده اند. مقامات ترکیه هنوز درباره علت بروز این آتش سوزی‌ها اظهار نظری نکرده اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. برخی اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که آتش سوزی در نواحی جنگلی مرسین و عثمانیه عمدی و از نوع خرابکاری است.
در خبری دیگر؛ شمار قربانیان سیل در استان ریزه در شمال ترکیه به هشت نفر رسید. در این سیل بی سابقه که در برخی مناطق با رانش کوه همراه بوده ده‌ها ساختمان تخریب و چند دستگاه خودرو در گل و لای فرو رفته است.
هم اکنون، راه 72 مسیر روستایی در مناطق "مرادیه" و "گونی سو" به علت رانش کوه و تخریب چند پل ارتباطی مسدود است و کار امداد به سیل زدگان با کندی مواجه شده است.
سازمان‌ هواشناسی ترکیه در باره ادامه بارش‌های سیل آسا در سه استان ریزه، اردو و ترابوزان هشدار داده و از ساکنین منطقه خواسته است ضمن دوری از مسیر سیلاب‌ها، تا آرام شدن وضعیت به مناطق امن نقل مکان کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیل استان ریزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اختلافات شدیدی میان سران سرویس‌های جاسوسی-امنیتی رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: سران نهادهای امنیتی می‌گویند نتانیاهو نمی‌خواهد مسائل مهم را نهایی کند.

روزنامه صهیونیستی مذکور اضافه کرد: این افراد از نتانیاهو می‌خواهند مساله عملیات در رفح، اسرای اسرائیلی و اوضاع بعد از جنگ در نوار غزه را یکسره و نهایی کند.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از وجود اختلافات میان نتیانیاهو و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا است به طوری رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند جلسه میان نتانیاهو و بلینکن در اراضی اشغالی بیشتر از زمان مشخص شده طول کشیده است.

این رسانه‌ها طولانی شدن نشست میان دو طرف را به دلیل وجود اختلافات گسترده بین نتانیاهو و بلینکن دانستند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به اراضی اشغالی تاکید کرده که واشنگتن نمی‌تواند از حمله رژیم صهیونیستی به رفح حمایت کند. رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که بلینکن سخنان نتانیاهو را در خصوص حمله به رفح کوچک و بی اهمیت شمرده است.

کد خبر 6095315

دیگر خبرها

  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند