Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شی جینپینگ، رئیس جمهور چین با اعلام چشم پوشی از حق مالکیت معنوی واکسن کرونا گفت، آماده تضمین زنجیره ثابت و امن عرضه واکسن است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، رئیس جمهور چین جمعه گفت کشورش تاسیس صندوقی در این سازمان را برای مبارزه با ویروس کرونا  تامین مالی کرده است.
شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در نشست فوق العاده سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) که به صورت مجازی در نیوزیلند برگزار شد گفت این کشور از چشم پوشی از حق مالکیت معنوی در مورد واکسن کرونا حمایت می‌کند و آماده همکاری با کشور‌های دیگر برای تضمین زنجیره ثابت و امن عرضه واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت چین بیش از 500 هزار دوز واکسن در اختیار کشور‌های رو به توسعه قرار داده است.
رئیس جمهور چین افزود: «ما به پیروزی بشر بر این بیماری همه گیر از طریق همکاری اطمینان کامل داریم. ما به چشم انداز بهبود اقتصادی جهان اطمینان کامل داریم. ما کاملاً مطمئنیم آینده‌ای مشترک و درخشان داریم.»
نشست رسمی اَپِک ماه نوامبر برگزار می‌شود. این نخستین بار است که سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام چنین نشست فوق العاده‌ای برگزار می‌کند.
ویروس کرونا در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اپک رئیس جمهور چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است