Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مسئول پیشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده گفت: پس از بررسی وشناسایی کشاورزان، "۱۰۰ کشاورز" با مجموع ۱۵۰هکتار تحت حمایت پروژه گیاهان دارویی شهرستان زیر کشت رفتند که ۷۰هکتار آن درحال حاضر در حال برداشت هستند.

مراد مرادی پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پروژه گیاهان دارویی با حمایت بنیاد علوی در خرداد ماه ۱۳۹۹شروع و پس از انتخاب عاملان توسعه "گیاهان دارویی" فعالیت ها ،ظرفیت ها و پتانسیل های بخش گیاهان دارویی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:۸۰هکتار از اراضی ملی کوه سیاه و سفید لنده، پس از بررسی های مورد نظر زیر کشت گیاهان داروئی موسیر و کرفس و آنغوزه رفت.

مسئول پیشرفت نهادو آبادانی شهرستان لنده افزود:پس از بررسی وشناسایی کشاورزان، "۱۰۰ کشاورز" با مجموع ۱۵۰هکتار تحت حمایت پروژه گیاهان دارویی شهرستان  زیر کشت رفتند که ۷۰هکتار آن درحال حاضر در حال برداشت هستند.
 
مسئول پیشرفت نهاد وآبادانی شهرستان لنده، افزود: بنیاد مستضعفان با ارائه بذر گیاهانی بصورت یارانه ۵۰ درصدی، ارائه تسهیلات و همچنین خرید تضمینی از کشاورزان کشت گیاهان دارویی در شهرستان لنده حمایت می کند

مرادی پور خاطرنشان کرد: در مرحله دوم شبکه بندی که تعداد ۸۰نفر از کشاورزان را شامل میشود اقدام به کشت گیاهان آبی مانند" سیاه دانه"، "زیره سبز"، "کینوا" ،"آویشن شیرازی"،" نعنا فلفلی" ،" به لیمو" و رزماری شد.

مرادی پور،"تامین نشاء گیاهان دارویی استاندارد"،"ارائه تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان"،انعقاد قرارداد خرید تضمینی به مدت پنج سال زراعی" را از مهم ترین حمایت های بنیاد علوی از کشاورزان دانست و گفت:با ارائه خدمات فوق الذکر به کشاورزان اکنون مزارع گیاهان دارویی در شهرستان در مرحله برداشت می باشد که طول دوره  برداشت محصولات تولیدی تا آذرماه ۱۴۰۰ ادامه دار خواهد بود و کشاورزان این بخش به مدت ۵ سال زراعی بر روی مزارع خود به صورت پایدار از کشت انجام شده بهره مند خواهد شد،و محصولات کشاورزانی که با آموزش های جامع اصول فنی زراعی همراه بوده است به صورت تضمینی خرید خواهد شد.

مسئول پیشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده گفت: کشت گیاهان دارویی، گامی بزرگ برای افزایش درآمد و سطح معیشت کشاورزان و همچنین توسعه فرهنگ کارآفرینی و چسب کار برداشته شده است.

وی با تاکید براینکه کشت این گیاهان دارویی درسطح شهرستان لنده،به همت بنیاد علوی و همچنین با مشارکت کشاورزان منطقه صورت گرفت، افزود:این اقدام با هدف اصلاح الگوی کشت، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت کشاورزان شهرستان کشت می شود.

مرادی پور تاکید کرد: بنیاد علوی در زمینه کشت این گیاهان دارویی ضمن پرداخت ۵۰ درصد هزینه کشت بعد از برداشت محصول نیز اقدام به خرید تضمینی آن خواهد کرد که دراین راستا بنیاد علوی اقدام به تامین نهاده به صورت بذر و نشاء کرده و برگزاری کلاسهای آموزشی پیش از کشت را برگزار کرده است.

وی اظهار کرد: رسته ملی گیاهان دارویی در کشور یکی از رسته های شغلی و اولویت دار مجموعه بنیاد علوی است.

مسئول پیشرفت نهاد وآبادانی شهرستان لنده در پایان بیان کرد: احیای مراتع، بهبود و اصلاح پوشش گیاهی با تکثیر گونه‌های بومی، رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمد در لنده را از اهداف مهم این طرح اعلام کرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کشت گیاهان دارویی بنیاد علوی شهرستان لنده گیاهان دارویی شهرستان لنده بنیاد علوی کشت گیاهان مرادی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اردیبهشت فصل رویش "ریواس" گیاه کوهی پرخاصیت است؛ خاستگاه این گیاه کوهی با ساقه‌های قرمز و سبز در مناطق کوهستانی است.

ساقه‌های این گیاه برای تازه‌خوری و استفاده در انواع خورشت و سوپ کاربرد داد و برگ‌هایش علاوه بر خوراک دام، سبب جلوگیری از جاری شدن سیلاب در دشت‌ها می‌شود.

ریواس از تيره ترشک ها است و مصرف دارویی هم دارد که البته برداشت  بی‌رویه آن به به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری