Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@07:35:03 GMT

افزایش ۳۶ درصدی بستری‌ بیماران کرونایی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۴۸۴۹

افزایش ۳۶ درصدی بستری‌ بیماران کرونایی در آمریکا

طبق اطلاعات منتشره توسط مقامات بهداشتی آمریکا، موارد بستری در بیمارستان‌های این کشور با افزایش چشمگیر روبه‌رو بوده و بیمارستان‌ها با تکمیل ظرفیت مواجه هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پی گسترش نوع دلتای ویروس کرونا در دو ایالت "میسوری" و "فلوریدا" در آمریکا و افزایش بستری‌ها در بیمارستان‌های این دو ایالت, مقامات بهداشت عمومی جلسه‌ای اضطراری برای رسیدگی به وضعیت بیماران ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "newsweek" در این باره نوشت, میسوری یکی از مناطق متراکم کشور آمریکا است؛ مقامات بهداشت عمومی از ایالت خواسته‌اند که خوابگاه‌ها، هتل‌ها یا سایر فضاهای بزرگ را برای مراقبت از بیماران مبتلا به کووید19 با شدت کم تبدیل کند تا دو بیمارستان این شهر بتوانند بیشترین موارد بیماران حاد را پذیرش کنند.

بیمارستان "UF Health Jacksonville" نیز در فلوریدا به دنبال ایجاد چادر‌هایی در پارکینگ خود برای بستری بیماران کرونایی بعد از دو برابر شدن آمار آنها در طی دو هفته گذشته است.

مرکز "کنترل و پیشگیری از بیماری" (CDC) در آمریکا روز جمعه اعلام کرد با گسترش بسیار سریع نوع دلتا در ایالات متحده آمریکا, موارد ابتلا در این کشور طی هفته گذشته حدود 70 درصد افزایش یافته است؛ همچنین موارد بستری در بیمارستان‌ها 36 درصد افزایش داشته و مرگ و میر نیز 26 درصد افزوده شده است.

بر اساس آمار وبسایت اطلاعاتی "worldometers" تنها در شب گذشته نزدیک به 41 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و همچنین 390 نفر جان خود را از دست دادند.

بعضی از بیمارستان‌های آمریکا گزارش داده‌اند که حجم موارد بستری بسیار چشمگیر است و باعث نگرانی شده است؛ همچنین اعضای کادر درمان در این کشور فرسوده گشته و در برخی از بیمارستان‌ها کمبود نیرو وجود دارد.

به گفته مقامات مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا، بسیاری از بیمارستان‌ها حتی قبل از شروع موج جدید کرونا در حال فعالیت بوده و با معاینه غربالگری سرطان، عمل‌های جراحی و سایر اقدامات درمانی بسیار فرسوده شده‌اند.

اکنون ترس در بعضی از بیمارستان‌های آمریکا این است که آنها مجبورند مراقبت‌های غیربیماری کرونا را به تعویق انداخته و تمام نیروی خود را بر بیماران جدید کووید19 بگذارند.

طبق گفته مقامات بهداشتی تزریق واکسن کرونا نیز با کندی همراه است و تاکنون تنها 48 درصد از مردم آمریکا واکسینه شده و خطر بیماری کووید19 برای مابقی افراد باقی است.

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از 190 میلیون نفر + جدول تغییرات

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا ویروس کرونا آمریکا ویروس کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند