Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در خلال انجام ماموریت‌های متعدد کاوشگر‌ها و فضاپیما‌های مختلف در سیارات مختلف منظومه شمسی گا‌ها تصاویر خارق العاده‌ای از سطح زمین و منظره‌های زیبای آن توسط تلسکوپ‌ها و محققان به زمین مخابره می‌شوند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیما، پایتخت و بزرگترین شهر پرو، در جدید ترین تصویری که از بالای مدار زمین گرفته شده است به خوبی دیده می‌شود. با دقت بیشتر روی تصویر و کاوش آن به وضوح ویژگی‌های این منظره خیره کننده مشخص است. شهر لیما، مرکز تجاری و صنعتی کشور پرو، در زمین‌های مسطح و وسیع در دشت ساحلی پرو، در دره‌های رودخانه‌های Chillón، Rímac و Lurín واقع شده است.

این شهرستان از شرق با دامنه کوه‌های آند و از غرب با اقیانوس آرام همسایه است. لیما را می‌توان مستقیماً در ساحل جنوبی رودخانه Rímac، که حدود ۲۰۰ کیلومتر از منطقه لیما عبور می‌کند و در نزدیکی Callao که یک شهر ساحلی و بندر در کلان شهر لیما (بزرگترین منطقه شهری پرو) است، مشاهده کرد.

لیما به دلیل تعداد زیادی از بنا‌های تاریخی مربوط به دوران استعمار اسپانیا، در سال ۱۹۸۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. یکی از بارزترین خصوصیات لیما، بیابان بایر است که شهر را احاطه کرده است، شن و ماسه زندگی کمی از گیاهان را تأمین می‌کند، به استثنای جایی که آب به طور مصنوعی تأمین شده است.

اگرچه لیما در یک عرض جغرافیایی گرمسیری واقع شده است، جریان خنک دریایی Humboldt (همچنین به نام جریان پرو) یک آب و هوای معتدل را در طول سال در این منطقه تولید می‌کند. خنک سازی توده هوای ساحلی در طول زمستان ابر غلیظی ایجاد می‌کند و غبار غلیظ دریا که به اصطلاح محلی به آن گارا گفته می‌شود، غالباً سطح شهر را می‌پوشاند.

در این تصویر، که در ۲۰ آوریل سال ۲۰۲۰ گرفته شده، چندین سازنده ابر در امتداد ساحل دیده می‌شود. کالائو بندر اصلی دریایی پرو است و محل اصلی فرودگاه بین المللی خورخه چاوز است. چندین قایق و کشتی کوچک در نزدیکی بندر دیده می‌شوند. جزیره کالائو دارای چندین جزیره است: جزیره سن لورنزو (در حال حاضر به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌شود)، ال فرونون (زندان سابق با امنیت بالا)، جزایر کاوینزاس و جزایر پالومینو، جایی که تعداد زیادی شیر دریایی و پرندگان دریایی در آن زندگی می‌کنند.

ماموریت Copernicus Sentinel-۲ متشکل از یک جفت ماهواره دوقلو است که هر ۱۰۰ دقیقه یک بار به دور زمین می‌چرخند و در کنار هم از مسیری در سطح زمین به عرض ۵۸۰ کیلومتر تصویربرداری می‌کنند. ماهواره‌ها در ۱۳ باند طیفی از نور مرئی تا مادون قرمز را مشاهده می‌کنند که دیدگاه‌های مختلفی را در مورد زمین و پوشش گیاهی ارائه می‌دهند. این به این معنی است که می‌توان از این ماموریت برای بازیابی انبوهی از اطلاعات مختلف در مورد سطح زمین استفاده کرد.این تصویر همچنین بر روی زمین از برنامه ویدیویی Space ارائه شده است.

در نهایت باید اشاره کرد که تماشای مناظر سیاره زمین آن هم از فضا و بالای جو کره زمین بسیار جذاب و هیجان انگیز است که تجهیزات پیشرفته کنونی سازمان‌های حوزه علوم نجوم این امکان را برای ما فراهم کرده اند.

بیشتر بخوانید

پیش بینی سفر ریچارد برانسون به فضا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره زمین منظومه شمسی کاوشگر فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در پی بارشهای قابل توجه شهرستان زیرکوه که در سال زراعی جاری میانگین آن به 243.5 میلیمتر رسیده طبیعت بهاری این شهرستان و روستاهای آن از جمله روستای فندخت زیبا شده است .

میانگین بارشهای سال گذشته این شهرستان  ( 142 میلیمتر باران)  بوده است که  امسال افزایش بیش از دو برابری داشته است .

 

دیگر خبرها

  • عکس| نمایی متفاوت از مقبره نادرشاه در مشهد قدیم
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • مرغ دریایی از نمایی متفاوت (عکس)
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)