Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پایانی و اعلام برگزیدگان پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عصر جمعه ۲۵ تیرماه با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدعوین محدود در سینما روباز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمید فروتن رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ضمن خوش آمد گویی به مهمانان از تلاش شبانه روزی عکاسان مطبوعاتی کشور در شرایط کرونا برای پوشش اخبار این همه گیری قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور عکاسان و تصویربرداران رسانه‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی جهت پوشش اخبار کرونایی گفت: عکاسان و تصویربرداران در خط مقدم این همه گیری هستند لذا طرح واکسن فعالان این حوزه می‌بایست در الویت قرار گیرد. فروتن با اشاره به حادثه سقوط اتوبوس حامل خبرنگاران در بازدید از خط انتقال آب دریاچه ارومیه ضمن تسلیت به بازماندگان آنها تاکید کرد انتظار می‌رود بیمه شاغلین این حوزه با جدیدت پیگیری شود به ویژه شاغلان رسانه‌ها در استان‌ها که به خاطر بار مالی بیمه اکثر رسانه‌ها از این مهم به بهانه‌های مختلف شانه خالی کرده و همکاران رسانه‌های ما با مشکل جدی در این بخش مواجه هستند که رفع این مشکل جدیت و پیگیری بیشتری از سوی مراجع مسئول و به ویژه معاونت مطبوعاتی ارشاد را طلب می‌کند.

در ادامه مراسم و با پخش مستندهایی از پیشگامان عکاسی مطبوعاتی ایران و با حضور محمد خدادی، فرهاد سلیمانی، اسماعیل عباسی و محمد صیادصبور و با اهدای لوح تقدیر از مریم کاظم زاده، سعید صادقی، ساسان مؤیدی و علیرضا عابدی به عنوان پیشگامان عرصه عکاسی مطبوعاتی کشور و به پاس تلاش و مجاهدت در جهت ثبت وقایع و رخدادهای انقلاب اسلامی، رشادت‌های رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس و رخدادهای بعد از آن تقدیر به عمل آمد.

پس از مراسم تجلیل از پیشگامان، محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سخنانی ضمن اشاره به شرایط ویژه‌ای که جهان به واسطه هم‌گیری کرونا با آن مواجه شده است، گفت: انسان و انسانیت و معرفت انسان کلید واژه اصلی بشریت است که بیش از هر روزی نیاز امروز بشر است. کار در رسانه نیاز به عشق دارد و این توصیه همیشگی من در رسانه به جوانانی بود که می‌خواست کار رسانه را شروع کنند و امروز این عشق را در کارهای شما بخصوص اثاری که در شرایط کرونایی تولید کرده اید به وضوح می‌توان دید. فصل مشترک همه شماها معرفت است. در این معرفت، معنا پیدا کردید و این معرفت تجلی ای برای دیگران شده است. با همه بی معرفتی‌ها و موانعی که بر سر راه شماها و برای متوقف کردن شما بوده، جنگیدید، که همه این تلاش‌ها و جنگیدن تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن عشق به انسان و انسانیت است.

وی افزود: شما چهره و نماد اصلی مردم در همه عرصه‌ها هستید. شما صدای افرادی هستید که شنیده نشده اند و این در تاریخ خواهد ماند. انتخاب این راه ریشه در ذات شما دارد که معرفت را انتخاب کرده اید. خوشا به حال شما که انتخابتان انسان و تلاشتان برای انسانیت بوده است.

خدادی با اشاره به جمع ارزشمند عکاسانه و همدلی موجود در آن گفت: مشکل ما در ایران این است که کار انفرادی را خوب انجام می‌دهیم ولی وقتی به کار جمعی می‌رسیم ضریب تحمل پایینی داریم. برای بقای این جمع تلاش کنید کمک کنید تا این انجمن روز به روز تقویت شود این مهم جز با همکاری و گذشت امکان پذیر نیست. ما در طی این سال‌ها تلاش کردیم که آنچه در توانمان هست کمک و همراهی کنیم با وجود اینکه میدانیم فاصله زیادی بین آنچه باید انجام دهیم با آنچه انجام داده ایم، وجود دارد.

اشاره به واکسیناسیون عکاسان مطبوعاتی / ‏‬در بیمه مشکل کمیت داریم

وی به موضع واکسیناسیون عکاسان خبری نیز اشاره کرد و گفت: ما لیست‌های جداگانه‌ای برای فعالین حوزه‌های مختلف رسانه‌ای آماده کرده ایم و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی هم لیست جداگانه ای دارد. من به شدت مخالف اعلام قبل اقدام هستم چرا که معتقدم در بحث کرونا مشکل اصلی ما اعلام قبل اقدام بوده است. به همین دلیل در حال پیگیری هستیم که اول اقدام به واکسیناسیون کنیم بعد اعلام عمومی انجام بدهیم.

معاون مطبوعاتی ارشاد درباره بیمه نیز بیان کرد: در بحث بیمه متأسفانه ما مشکل کمیت در ایران داریم؛ همه ۱۳ هزار رسانه‌ای که داریم باید برای دریافت هر نوع امتیازی اقدام به بیمه پرسنل خود کنند. با این وجود تاکنون ۵ هزار عکاس و خبرنگار هم جداگانه بیمه شده اند ولی با این وجود کماکان می‌شنویم که هنوز عکاسان و خبرنگارانی هستند که بیمه نشده اند. سازمان نظام صنفی خبرنگاری را ایجاد کردیم ولی با اعتراض خود اهالی رسانه به مفاد آن به سرانجام مطلوبی که مدنظر بود، نرسید. به هر حال امیدواریم که این اتفاق بیفتد که در آن صورت برای جامعه رسانه‌ای که عکاسان و خبرنگاران را شامل می‌شود، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

در پنجمین دوره نشان، ۱۸۰ عکاس از سراسر ایران مشارکت داشتند که در بخش تک عکس ۱۲۰۴ اثر و در مجموعه عکس، ۲۵۹ مجموعه به دبیرخانه ارسال شده بود و مورد قضاوت قرار گرفتند. در بخش تک عکس، ۲۷۴ عکس خبری، ۳۸۴ عکس مستند، ۱۶۹ عکس محیط زیست، ۲۱۷ عکس پرتره و ۱۶۰ عکس ورزشی و در بخش مجموعه عکس نیز ۵۶ مجموعه خبری، ۱۱۵ مجموعه مستند، ۶۳ فریم از مجموعه محیط زیست، ۲۹ فریم از مجموعه عکس پرتره و ۳۲ مجموعه عکس ورزشی به دبیرخانه ارسال شده بود.

جاسم غضبان پور، فرشاد عباسی، مجید برزگر، مرتضی فرج آبادی و یلدا معیری هیأت داوران پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران بودند.

اسامی برگزیدگان این دوره نشان مطبوعاتی به شرح زیر است:

بخش ورزشی

تک عکس

آریا جعفری به عنوان برگزیده معرفی شد. نامزدهای این بخش آریا جعفری (دو فریم)، مرضیه سلیمانی، عبدالواحد میرزازاده، مرتضی زنگنه فرد و مهدی نصیری بودند.

مجموعه عکس

فرشته اصلاحی برگزیده این بخش اعلام شد. محمدرضا عباسی، فرشته اصلاحی، سیدجواد میرحسینی و سید متین هاشمی نامزدهای این بخش بودند.

بخش پرتره

تک عکس

حامد ملک پور به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

نامزدهای بخش پرتره عبارت بودند از: حامد ملک پور، هادی دهقان پور، زهره صباغ نژاد، مریم کامیاب، میلاد حمادی و جاوید تفضلی.

مجموعه عکس

آرمین کرمی برگزیده این بخش شد.

نامزدهای این بخش؛ آرمین کرمی، سیدعلیرضا رجایی شوشتری، محدثه زارع، تقوی سادات حیدری و مجید عسگری پور بودند.

بخش محیط زیست

تک عکس

احمد ظهرابی به عنوان برگزیده معرفی شد.

همچنین احمد ظهرابی، مهدی محبی پور، ابراهیم علی پور، سیدمتین هاشمی و سیدفاطمه هاشمی به عنوان نامزد اعلام شده بودند.

مجموعه عکس

نامزدهای این بخش متشکل از زهره صباغ نژاد، مهدی محبی پور، محمد مهیمنی، امیر جدیدی، مجید حجتی و حسین تهوری بودند که در نهایت زهره صباغ نژاد به عنوان برگزیده معرفی شد.

بخش مسائل معاصر

تک عکس

مجید خواهی به عنوان برگزیده این بخش معرفی و تجلیل شد.

نامزدهای این بخش مجید خواهی، احمد بلباسی، محسن اسماعیل زاده، فاطمه نصر اصفهانی و شهروز جلالت بودند.

مجموعه عکس

نامزدهای این بخش فاطمه عابدی، عبداله حیدری، شایان حاجی نجف و مجید عسگری پور بودند.

برگزیده این بخش فاطمه عابدی اعلام شد.

بخش مالتی مدیا

در این بخش محمدرضا عباسی عکاس خبرگزاری مهر به عنوان برگزیده معرفی و تجلیل شد.

نامزدهای این بخش، محمدرضا عباسی، محسن کابلی، صادق صوری و سهیل فرجی بودند.

بخش خبری

تک عکس

مهشاد جلالیان مجیدی، حامد ملک پور، امین نظری و روح الله وحدتی به عنوان نامزدهای این بخش اعلام شدند.

برگزیده این بخش، مهشاد جلالیان مجیدی اعلام شد.

مجموعه عکس

برگزیده این بخش امین نظری اعلام شد.

نامزدهای این بخش امین نظری، سید متین هاشمی، حامد ملک پور، کامیار حیدر خطیبی، علی اصغر یوسفی و داوود ایزد پناه بودند.

کد خبر 5259472

منبع: مهر

کلیدواژه: عکاسی مجید برزگر ساسان مویدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمدرضا عباسی سعید صادقی محمد خدادی جشنواره فیلم کن فیلم کوتاه موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی اصغر فرهادی تئاتر ایران ویروس کرونا آلبوم موسیقی هنرمندان تئاتر رامبد جوان شبکه پنج سیما حمیدرضا صدر فیلم قهرمان سریال زخم کاری عنوان برگزیده معرفی نامزدهای این بخش عکاسان مطبوعاتی برگزیده این بخش مطبوعاتی ایران مجموعه عکس دوره نشان معرفی شد اعلام شد رسانه ها تک عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است

مدیر هنری نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این مطلب بیان کرد: در این نمایشگاه که از سوی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار می‌شود، در مجموع ۴۶ اثر از ۲۳ هنرمند کازرونی با هدف معرفی هنرمندان عکاس کازرون و حمایت از آنها به نمایش در خواهد آمد.

علیرضا عباسی همچنین به روند برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های فعلی هنر عکاسی در کازرون، یکی از حوزه‌های کاری بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی، شناسایی و حمایت از هنرمندان عکاس این منطقه در نظر گرفته شده و بر این اساس، سال گذشته جشنواره عکسی برگزار و در کنار عکاس‌هایی که شناخته شده بودند و فعالیت داشتند، با عکاس‌های دیگری نیز آشنا شدیم.

وی افزود: در ادامه، فراخوانی برای انتشار کتابی از آثار عکاسان کازرونی داشتیم که ۲۵ نفر از هنرمندان عکاس به این فراخوان پاسخ داده و آثارشان را ارسال کردند. در جلسه‌های مشورتی و برنامه‌ریزی که داشتیم، تصمیم گرفتیم برای معرفی و حمایت هرچه بیشتر از این هنرمندان عکاس، نمایشگاهی از آثار ارسال شده را برگزار کنیم.

مدیر هنری نمایشگاه عکاسان کازرون در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار ما، ضمن اشاره به اینکه سعی شده از تمام عکاس‌هایی که فعالیت مستمر دارند و آثارشان دارای استانداردهای نمایشگاهی است، دعوت شود، افزود: موضوع این نمایشگاه آزاد است و آثار ارسال شده به انتخاب عکاس‌ها و بر اساس ژانرهای مختلفی بوده که آنها در آن حیطه به فعالیت عکاسی مشغول هستند و ما صرفاً تأکید داشتیم در ارسال آثار، جنبه‌های فنی و نکات اولیه زیبایی‌شناسی مدنظر عکاس‌ها باشد. در نهایت هم با توجه به ظرفیت نمایشگاه و پشتیبانی که حامی مالی از این برنامه داشت، از هر هنرمند، دو اثر را در اندازه‌های ۷۰*۵۰ و ۴۰*۳۰ به نمایش گذاشته‌ایم.

وی در پایان با تشکر از تیم اجرایی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون، افزود: قاعدتاً ممکن است عکاس‌هایی وجود داشته باشند که یا خودشان تمایل نداشته باشند در نمایشگاه و کتاب حضور داشته باشند و یا اینکه افرادی هم باشند که ما شناختی از آنها نداریم و تلاشی هم نداشتند که خودشان را معرفی کنند و کسی هم آنها را به ما معرفی نکرده است و بنابراین در نمایشگاه حضور نداشته‌اند. با این وجود ما همچنان آماده استقبال از این هنرمندان و پشتیبانی از فعالیت‌های هنری‌شان در فعالیت‌های بعدی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی هستیم.

گفتنی است نمایشگاه گروهی هنرمندان عکاس کازرون که با نام «سِی کُو» برگزار می‌شود، از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت‌ها ماه در تالار پرنیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون دایر خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از محمد بشارتی، محمودرضا پولادی، لیلا جلیل‌پور، عبدالله حاجی‌پور، محمدعلی حاجی‌پور، رضا دادوند، احسان درخشنده، سعید دهقان، محمدهاشم دهقان، رضا شاه‌امیری، مهران عبادی، فضل‌الله عباسپور، محسن عباسپور، علیرضا عباسی، فرشاد فرشته‌حکمت، شیما کارمند، محمدعلی مرادی، علی مسیب‌زاده، پگاه مهرزاده، محمد میرزایی، سعید نجف‌زاده، علی نغماچی و مهدی هنرجویان، هنرمندان عکاس کازرون به نمایش در خواهد آمد.

کد خبر 6090921

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی