Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@10:55:03 GMT

خداحافظی در پایان یک تورنمنت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۵۱۸۴

خداحافظی در پایان یک تورنمنت


 
نزدیک به 3 سال بعد از مهاجرتش به آمریکا، یکی از دوستانش در اینستاگرام فاش کرد که او گرفتار بیماری شده و حالش رو به وخامت گذاشته است. تازه بعد از آن افشاگری بود که همه فهمیدند رفتنش از ایران به اختیار نبوده و اگر پای یک حریف قدر به نام سرطان در میان نبود، چه بسا هیچ‌گاه این گونه از عشقش، فوتبال و تفسیر آن در تلویزیون و رسانه‌ها فاصله نمی‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تراژیک‌ترین پرده از زندگی حمیدرضا صدر بود؛ مردی که سرشار از زندگی به نظر می‌رسید.  بسیاری در ایران، حمیدرضا صدر را با تفسیرهای فوتبالی‌اش می‌شناسند. با شور و حرارتش وقتی قرار بود از یک بازی در تاریخ و گره زدنش به زندگی حرف بزند. با علاقه‌اش به تیم‌های کوچک که علیه تیم‌های پرستاره طغیان می‌کردند.  منتقدانش که در میان آنها برخی ستاره‌های سرشناس فوتبال هم دیده می‌شدند، ایراد می‌گرفتند که چرا باید او جای یک کارشناس فوتبال بنشیند در حالی که نه هیچ‌گاه فوتبال بازی کرده، نه مربی فوتبال بوده و نه چیزی از تاکتیک‌های مرسوم فوتبال مثل 2-4-4 و 2-5-3 می‌داند. طرفدارانش اما که تعدادشان احتمالا ده‌ها و صدها برابر منتقدان بود، انگار تفسیر فوتبال را همان‌گونه می‌خواستند که او انجام می‌داد.

 شاید بسیاری از آنها حتی نمی‌دانستند مردی که با هفته‌نامه تماشاگران معرفی و با برنامه تلویزیونی 90 ستاره شد، پیش از آنکه از فوتبال بنویسد و بگوید، منتقد سینما بوده است.
در یک دهه اخیر به واسطه حضورش در برنامه‌های مختلف تلویزیونی، شهرتی قابل مقایسه با ستاره‌های فوتبال و سینما پیدا کرده بود. این شهرت و تاثیرگذاری به جایی رسیده بود که گاهی حتی از او برای حضور در هیات‌مدیره باشگاه‌های ورزشی هم دعوت می‌کردند. حمیدرضا صدر دیروز در 65 سالگی، هزاران کیلومتر دور از وطن، زندگی را بدرود گفت. مرگش چند روز پس از پایان مسابقات یورو 2020 بود. و این پایان زمانی اهمیت دارد که به یاد بیاوریم جمله معروفش را که:« بدترین زمان مرگ، وسط تورنمنت‌هاست. وقتی یه تورنمنت تموم میشه آماده‌ای حتی مرگ هم در آغوش بگیری ...» صدر ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۳۵ در شهر مشهد متولد شد و دانش‌آموخته رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه تهران و لیدز انگلستان بود. در دو سه دهه اخیر علاقه زیادی به نوشتن کتاب نشان داد. «درآمدی بر تاریخ سیاسی سینمای ایران»، «پیراهن‌های همیشه»، «نیمکت داغ »، «روزی روزگاری فوتبال» «پسری روی سکوها»،
«تو در قاهره خواهی مرد»، «سیصد و بیست‌ و پنج» ترجمه کتاب‌های «یه چیزی بگو» (نوشته لاوری هالس اندرسن) و «یونایتد نفرین‌شده» (نوشته دیوید پیس) مهمترین کتاب‌هایی هستند که از او به یادگار مانده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد

ارمنی‌ها برگزاری جام سرکیسیان را به شهریور ماه موکول کرده‌اند و بنابراین این جام بین‌المللی از برنامه‌های فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان خارج شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیش از این علاوه بر تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان که 17 تا 20 خرداد ماه در بوداپست برگزار شده و آخرین مسابقه رنک‌دار اتحادیه جهانی است، حضور در جام سرکیسیان ارمنستان در برنامه فنی تیم ملی کشتی آزاد قرار داشت و گفته می‌شد شاید کامران قاسم‌پور که سال گذشته در تورنمنت رنک‌دار زاگرب در 97 کیلوگرم کشتی گرفته بود، این بار در جام سرکیسیان در وزن 86 کیلوگرم محک بخورد، اما برگزاری این تورنمنت از سوی ارمنی‌ها به شهریور ماه امسال موکول شده است و در ماه خرداد برگزار نخواهد شد.

با تصمیم فدراسیون کشتی ارمنستان، این رقابت‌ها بعد از المپیک به انجام خواهد رسید. بنابراین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از حضور در گزینشی جهانی که 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول برگزار می‌شود، تورنمنت بوداپست را در پیش دارد و باید دید جامی به جای سرکیسیان در برنامه‌های تیم محسن کاوه جایگزین خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد ۸۵ میلیون یورویی شیاطین سرخ به ستاره بارسلونا
  • آخرین روزهای استقلالی بودن | خداحافظی نزدیک است
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • شمسایی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را به خانواده «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت تقدیم کرد + فیلم
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد