Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان در شرایطی که این روزها شاهد اطلاعات و آمار رسمی از سوی مسئولان شرکت توزیع برق کشور مبنی بر افزایش سرسام آوار و افسارگسیخته برق در سراسر کشور و قطعی‌های نگران‌کننده برق هستیم، دوباره راهکارهای متنوع تولید برق در کانون توجهات قرار گرفته است.

به‌گزارش ایسنا، به اذعان و تأکیدهای صریح کارشناسان، صاحب نظران و مسئولان مرتبط، مناطق مختلف استان همدان و از جمله نقاطی از شهرستان تویسرکان با توجه به برخورداری از زمان طولانی مدت انرژی خورشیدی، مستعد ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برق هستند و این طرح با توجیه فنی و اقتصادی، یک ضرورت برای تویسرکان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سال گذشته بود که خبر تلاش برای ایجاد نیروگاه خورشیدی تولید برق از سوی مسئولان تویسرکان با حضور هیأتی از شرکت چینی سازنده این گونه نیروگاه‌ها رسانه‌ای شد و مردم تویسرکان از زبان فرماندار و استاندار وقت، این خبر خوش را شنیدند.

اینک اما پس از چندین سال هنوز خبری از راه‌اندازی و بهره‌برداری از هیچ نیروگاه خورشیدی تولید برق در تویسرکان نیست و برخی اخبار و شنیده‌ها از منصرف شدن شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل نوسانات قیمت ارز دارد.

این در حالی است که در سال‌های اخیر شاهد بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق کوچک و بزرگ در مناطق مختلف کشور و از جمله استان همدان بودیم و بدون تردید سرمایه‌گذاران داخلی نیز می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.

اینکه با توجیه نوسانات قیمت ارز و افزایش هزینه‌های تمام شده برای نیروگاه‌های خورشیدی در تویسرکان برای همیشه این طرح ضروری و پربازده را کنار بگذاریم نمی‌تواند قانع کننده باشد.
به‌نظر می‌رسد در حالی‌که مکان‌های مناسب و مستعد برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق در شهرستان تویسرکان فراوان است و می‌توان با قیمت ارزان آنها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد، باید با ایجاد یک عزم جدی و فراگیر در میان مسئولان شهرستان، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در نظر گرفته شود.

مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی در تویسرکان می‌توانند با رایزنی و تعامل سازنده با سرمایه‌گذاران بومی مقیم در دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور و یا سرمایه‌گذاران غیر بومی، گام‌های بلند و مؤثری در این زمینه بردارند.

با توجه به اینکه متأسفانه مناطق زیادی از شهرستان تویسرکان باوجود محرومیت از زیرساخت‌های رفاهی، خدماتی و توسعه عمومی از فهرست مناطق محروم کشور خارج شده‌اند، قرار گرفتن بخش قلقلرود و ناحیه صنعتی فرسفج در فهرست مناطق محروم کشور تمدید شده و سرمایه‌گذاران در ناحیه صنعتی فرسفج می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی طولانی مدت برخوردار شوند و این موضوع یک راه امیدبخش برای حرکت به سمت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق در شهرستان تویسرکان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نيروگاه خورشيدي سرمايه گذاري تولید برق استانی شهرستانها ایجاد نیروگاه های خورشیدی خورشیدی تولید برق شهرستان تویسرکان سرمایه گذاران تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم

پروژه اومااویا در ۲۳۰ کیلومتری شرق «کلمبو» پایتخت کشور سریلانکا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» (Uva) برای توسعه کشاورزی منطقه کم‌آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان ظرفیت تولید ۱۲۰ مگاوات برق عملیاتی می‌شود.

 تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پُرباران به مناطق خشک، از جمله اهداف این پروژه است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند