Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، در شرایطی که شهر تهران با مشکلات عدیده‌ای ازجمله ترافیک و آلودگی هوا، فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، کمبود واگن مترو و غیره روبه‌رو است، شورای پنجم شهر تهران به‌جای آنکه در روزهای پایانی فعالیت خود، گزارش شفافی از عملکردش حداقل درباره چند اولویت اساسی پایتخت ارائه کند، نسبت‌به قرائت دو گزارش تحقیق و تفحص غیرقانونی با اهداف سیاسی و تخریب عملکرد روشن مدیریت گذشته شهری اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت‌الله گودرزی، معاون اسبق مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به آن واکنش نشان داده و با ارائه مستنداتی آن را کذب و حاوی موضع‌گیری‌های جدی سیاسی عنوان می‌کند. او می‌گوید: از زمانی که مدیریت شهری فعلی بر سرکار آمده بارها و بارها به اظهارات کذب آن‌ها واکنش نشان داده و حتی با آقای میرلوحی نیز مناظره کردم اما اساسا آن‌ها بنای پذیرش در هیچ سطحی را ندارند.

گودرزی اضافه می‌کند: آنچه ایشان مطرح کرد بی‌اساس است؛ زیرا طبق بند۳ ماده۸۱ باید حتما به افرادی که مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرند اطلاع داده و آن‌ها در جریان مفاد گزارش باشند تا در صورت نیاز توضیحات خود را ارائه کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تکلیف املاک نجومی در محاکم قضایی مشخص شده است، تاکید می‌کند: فقط چهار یا پنج مورد تخفیف‌های بیشتری گرفته بودند که زیر هشت‌میلیارد تومان بود، دریافت‌کنندگان مابه‌التفاوت را پرداخت کردند و اساسا پرونده به‌طور کامل بسته شد.

او تاکید می‌کند: درمورد خیریه امام‌رضا (ع) نیز هر ملکی که برای بهره‌برداری و نه واگذاری داده شده با مجوز شورای چهارم شهر تهران بوده و هیچ اقدام غیرقانونی اتفاق نیفتاد.

گودرزی ادامه می‌دهد: برخی املاک نیز طبق بند۶ ماده۵۵ قانون شهرداری‌ها برای بهره‌برداری خیریه‌ها، مساجد و غیره در اختیار گذاشته شده است که آن هم حق‌ بهره‌برداری است و شهرداری هر زمانی بخواهد می‌تواند پس بگیرد، در همین دوره نیز ۲۰۰ملک برای بهره‌برداری واگذار شد.

گودرزی همچنین درباره ۹نامه ارسال‌شده به شورا نیز توضیح داده و می‌گوید: به هیچ‌کدام از نامه‌های ما پاسخ ندادند، ادعا می‌کنند به ما نامه زدند که اینطور نیست و اساسا چیزی به ما و نه رییس مجلس ابلاغ نشده است.

او می‌گوید: دلیل اصرار آقای میرلوحی بر تحقیق و تفحص، باز بودن پرونده‌اش در مراجع قضایی است و می‌خواهد این موضوعات کذب را بهانه کند تا دلیل محکومیتش را جبران کند. زمان حکم بدوی ایشان اردیبهشت‌ماه۹۸ است و تاریخ ارجاع طرح تحقیق و تفحص ۱۰اردیبهشت‌ماه. دو سال است تلاش می‌کند بگوید حرف‌هایش درست است.

گودرزی تاکید می‌کند که اقدامات اخیر شورای پنجم جنبه سیاسی دارد و اساسا نشر اکاذیب است. آن‌ها با صحبت و عملکرد غیراخلاقی می‌خواهند عملکرد درخشان دوره سابق مدیریت شهری را زیر سوال ببرند تا اینگونه عملکرد ضعیف‌شان را پنهان کنند. این تحقیق و تفحص به‌صورت یکطرفه و بدون شنیدن توضیحات برای فرار از پاسخگویی به عملکرد این شورا و اتهامات وارده درراستای جوسازی و شانتاژ منتشر شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری اسبق شهرداری تهران می‌گوید: ضمنا دوستان شورا اگر قصد فسادستیزی دارند بهتر است درباره پول‌پاشی شهرداری، استخدام‌های غیرقانونی و واگذاری ۱۷۰ملک در دوران فعلی و بسیاری از شائبه‌های دیگر هم یک گزارش تحقیق و تفحص درست کنند.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحقیق و تفحص عملکرد املاک نجومی پول پاشی شهرداری شهرداری تهران تحقیق و تفحص بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست