Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ادای احترام به شهدای گمنام، شرکت در شوراهای تامین، اداری و قضایی، دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضا در استان، دیدار مردمی و بازدید از زندان مرکزی و گفت و گو با مددجویان این مرکز از برنامه‌های استانی رییس قوه قضاییه در استان ایلام بود.

وی هدف از حضور خود در استان ایلام را بررسی وضعیت حقوقی و قضایی این استان و پیگیری چرایی تکمیل نشدن طرح‌های نیمه‌تمام استان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام اژه‌ای در پایان سفر خود از اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان به استان ایلام خبر داد و گفت: این میزان اعتبار با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط براساس اولویت‌ها و مقدورات برای رفع مشکلات امسال و سال آینده ایلام هزینه می‌شود.

هفته گذشته همزمان با افزایش مبتلایان و بستری‌های کرونا و همچنین تغییر رنگ شهرستان‌های استان به قرمز و نارنجی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: ایلام جزو پنج استان آخر از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رییس پلیس راه ایلام نیز از افزایش ایستگاه‌های ایست و بازرسی کنترل ورود و خروج خودروها در ایلام به چهار واحد با توجه به قرار گرفتن برخی از نقاط این استان در وضعیت قرمز کرونایی(پرخطر) خبر داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام نیز گفت: پلاک‌های غیربومی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی ایلام مشمول جریمه یک میلیون تومانی و در شهرهای با وضعیت نارنجی مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: همه متولدان سال ۱۳۳۵ و پایین‌تر برای دریافت دز اول واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند.

به گفته  دکتر جمیل صادقی‌فر، هیچ مشکلی برای تزریق واکسن کرونا در استان ایلام نیست و سه سالن آموزش و پرورش، قلاویزان و کوشا آماده ارائه خدمات به گروه‌های هدف بر اساس رده بندی های تعریف شده وزارت بهداشت است.

رییس قوه قضاییه: ۱۱۷ میلیارد تومان به استان ایلام تخصیص یافت

رییس قوه قضاییه از اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان به استان ایلام خبر داد و گفت: این میزان اعتبار با همکاری سایر دستگاه های ذیربط براساس اولویت ها و مقدورات برای رفع مشکلات امسال و سال آینده ایلام هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان  اظهار داشت: امروز از بخش های مختلف استان بازدید و مقرر شد با همکاری استاندار ایلام، سازمان بازرسی و سایر دستگاه ها تمامی بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی کوچک و بزرگ استان که با مشکلاتی مواجه شده و تعطیل یا نیمه تعطیل هستند را شناسایی و با توجه با ضرورت حمایت از تولید داخلی لیست آنان بمنظور بررسی و رفع مشکل موجود تهیه شود.

اژه‌ای: مدیران دلایل تکمیل نشدن پروژه های نیمه تمام را احصا کنند

رییس قوه قضاییه از عموم مدیران اجرایی و قضایی خواست: دلایل تکمیل نشدن پروژه های متعدد نیمه تمام را احصا و راهکارهای تکمیل آنها را با همکاری یکدیگر پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: بخش زیادی از سرمایه های کشور در استان های مختلف برای تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شده اما بخشی از این اهداف با وجود گذشت بیش از یک دهه از آغاز همچنان نیمه تمام مانده است.

مسوولان پیگیر مصوبه های سفر رییس دستگاه قضا به ایلام باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسوولان ارشد استان باید مصوبه های سفر رییس قوه قضاییه به ایلام را در استان و مرکز پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نمازجمعه ایلام اظهار داشت: مواردی که در داخل استان و در سریعترین زمان امکان اجرایی شدن دارد را پیگیری و اجرایی کنند.

۳۰ هزار میلیارد ریال از تضییع حقوق بیت المال در ایلام جلوگیری شد

رییس کل دادگستری ایلام گفت: فعالیت های دادگستری استان در سال های اخیر از تضییع حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال جلوگیری کرده است.

به گزارش ایرنا، علی دهقانی روز پنجشنبه در دیدار رییس قوه قضاییه با قضات و کارکنان دادگستری ایلام اظهار داشت: بازگرداندن محدوده باند فرودگاه ایلام به مالکان اصلی و همچنین مدرسه ای در محدوده مرکزی شهر ایلام تنها ۲ نمونه از فعالیت های صورت گرفته برای جلوگیری از حقوق بیت المال در استان ایلام بوده است.

میزان رعایت پروتکل ها در ایلام به ۶۰ درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است که ادامه این وضعیت خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا را افزایش می دهد.

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان ایلام از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی در ردیف پنج استان آخر کشور قرار دارد.

تردد در مسیر ایلام- صالح آباد محدود می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به وضعیت قرمز استان از نظر کرونا تردد مردم در روزهای پنجشنبه و جمعه در مسیر ایلام- صالح آباد محدود و ممنوع است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در نشست ستاد قرارگاه کرونا اظهار داشت: یکی از مکان‌های پر تردد آرامستان ها هستند که باید با همراهی نیروی انتظامی و پلیس راهور تردد در مسیر ایلام - صالح آباد و بهشت رضای ایلام کنترل و محدود شود.

متولدان ۱۳۳۵ و پایین تر برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه متولدان سال ۱۳۳۵ و پایین‌تر برای دریافت دز اول واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه شهرستانی کرونا اظهار داشت: هیچ مشکلی برای تزریق واکسن کرونا در استان ایلام نیست و سه سالن آموزش و پرورش، قلاویزان و کوشا آماده ارائه خدمات به گروه‌های هدف بر اساس رده بندی های تعریف شده وزارت بهداشت است.

۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال کشور در بخش روستایی است

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: ۹۰ درصد عرصه های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال در بخش روستایی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، علی قربانی روز جمعه در نشست دهیاران استان ایلام افزود: تا سال ۱۳۳۵ جمعیت ساکن در روستاها ۷۰ درصد و جمعیت شهری ۳۰ درصد بود اما اکنون این نسبت برعکس شده است.

تردد خودرو با پلاک غیربومی در شهرهای قرمز ایلام مشمول جریمه می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: پلاک های غیر بومی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی ایلام مشمول جریمه یک میلیون تومانی و در شهرهای با وضعیت نارنجی مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می شود.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورودی شهرها کنترل می شود و خودروهایی با پلاک غیر بومی که قصد ورود به شهرها را داشته باشد به جاده کمربندی برای خروج هدایت خواهد شد.

دستگاه قضا موانع صدور سند برای مدارس دارای معارض را رفع کند

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از رییس قوه قضاییه خواست: موانع صدور سند رسمی تک برگ به اسم آموزش و پرورش برای مدارس دارای معارض مرتفع شود تا این وزارتخانه امکان بازسازی و نوسازی این مدارس را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سارافلاحی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان ایلام با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: در کل کشور از جمله استان ایران برخی از مدارس دارای عمر بیشتر از ۵۰ سال وجود دارد اما بسیاری از این مدارس دارای معارض از طریق هبه هستند و وجود این معارضان اقدام برای تخریب و بازسازی مدارس و گرفتن سند را با مشکل مواجه ساخته است.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در جنوب غرب کشور

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از متلاشی شدن یک باند قاچاق سلاح و کشف ۳۸ قبضه اسلحه جنگی و شکاری در دهلران خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است؛ با تلاش کارکنان خدوم نیروی انتظامی یک باند قاچاق سلاح جنگی و شکاری در دهلران متلاشی و ۳۸ قبضه سلاح و ۲ هزار و ۳۹۱ فشنگ جنگی نیز کشف شد.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا غلامحسین محسنی اژه‌ای سفر استانی اخبارنامه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا غلامحسین محسنی اژه ای ایلام ویروس کرونا غلامحسین محسنی اژه ای سفر استانی قوه قضاییه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام رعایت پروتکل های بهداشتی شهرهای با وضعیت رییس قوه قضاییه رعایت پروتکل ها روز پنجشنبه واکسن کرونا گزارش ایرنا استان ایلام مشمول جریمه مدارس دارای حجت الاسلام وضعیت قرمز ایلام گفت نیمه تمام اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟

 ایمان ربیعی- بازارهای سنتی چهارگانه در هفته‌ای که گذشت، نتوانستند روی خوشی به سرمایه‌گذاران نشان دهند. این اتفاق از یک سو به خالی شدن دست نوسان‌گیران منجر شد و از سوی دیگر خرید و فروش در این بازارها را به حداقل رساند. بسیاری از کارشناسان معتقدند مهار تورم خود به نوعی حباب سکه را در بازار تخلیه کرده و بازارها را به حالت عادی بازخواهد گرداند اما با این حال انتظارات تورمی در روزهای اخیر فروننشسته است و شرایط ویژه سبب شده است انتظار برای بالا رفتن قیمت‌ها وجود داشته باشد.

 برگشت دلار رقم خورد

 هر چند شرایط اقتصاد ایران عادی نیست اما در هفته‌ای که گذشت بازار ارز با بازگشت مواجه بود. این اتفاق البته دور از انتظار سرمایه‌گذاران و حتی دلالان بود. با این حال دلار توانست به کف کانال شصت هزار تومان نزدیک شود اما این نزدیکی ماندگار نبود  خیز برای بازگشت به میانه‌ی کاال شصت هزار تومان در برخی روزها رخ داد. برخی این سئوال را مطرح می‌کنند که آیا دوباره دلار به کانال پنجاه هزار تومان ولو در سقف این کانال باخواهد گشت؟

 پاسخ به این سئوال اما از سوی کارشناسان یکی نیست. برخی معتقدند رسیدن دلار به کانال پنجاه هزار تومان هم نمی‌تواند ادامه‌دار باشد چرا که بازار در حال هضم قیمت شصت هزار تومانی و قرارگیری در این کانال است و ماندگاری در این محدوده، وقتی طولانی‌تر از حالت عادی شود موجب چسبندگی قیمت‌ها خواهد شد.

 از سوی دیگر باید در نظر داشت که فضای اقتصادی ایران دستخوش تغییر چندانی نشده و هر چند سیگنال‌هایی مبنی بر آزادسازی پول‌های مسدودی آزاد شده ایران مخابره شده اما تاثیر این خبر به دلیل انتشار چندباره از دست رفته است.

دلار در پایان این هفته در محدوده ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روزهای ابتدایی هفته دستخوش تغییر چندانی نشده و رفت و برگشت همچنان ادامه دارد. باید دید بازارساز با چه تدبیری هفته آینده را آغاز خواهد کرد.

سکه چقدر عقب نشست؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ابتدای هفته به نرخ ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد اما این کالای سرمایه‌ای در پایان هفته در محدوده قیمتی ۴۱ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت. این بدان معناست سرمایه‌گذاران این بازار نیز با زیانی اندک همراه بودند. قیمت سکه از یک سو تحت تاثیر کاهش نرخ اونس و از سوی دیگر تحت تاثیر نوسان منفی دلار با کاش روبرو شدند. این وضعیت در بازار سایر قطعات سکه نیزتداوم دارد . نکته مهم اینجاست که در آخرین روز هفته قیمت هر اونس طلابا کاهشی نزدیک به بیست دلار روبرو شد و در لحظه تنظیم خبر اونس طلا به ۲۲۹۸ دلار و یازده سنت در بازارهای جهانی فروخته می‌شود. نکته مهم اینکه با وجود عقب نشینی بهای سکه حباب سکه در بازار بزرگتر از قبل شده است. هر قطعه سکه امامی هشت میلیون و ۲۷۱ هزار تومان حباب دارد.

طلا ریخت

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در اولین روز هفته به سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان در آخرین روز هفته رسید . به این ترتیب کاهش اندک قیمت طلای هجده عیار نیز در بازار رقم خورد تا سمفونی زیان در بازار هماهنگ‌تر از همیشه نواخته شود.

بورس باز هم قرمز پوشید

بررسی معاملات بازار سهام در هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، با کاهش ارزش معاملات و افزایش عرضه، شاخص‌های بورسی با کاهش حدود ۱.۷ درصدی روبه‌رو شده‌اند.

نگاهی به روند معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل بورس طی این پنج روز معاملاتی با کاهش ۱.۷ درصدی از تراز دو میلیون و ۳۰۳ هزار واحد در پایان بورس هفته گذشته به دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز ۱.۶۹ درصد کاهش ارتفاع داد و از ۷۶۳ هزار واحد به ۷۵۰ هزار واحد رسیده است.

همچنین لازم به ذکر است بازار سهام طی این هفته به طور میانگین هفت میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل سه هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان رقم زد. تراز پول حقیقی نیز در هفته دوم اردیبهشت منفی بود؛ به طوری که طی پنج روز کاری ۶۴۸ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج شده است.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902127

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته