Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تعداد پشت نوبتی های جهیزیه استان را 457 نفر اعلام و تاکید کرد: اگر خیرین در این زمینه مساعدت کنند، تا پایان سال این تعداد را صفر می کنیم.

محمود رضایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تشویق و ترویج ازدواج های آسان در دستورکار جدی این نهاد قرار دارد، گفت: در همین راستا یکی از اقدامات کمیته امداد تامین جهیزیه برای نوعروسان مددجو است تا بتوانند با کمترین هزینه زندگی ساده ای را شروع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقلام جهیزیه عمدتا از محل مساعدت خیرین، منابع امداد استان و کمک های کمیته امداد کشور و نیز مساعدت برخی دستگاه ها از جمله سپاه تامین می شود.

رضایی از اهدای 1685 سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: برای تهیه این اقلام اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یادآور شد: این رقم با توجه به تخفیفاتی است که فروشندگان کالاهای ایرانی برای مددجویان لحاظ می کنند و قیمت این 1685 سری جهیزیه در بازار آزاد خیلی بیشتر از اینهاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال هم تاکنون دو سری جهیزیه اهدا شده که در مرحله اول همزمان با میلاد باسعادت حضرت زینب(س) 133 سری جهیزیه و در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز 320 سری جهیزیه به نوعروسان مددجو اهدا شد.

وی افزود: در مجموع برای تهیه این تعداد جهیزیه در سال جاری رقمی بالغ بر 18 میلیارد تومان هزینه شده است.

رضایی در ادامه آمار پشت نوبتی های جهیزیه را 457 مورد اعلام و تصریح کرد: تلاش داریم در صورت مساعدت خیرین بتوانیم این تعداد را تا پایان سال صفر کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: افراد بر اساس تاریخ عقد و شرکت در کلاس های آموزشی و مشاوره ازدواج کمیته امداد در اولویت اهدای جهیزیه قرار می گیرند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمیته امداد علاوه بر جهیزیه، هدیه ازدواج هم به پسران مددجو اهدا می‌کند که در این زمینه هم 574 پشت نوبتی داریم و نیازمند مساعدت جدی خیران هستیم.

وی در ادامه در تشریح دیگر برنامه های امداد در راستای تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج آسان به برگزاری کلاسهای آموزشی و مشاوره برای دختران و پسران در آستانه ازدواج خبر داد و افزود: برگزاری این کلاس ها باعث شده که بسیاری زوجین مددجو با مهریه بسیار پایین زندگی خود را شروع کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: افزایش پشت نوبتی های مهریه هم نتیجه برگزاری همین کلاس هاست که موجب ترغیب جوانان مددجو به امر ازدواج شده است.

این مسئول به پایداری ازدواج مددجویان هم اشاره کرد وافزود: در حال حاضر آمار طلاق در جامعه مددجویان امداد در حد بسیار پایینی قرار دارد و علت آن قناعت و کم توقعی و داشتن یک ازدواج آسان و زندگی ساده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه جهيزيه کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد سری جهیزیه پشت نوبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 6089932

دیگر خبرها

  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند