Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@18:22:34 GMT

شکر به اندازه کافی در انبارها موجود است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۵۶۷۴

شکر به اندازه کافی در انبارها موجود است

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از لحاظ تولید شکر در کارخانجات و همچنین ذخایر موجود شکر، به اندازه کافی در انبارها موجود و جریان تامین کالاهای اساسی برقرار است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، اخیراً مطالبی نادرست و شایعه گونه مرتبط با موضوع شکر در برخی رسانه‌ها بازتاب داده می‌شود که ممکن است موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در جامعه گردد، لذا موارد زیر را به آگاهی مردم عزیز و شریف ایران می‌رسانیم:

۱- شرکت بازرگانی دولتی ایران طی دو ماه گذشته در قالب طرح‌های ابلاغی تنظیم بازار شکر علاوه بر توزیع گسترده شکر در سطح شبکه‌های خانوار و صنف و صنعت از طریق تخصیص سهمیه به استان‌ها بدون محدودیت درخواست‌های صنایع را نیز تأمین کرده است؛ از جمله اینکه اخیراً درخواست اتحادیه قنادان تهران مبنی بر نیاز به ۵۰۰ تن شکر دریافت شد که علیرغم تأمین این مقدار حواله و صدور مجوز خروج آن در تاریخ ۲۲ تیرماه از انبارهای شرکت هنوز برای تحویل وخروج کالا اقدام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- در خصوص تأمین شکر مصرفی کشور نیز یاداور می‌شویم: هریک از اصناف و واحدهای توزیعی برای دریافت کالای مورد نیاز می‌توانند از طریق سازمان‌های صمت استان‌ها اقدام کنند و از لحاظ تولید شکر در کارخانجات و همچنین ذخایر موجود شکر، به اندازه کافی در انبارها موجود است و جریان تأمین کالاهای اساسی به لطف و یاری خداوند متعال برقرار بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شکر بازرگانی دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری

رئیس اتاق بازرگانی ایران کفت:دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری، برگزار می‌شود و نمایندگانی از سایر کشورها، سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف دعوت شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) با اشاره به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جاری و با توجه به مأموریت‌های اتاق ایران در راستای تحقق توسعه پایدار، اظهار داشت: مشارکت اتاق‌های سراسر کشور در مسیر برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های اقتصادی شروع شده و در تلاشیم با ایجاد یک فضای تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به نتایج خوبی برای توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: این همایش با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری، برگزار می‌شود و نمایندگانی از سایر کشورها، سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف دعوت شدند تا با حضور خود، اطلاعات لازم درباره اقتصاد ایران کسب کنند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اتاق ایران به نمایندگی از جامعه اقتصادی کشور آمادگی دارد با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به بهترین شکل، معرفی کند.

 معرفی الگوهای ملی توسعه سرمایه‌گذاری توسط بخشی خصوصی

سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان، هدف اصلی برگزاری کرمان‌آیدکس را معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان عنوان کرد و گفت: رویکرد این همایش ملی است و روش‌هایی را در این همایش معرفی می‌کنیم که در سطح ملی کارساز باشد. البته در همین راستا میهمانانی از منطقه بریکس، اوراسیا، اکو و شانگهای دعوت کردیم؛ چراکه معتقدیم گردش اطلاعات بین فعالان اقتصادی کشورها می‌تواند به افزاش سطح مناسبات تجاری بین کشورها کمک کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تلاش داریم آنچه برای ایجاد یک فضای مناسب برای جذب سرمایه‌های جدید نیاز است را در این همایش مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: کرمان سرزمینی با منابع و ظرفیت‌های بالایی است که باید در مسیر تولید ثروت به کار گرفته شوند. برای تشریح این سازوکارها 22 پنل تخصصی در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد.

او تأکید کرد: قرار است شورای راهبردی معدن را در کرمان ایجاد کنیم برای همین نشست شورای عالی معدن را با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش خواهیم داشت. در واقع به دلیل ظرفیت‌های معدنی استان کرمان، سعی داریم در همایش آیدکس تمرکز خوبی روی این حوزه داشته باشیم.

طبیب‌زاده طراحی و معرفی مدل‌های توسعه اقتصادی با تکیه بر عنوان سال را از اولویت‌های همایش کرمان‌آیدکس دانست و تأکید کرد: به دنبال آن هستیم تا مدل‌های قابل استفاده در سطح کشور برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را ارائه دهیم.

فرهنگ سرمایه‌گذاری باید در سطح جامعه نهادینه شود

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: ظرفیت‌های متنوع بین شهرهای این استان یکی از مزیت‌های آن است که موجب شده محصولات کشاورزی این منطقه و ذخایر معدنی آن بسیار متنوع باشد. از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

او ادامه داد: استانداری در برگزاری این همایش مشارکت کرده چون معتقدیم که فرهنگ و ضرورت سرمایه‌گذاری باید در تمام ابعاد آن نهادینه شود و به مطالبه جامعه تبدیل شود. در مسیر سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی یک بعد از کار را در دست دارد و باید حمایت‌های دولتی نیز وجود داشته باشد.

استاندار کرمان افزود: بخش خصوصی به خدمات دولت نیاز دارد و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری این بخش تسهیل کنیم. در این بین تلاش برای جلوگیری از خروج ارز و حتی بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خارجی، موضوعی است که به جد پیگیری می‌شود.

فداکار از تلاش‌های استانداری کرمان در راستای تقویت سرمایه‌گذاری استان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگری و بخش معدن سخن گفت.

سرمایه‌گذاری به همت بخش خصوصی توسعه می‌یابد

علی نقوی، رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی و احداث اتاق ایران و دبیر همایش کرمان‌آیدکس با بیان اینکه دولت بودجه کافی برای تأمین منابع عمرانی و سرمایه‌گذاری در اختیار ندارد، مشارکت بخش خصوصی در این مسیر را ضروری خواند و گفت: گفتمان‌سازی در مسیر سرمایه‌گذاری و رسیدن به راهکارهای پیشنهادی برای این بخش، هدف اصلی این همایش است.

او تصریح کرد: کرمان از منظر گردشگری، توان بسیار بالایی برای جذب سرمایه دارد که ناشناخته ماندند و سرمایه‌گذاری کافی برای معرفی آنها صورت نگرفته است. برنامه‌ریزی برای این همایش انجام شد تا بتوانیم اطلاعات همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را ارائه دهیم.

اتاق کرمان با هدف معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان، بسترسازی در مسیر جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و ارائه راهکارها و الگوهای ملی برای تقویت سرمایه‌گذاری در کل کشور، همایش کرمان‌آیدکس را از 24 تا 27 اردیبهشت، برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • این موجود، جد گاوها و گوزن‌هاست
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد