Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد برزویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امور آب مشهد در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، شهرستان های مشهد، چناران، گلبهار و بینالود (طرقبه و شاندیز) را زیر پوشش دارد.
وی بیان کرد: از کل چاههای مسدود شده در مدت یادشده، هزار و ۱۷۵ حلقه مربوط به شهرستان مشهد بوده است که در مجموع حدود ۵۰ میلیون مترمکعب از برداشت غیرمجاز آب اضافه در این محدوده جلوگیری شده است و حدود نیمی از عملیات انسداد چاهها در دیگر مناطق استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در این مدت همچنین ۵۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز) مسدود شده است.
برزویی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ۹۴ دستگاه حفاری غیرمجاز چاه در محدوده امور آب شهرستان مشهد توقیف شده است.  
وی اجرا نشدن مجازات بازدارنده را از علل حفر مجدد چاههای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: جریمه تعیین شده برای متخلفان رقم پایینی است که مربوط به سالها پیش است و این موضوع باعث می شود که مجازاتها بازدارنده نباشد و متخلفان دوباره مبادرت به حفر چاه جدید کنند.

شمار کنونی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در استان خراسان رضوی بیش از ۶ هزار حلقه برآورد شده است.

تعداد چاه‌های مجاز این استان نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ حلقه است که ۱۰ هزار و ۱۰۰ حلقه از این چاه‌ها در بخش کشاورزی و بقیه در بخش شرب، صنعت و خدمات استفاده می شوند.
استان خراسان رضوی یکی از بحرانی‌ترین منابع آب‌های زیرزمینی کشور را دارد و با کسری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب منابع آب‌های زیرزمینی آن، میزان افت سطح آب‌های زیرزمینی آن به یک متر رسیده است.

برچسب‌ها آب زیرزمینی مشهد کم آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مصرف غیر مجاز خشکسالی بهینه سازی مصرف انرژی سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب زیرزمینی مشهد کم آبی آب زیرزمینی مشهد کم آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مصرف غیر مجاز خشکسالی بهینه سازی مصرف انرژی سرانه مصرف آب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته بیش از پنج میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی افزود: سد مخزنی رزه درمیان با ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی رواناب‌ها را داشتند.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) یک میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شده، گفت: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب رواناب در استان وجود دارد که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب رواناب در این سد‌ها ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در حال حاضر از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سد‌های مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده و برای ذخیره‌سازی سیلاب و رواناب در سد‌ها مشکلی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد