Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهنوش باغیشنی افزود: این تسهیلات که توسط بهزیستی خراسان رضوی با همکاری بانک‌ها پرداخت می‌شود برای گروه‌های هدف زنان سرپرست خانوار، افراد آسیب‌دیده اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی و مخصوصا معلولان در نظر گرفته شده است.  

وی با اشاره به این‌که سال ۱۳۹۹ برای ۵ هزار و ۸۸ نفر از مشمولان دریافت تسهیلات از جمله معلولان که ۲ هزار ۶۶۸ نفر از این تعداد را شامل می‌شوند در استان تسهیلگری اشتغال انجام شده است، اظهار کرد: معلولانی که تهسیلات دریافت می‌کنند عموما جزو مشاغل بخش خصوصی مجسوب می‌شوند، چراکه اکثرا به راه‌اندازی مشاغل خرد خصوصی اقدام یا در بخش خصوصی شراکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغیشنی ادامه داد: آمادگی افراد معلول برای ورود به اشتغال در خراسان رضوی توسط یک تیم مددکار بهزیستی تسهیل می‌شود، معلولانی که به وسیله این تیم معرفی ‌شوند وارد مرحله دریافت تسهیلات بانکی و اشتغال به کار می‌شوند.  

جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: یکی از مشکلات جدی در حال حاضر برای دیافت وام اشتغال معلولان مساله ضمانت است که پیش از این از سوی کسبه بازرای انجام می‌شد، اما بعد از شیوع ویروس کرونا و تاثیر بسیار منفی آن بر مشاغل، مخصوصا در سطح کسبه بازار دیگر این افراد کمتر مایل به ضمانت معلولان برای دریافت وام هستند.  

وی درباره اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی گفت: برای اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی بیش از ۷۰ معرفی‌نامه‌های از سوی بهزیستی استان صادر شده است، اما تا امروز تعداد انگشت‌شماری از معلولان در ادارات دولتی و نیمه‌دولتی به استخدام درآمده‌اند.

باغیشنی افزود: مراکز مثبت زندگی در خراسان رضوی اواخر سال گذشته مجوز فعالیت خود را دریافت کردند، همچنین واگذاری پرونده‌ها به این مراکز با تاخیر انجام شد، بنابراین هنوز فعالیت مراکز مثبت زندگی در استان نمود چندانی پیدا نکرده است، اما در آینده نه‌چندان دور تاثیرات مثبت این مراکز را در خراسان رضوی شاهد خواهیم بود.

کد خبر 614850 برچسب‌ها اشتغال استان خراسان رضوی معلول و معلولیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشتغال استان خراسان رضوی معلول و معلولیت اشتغال معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی سمیرم در جلسه کارگروه اشتعال شهرستان گفت: این تسهیلات براساس طرح‌های اشتغال پایدار به منتقاضیان داده می‌شود.
غلامحسین صابری، میزان اعتبار تسهیلات اشتغال ۱۴۰۲ را دویست و دو میلیارد تومان دانست و افزود: سال گذشته تعدادی از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات نشدند که بانک‌ها امسال موظف به ارائه خدمات به آنها هستند.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان