Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:23:25 GMT

حریم تپه تاریخی قزلحصار غربی نظرآباد آزاد سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۵۹۷۴

حریم تپه تاریخی قزلحصار غربی نظرآباد آزاد سازی شد

مهدی کاظمی روز شنبه به خبرنگاران گفت: در راستای صیانت از حریم قانونی محوطه‌های باستانی و آثار ثبتی و نیز با توجه به وظیفه ذاتی اداره میراث فرهنگی، ساخت و سازهای غیرمجاز قلع و قمع شده و با خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی  افزود: بر این اساس مقرر شد اقدام لازم برای پاکسازی عرصه و حریم  تپه تاریخی قزلحصار غربی در شهرستان نظرآباد به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی با تأکید بر نقش اثرگذار نهادهای مرتبط بیان داشت: عملیات آزادسازی عرصه و حریم تپه‌های باستانی و آثار تاریخی که در روزهای اخیر انجام شده با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی شهرستان در حال اجرا است.
تپه تاریخی قزلحصار غربی متعلق به دوره اسلامی در قسمت جنوب‌غربی شهرستان نظرآباد و اراضی غربی روستای شیخ‌حسن واقع شده و سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۰۲۵۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها گردشگری استان البرز نظرآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استان البرز نظرآباد گردشگری استان البرز نظرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران