Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این که گفته می‌شود ژل و مواد اولیه در تولید واکسن برکت دچار کمبود شده، کذب محض است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد مخبر در حاشیه مراسم شکرانه تحقق 100 روستای بدون بیکار و آغاز عملیات اشتغالزایی برای تحقق یک هزار روستای بدون بیکار در سال 1400 در جمع خبرنگاران افزود: خط تولید واکسن برکت کاملا فعال است و با وجود تأخیر یک ماهه در تولید واکسن، اگر مشکلی در تولید پیش نیاید فکر میکنم بتوانیم به وعده‌ها عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که تا امروز هیچ مشکلی در خطوط تولید نداشتیم، گفت: خبرنگاران رسانه‌ها باید از خطوط تولید واکسن بازدید کنند و به عظمت آن پی ببرند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به طرح برخی مسائل از جمله ایجاد خلل در خط تولید، نبود مواد اولیه و عمل نکردن به وعده‌ها در تولید واکسن افزود: نمی‌دانم چرا این مسائل مطرح می‌شود.
آقای مخبر گفت: با توجه به این که خط یک تولید واکسن در اوایل اردیبهشت راه اندازی شد، از خرداد تولید واکسن را آغاز کنیم.
وی با بیان این که انتظار بر این بود که در خرداد تولید 3 میلیون دُز واکسن آغاز شود، افزود: ما نمی‌توانستیم تولید را شروع کنیم که مجوز استفاده عمومی صادر می‌شد. چرا که نمی‌توان تولیدات را در انبار نگهداری کرد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به صدور مجوز برای واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت از 25 خرداد گفت: از 25 خرداد تا امروز که 26 تیر ماه است بیش از 3 میلیون واکسن تولید و 700 تا 800 هزار دُز تحویل شده است.
مخبر افزود: ظرف امروز یا فردا نیز 200 هزار دُز واکسن دیگر تحویل می‌شود و تا آخر این هفته 700 تا 800 هزار دُز دیگر تحویل خواهد شد.
وی با بیان این که خط یک تولید واکسن در هفته، یک میلیون و 200 هزار دُز است و به مرور تحویل وزارت بهداشت خواهد شد، گفت: مطلبی در ذهن برخی شکل گرفته که چگونه می‌توان با یک میلیون و 200 هزار دُز، تا شهریور امسال 50 میلیون دُز تحویل داد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: این مسائل در حالی مطرح می‌شود که ما دارای سه خط تولید هستیم.
مخبر افزود: خط یک تولید واکسن که راه اندازی شده تاکنون 3 میلیون دُز تولید کرده و تولیدش ادامه دارد.
وی اضافه کرد: خط دو با تکیه بر تلاش دانشمندان راه افتاده و اکنون در حال تست راه اندازی است و تا هفته اول مرداد به بهره برداری می‌رسد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: خط دو نیز هفته‌ای 2 میلیون دُز واکسن تولید و تحویل خواهد داد.
مخبر با بیان این که خط سه تولید واکسن نیز تا پایان مرداد راه اندازی می‌شود، افزود: این خط هفته‌ای 6 میلیون دُز واکسن تولید می‌کند و این ارقام را که کنار هم می‌گذاریم تولید 50 میلیون دُز تا پایان شهریور محقق خواهد شد.
وی درباره نگارش مقالات مربوط به تولید واکسن گفت: یک تیم 20 نفره از دانشمندان کشور در حال مستند کردن اقدامات مربوط به تولید واکسن و تهیه این مقالات است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: مقاله نخست در خصوص تست حیوانی تهیه شد و فاز اول و دوم تست انسانی نیز به زودی چاپ خواهد شد.
آقای مخبر ابراز امیدواری کرد: تست هر سه فاز ظرف دو تا سه ماه آینده در مجلات بین المللی چاپ شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همه مستندات بسیار خوب تهیه شده و نتایج آن فوق العاده بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مواد اولیه واکسن برکت رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تولید واکسن واکسن برکت راه اندازی میلیون د ز د ز واکسن خواهد شد هزار د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان چقدر کمبود برق داریم؟

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: ما از گذشته بین تولید و مصرف ناترازی داریم و این ناترازی سال به سال به خاطر رشد مصرف ۵ تا ۶ درصد افزایش می‌یابد، هرچند اقداماتی هم در رابطه با تولید انجام شده ولی ناترازی حل نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صالحی، درباره اوضاع ناترازی برق در سال جاری اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل چالشی که اکنون در رابطه با ناترازی برق و گاز با آن مواجهیم به‌عدم سرمایه‌گذاری به‌موقع در این حوزه‌ها برمی‌گردد زیرا تکمیل پروژه‌های نیروگاهی ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد و با توجه به تاخیر در اجرای پروژه‌ها که مهمترین عامل‌عدم سرمایه بوده؛ سال به سال به رقم ناترازی افزوده شده است.

وی افزود: خوشبختانه بخش خصوصی توانایی خوبی در حوزه صنعت نیروگاهی دارد و اکنون ۶۰ درصد نیروگاه‌ها دست بخش خصوصی است، ما از نظر ساخت نیروگاه هم مشکلی نداریم و تولید توربین‌های مورد نیاز هم در داخل کشور در حال انجام است، در حال حاضر دولت گام‌هایی برداشته و در بخش صنعت پروژه ۱۰ هزار مگاواتی تعریف شده؛ که بخشی از این نیروگاه‌ها در سال گذشته وارد مدار تولید شدند و در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم پروژه‌های بزرگی استارت خورده از جمله پروژه ۴۵۰۰ مگاوتی با همکاری و هماهنگی صندوق توسعه ملی که وام مورد نیاز را فاینانس می‌کند که امیدواریم تا پیک امسال وارد مدار شود.

لزوم اصلاح سیاست انرژی

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد انرژی کشور اصلاح شود، بخش خصوصی کشور پتانسیل لازم برای رفع ناترازی موجود را دارد و باید اجازه دهیم بخش خصوصی در این حوزه ورود کند، بر پایه شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده مردم در بخش تولید مشارکت داده شوند و در معادلات اقتصاد انرژی نقش دولت کمرنگ‌تر شود.

وی تاکید کرد: دغدغه ما این است که امسال در بخش صنعت خاموشی‌های مدیریت شده تحمیل نشود، در این رابطه بخش خصوصی می‌تواند از منابع مالی که صنعت در اختیارش می‌گذارد ناترازی را برطرف کند و اگر هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد ما نسبت به عقب‌ماندگی در حوزه برق پیشرفت خوبی خواهیم کرد.

صالحی تصریح کرد: ما از گذشته بین تولید و مصرف ناترازی داریم و این ناترازی سال به سال به خاطر رشد مصرف ۵ تا ۶ درصد رشد دارد، هرچند اقداماتی هم در رابطه با تولید انجام می‌شود ولی ناترازی حل نمی‌شود. فقط با کمک بخش خصوصی و مردم امکان عبور از این وضعیت را داریم که امیدواریم امسال گام‌های خوبی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود برق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی هم مهم است یعنی مصرف هم باید کنترل و واقعی شود بعبارت دیگر حرکت در مسیر صحیح تولید و مصرف منجر به این خواهد شد که تا ۲ سال آینده به طور کلی ناترازی رفع شود.

شرایط رفع ناترازی

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران اظهار داشت: در بخش تولید اقداماتی صورت گرفته و نیروگاه‌هایی وارد مدار شده‌اند، شاید به اندازه پیش‌بینی شده رقم تولید تحقق پیدا نکند اما اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم که بخش زیادی از نیروگاه‌ها در بخش فسیلی و تجدیدپذیر وارد مدار شوند.

آسیب‌های کمبود برق

وی یادآور شد: در هر حال اصل ناترازی باید از بین برود چراکه ناترازی به قدری است که می‌تواند تولید را در بخش صنعت مختل کند، صادرات کم شود، به اشتغال آسیب برساند و درآمدهای کشور را کاهش دهد و همه اینها نیز به صنعت برمی‌گردد، یعنی اگر برق مورد نیاز صنعت تامین نشود آسیب‌ها به بخش‌های دیگر کشور نیز تعمیم پیدا خواهد کرد. بنابراین عدم‌النفع صنعت باید حذف شود و اکنون با اقدامات انجام شده نمی‌توانیم کل ناترازی را از بین ببریم باید برنامه‌های جدی‌تری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد