Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضازاده صبح شنبه در مراسم شروع آغاز عملیات لوله گذاری خط انتقال آب از دریا به جنوب فارس ضمن تشکر و قدردانی از بزرگان و تاثیرگذاران فارس اظهار کرد: در مرحله اول، آب را تا مهر و لامرد می‌آوریم و از آنجایی که همه استان تشنه این آب هستند بنا داریم در مراحل بعدی این مهم به دیگر مناطق استان فارس اتفاق بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه امروز قرارداد مابین شرکت پیمانکار و ایمیدرو نیز بسته شد.

همچنین در ادامه جلسه وجیه الله جعفری رئیس هئیت مدیره، و مدیرعامل ایمیدرو اظهار کرد: امروز شاهد توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه هستیم و باید در نظر داشت که بدون زیرساخت‌ها نباید انتظار ترقی داشت.

او گفت: ۹۳ هزار میلیارد مترمکعب آب مصرفی کشور است و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس وظیفه ذاتی خود در این بخش هم ورود کرده است.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: فارغ از مسائل سیاسی باید از بزرگان استان و پتانسیل‌های موجود استفاده کرد.

وی گفت: دکتر موسوی نماینده مردم منطقه مشفقانه و با انگیزه کمک در تمامی مسائل شهرستان‌های لامرد ومهر ورود می‌کنند.

وی افزود: آب یکی از مهم‌ترین مسائل زیستی است و اجرای این طرح بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۷ طرح ملی در استان فارس وجود دارد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید آب شهر جدید تابناک را نیز عملیاتی کند.

همچنین موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم تصریح کرد: بر اساس گزارش کارشناسان، ما ابرچالش آب را داریم. در حال حاضر سه درصد آب شرب و ۹۷ درصد آب شور وجود دارد.

وی گفت: در سال گذشته در شهرستان‌های لامرد و مهر، ۲۴ میلی متر بیشتر باران داشته ایم و از سویی دیگر چاه‌های ما قابلیت کف شکنی نیز ندارند و بعضی از مناطق هم سه الی چهار ساعت بیشتر آب ندارند.

وی گفت: تنها راهکار ما استفاده از آب تمام ناشدنی دریاست.

وی به تاریخچه آب از دریا به لامرد و مهر اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ با پیگیری‌هایی که انجام شد، بعد از چندین مکاتبه پذیرفته شد که آب از دریا به لامرد انتقال یابد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دوست داشتیم در دوسال گذشته این پروژه افتتاح می‌شد و در این یکسال فراز و فرود زیادی نیز داشته ایم.

همچنین ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در این آئین گفت: از ابتدای مجلس یازدهم تمام توانمان را معطوف به فعالیت‌های بزرگ کردیم که باعث پیشرفت استان شود و در حال حاضر نزدیک به ۵۱۰۰ پروژه عظیم در استان فارس وجود دارد.

وی گفت: امروز نیاز به آب شرب در استان بسیار احساس می‌شود به طوریکه نیاز مصرفی استان در شبانه روز ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

کد خبر 5259584

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی انتقال آب خلیج فارس لامرد استانداری فارس ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا ایلام حجاب و عفاف شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل عکس استانها گرگان قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای لامرد و مهر استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری