Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دولت موقت وحدت ملی لیبی گفت: بنده اطلاعی از تفاهم روسیه و ترکیه درباره خروج مزدوران شان از لیبی ندارم اما از چنین توافقی استقبال می‌کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، عبدالحمید دبیبه درگفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: دولت وحدت ملی لیبی ملزم به اجرای انتخابات در 24 دسامبر 2021 است البته ممکن است برخی نمایندگان تمایلی به واگذاری قدرت نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال برگزاری کنفرانس 2 تحت نظارت سازمان ملل در ماه گذشته میلادی برخی دیپلمات‌های آمریکایی و آلمانی گفتند: روسیه و ترکیه توافق کردند که به صورت تدریجی جنگجویانش ( مزدوران شان) را از لیبی خارج کنند.

دبیبه گفت: بنده در رابطه با این توافق چیزی نشنیده‌ام اما ما از هر توافقی استقبال می‌کنیم که به خروج مزدوران بیگانه از لیبی منجر شود. دولت طرابلس با تمام بازیگران عرصه تحولات لیبی برای خروج مزدوران بیگانه از این کشور وارد مذاکره شده است.

روسیه خواستار خروج تمامی نیروهای خارجی از لیبی شد

نماینده روسیه پنجشنبه گذشته در نشست شواری امنیت تاکید کرد: مسکو خواستار خروج تدریجی و همزمان تمام نیروهای نظامی خارجی از لیبی و حصول اطمینان از این مسئله است که هیچ تهدید نظامی در این کشور ایجاد نشود.

دبیبه در نشست شورای امنیت گفت: حضور مزدوران بیگانه خطر حقیقی علیه روند سیاسی و صلح در این کشور است. استمرار حضور مزدوران بیگانه تهدیدی علیه ادامه یافتن آتش بس در لیبی و یکسان سازی تشکیلات نظامی در این کشور است.

وی درباره فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی گفت: تماس با ژنرال حفتر ادامه دارد او یک شخصیت نظامی سرسخت است اما تماس با او ادامه خواهد داشت.

تجمع یگان‌های ویژه در تیگرای

اتیوپی از تجمع یگان‌های ویژه نیروهای اقالیم ( هر ایالت – قومی اتیوپی دارای  نیروهای مسلح است)  در ایالت تیگرای برای نبرد با عناصر جبهه آزادیبخش تیگرای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اتیوپی، یگان‌های ویژه نیروهای اقالیم در تیگرای تجمع کردند تا اقدامات تحریک آمیز عناصر جبهه آزادیبخش تیگرای را در مناطق هم مرز با ایالت امهره و تیگرای جلوگیری کند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دولت فدرال آدیس آبابا به بهانه مسائل انسانی در ایالت تیگرای  به صورت یکجانبه اعلام آتش بس کرده است اما به تازگی آبی احمد نخست وزیر اتیوپی گفته است آدیس آبابا هرگز اقدامات تحریک آمیز عناصر جبهه آزادیبخش تیگرای را تحمل  نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مزدوران بیگانه خروج مزدوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود، اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در کنشگری خود در پیام‌رسان ایتا نوشت:

"سال ۸۸ در دانشگاه علی‌رغم همه ساختارشکنی‌ها و دیکتاتوری تمامیت‌خواهان علیه بالاترین مشارکت سیاسی مردم اما نه درخواستی بود و نه ما به عنوان فعال دانشجویی موافق حضور نظامی و انتظامی در دانشگاه بودیم.

این اتفاق هرگز رقم نخورد، اما امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود.

تجمع ممنوع است

حمایت جرم‌انگاری می‌شود

تیک تاک فیلتر می‌شود

استاد و دانشجو بازداشت می‌شوند

اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

روشنفکران، بازیگران، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایران قرار نیست امروز به رسم ادب پاسخ همدردی و مداخله آنجلینا جولیا در حوادث ایران را بدهند؟

واقعاً این سکوت معنادار و ندیدن این همه تناقض، مضحک نیست؟

کد خبر 748390

دیگر خبرها

  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی
  • شعر جدید نغمه مستشار نظامی در استقبال از سروده رهبر انقلاب
  • مخمس نغمه مستشار نظامی در استقبال سروده رهبر انقلاب
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل