Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول مرکز فضای مجازی سپاه گیلان گفت: بسیاری از شبهات جوانان در فضای مجازی مطرح می‌شود و در ترویج حجاب باید به این شبهات پاسخ داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سجاد ستوده صبح امروز در جمع بسیجیان ناحیه سلمان با موضوع ساحت ترویج حجاب در فضای مجازی اظهار داشت: امروز ساحت‌های زندگی مردم توسط فضای مجازی دچار تغییر و تحولات جدی شده است که بخش عمده‌ای از این تغییرات در حوزه سبک زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه گیلان حجاب را یکی از نمادهای بارز سبک زندگی دانست و خاطرنشان کرد: شخص همواره یک نوع سبک زندگی را برای خود انتخاب می‌کند و یکی از نمادهای ظاهری که نشان می‌دهد او چه سبک زندگی را انتخاب کرده و براساس آن زندگی می‌کند همین حجاب است.

ستوده با بیان اینکه "حجاب" یک نماد ظاهری از مدل سبک زندگی انسان است که او برای خودش انتخاب کرده است تصریح کرد: از روی مدل پوشش افراد می‌توان تشخیص داد که رفت و آمدهایشان به چه شکل است و یا با چه کسانی در ارتباط هستند و مراسم عزا و عروسی آن‌ها به چه نحوی برگزار می‌شود و روابط اجتماعی آن‌ها چگونه است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: امنیت اجتماعی در سایه رعایت «عفاف و حجاب» اتفاق می‌افتدمعلمان بسیجی دروس عقب‌افتاده را به دانش‌آموزان گیلانی تدریس می‌کنندافزایش 31.7 درصدی ثبت ازدواج در گیلان؛ ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند مشارکت عمومی است

وی با اشاره به اینکه رسیدن به تمدن اسلامی هدف انقلاب اسلامی بوده و یکی از پیچ‌های تقابلی مهم انقلاب اسلامی در مقابله با تمدن غرب در حوزه فضای مجازی است افزود: بخش عمده عرصه نوین جنگ و نزاع بین انقلاب اسلامی و تمدن غرب در حوزه فضای مجازی رخ می‌دهد.

ستوده با بیان اینکه امروز عرصه جنگ از حوزه فیزیکی و زمینی خارج شده و به عرصه فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای تغییر پیدا کرده است گفت: ریشه حجاب حیا است و در موضوع حجاب در عرصه فضای مجازی باید به موضوع حیا توجه کنیم و پیداکردن راهکارها برای حل مشکلات حجاب برای ما مهم است و برای این کار باید به ریشه‌ها توجه کنیم.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه گیلان بیان کرد: آن چیزی که در تقابل فرهنگ غرب با فرهنگ اسلامی برای سست کردن بنیاد خانواده به کار برده می‌شود و به دنبال ایجاد بی‌مبالاتی در رعایت حجاب است، تقابل مستقیم با حجاب نیست و آنها مستقیماً با چادر نمی‌جنگند بلکه در حال تلاش برای حیازُدایی هستند.

ستوده با بیان اینکه حجاب و حیا تنها در پوشش ظاهری خلاصه نمی‌شود بلکه تمام ابعاد زندگی انسان را پوشش می‌دهد تصریح کرد: ممکن است انسانی در ظاهر حجاب داشته باشد اما در گفتار و رفتار حجاب و حیا نداشته باشد و آن چیزی که مایه حجاب در قلب، چشم، اعضاء و جوارح ما می‌شود حیا است.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن موضوع عفاف و حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات رایج در تبلیغ حجاب برای نسل دهه هشتاد و نود این است که حجاب به صورت مستقیم تبلیغ می‌شود در صورتی که حجاب موضوع سبک زندگی است و باید غیرمستقیم در نهاد آدمی قرار بگیرد و آن چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد حیا است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ما باید در حوزه زیباشناختی و روانشناختی هم حجاب را مورد توجه قرار دهیم ابراز داشت: در نگاه قالبی، فضای مجازی در موضوع عفاف و حجاب تنها یک بستر است که محصولات حجاب در آن به صورت فیزیکی و تولید محتوا ارائه می‌شود.

ستوده افزود: اما در نگاه مصداقی، فضای مجازی تنها بستری برای عرضه محصولات نیست بلکه حجاب در خود فضای مجازی موضوعیت دارد یعنی اهمیت ترویج حجاب در این فضا به اندازه اهمیت ترویج حجاب در فضای واقعی است و در جامعه‌ای که ما توانستیم در فضای مجازی به درستی ترویج حجاب کنیم در فضای واقعی هم وضعیت بهتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بحران حجاب زمانی بیشتر احساس شد که فضای مجازی به خانواده‌ها ورود کرد و شبکه‌های اجتماعی به افراد فرصت داد تا عکس‌های نامناسب و مُدها بین افراد جامعه دست به دست شود و تا جایی پیش رفت که قبح بدحجابی شکسته شد و در اینجا می‌بینیم که باز حیا از بین می‌رود.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین شبکه اجتماعی که در حوزه رفتارسازی و تغییر سبک زندگی فعالیت می‌کند اینستاگرام است افزود: محتواهای حجاب نسبت به محتوای کم حجابی و ضدحجاب بسیار کم است لذا باید حجاب در فضای مجازی به‌صورت جدی تبلیغ شود و این تبلیغ نباید به صورت مستقیم باشد بلکه باید به صورت هنرمندانه انجام شود.

ستوده افزود: در تبلیغ حجاب باید از زبان روز، آسان و ساده برای پاسخ به شبهات استفاده کرد از طرفی بسیاری از شبهات جوانان و نوجوانان در فضای مجازی مطرح می‌شود اما علماء و دانشمندان پاسخ خوبی به این شبهات نمی‌دهند و اگر پاسخ دهند پاسخ‌های فقهی، حوزوی و دانشگاهی است لذا ما باید شبهات حجاب را با زبان ساده و امروزی پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اهمیت معرفی الگوهای درست حجاب خاطرنشان کرد: الگوهای حجاب باید معرفی شود مانند صفحه خانم‌های محجبه علمی دنیا و یا دانشمندان محجبه که در دانشگاه‌های معتبر دنیا حائز رتبه‌های برتر شدند و برخی از این افراد ایرانی هستند مانند دختر ایرانی که به عنوان دانشمند جوان قرن انتخاب شده است و اهل گیلان است.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی ترویج حجاب سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور بخشی از تیم بازیگران فصول قبلی به همراه بازیگرانی از مازندران، تا تابستان کلید خواهد خورد که سارا و نیکا فرقانی اصل بازیگران دوقلوی این سریال در فصل جدید حضور ندارند.

عدم حضور سارا و نیکا در فصل جدید پایتخت از این جهت قابل توجه است که گویا انتشار تصاویری از سبک زندگی این دو خواهر دوقلوی ساکن سوئد به مذاق برخی مدیران صداوسیما خوش نیامده و تصمیم به حذف آن‌ها از فصل جدید پایتخت گرفته‌اند.

برخی ادعا‌ها در فضای مجازی از این حکایت دارد که شرط تولید فصل جدید پایتخت حذف سارا و نیکا فرقانی اصل بوده است. شایعه‌ای که تا این لحظه واکنشی از سوی عوامل این سریال و یا حتی مدیران صداوسیما نسبت به آن نشان داده نشده است.

این شایعه زمانی به واقعیت نزدیکتر شد که پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلو‌های همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود: «به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم، اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم، سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم