Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: طوفان و بارش‌های تابستانه خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف کشاورزی، دامی و برخی از واحدهای دامداری شهرستان زرین دشت در جنوب شرقی استان وارد کرده است.

روح الله دیانت افزود: در پی وقوع این بارش‌ها ۵ میلیارد و سیصد میلیون تومان به مزارع پنبه این شهرستان خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت تصریح کرد: در حوزه دام سبک نیز با تلف شدن ۷۵ رأس دام ۳۰۳ میلیون و پانصد هزار تومان دامداران این شهرستان خسارت دیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآورد اولیه، این میزان خسارت ناشی از بارش‌های تابستانه سه روز اخیر است، اظهار کرد: بیشترین میزان خسارات مربوط به حوزه کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: در مجموع بارش‌های تابستانه در این شهرستان بیش از ۵ میلیارد و ششصد میلیون تومان به بخش‌های دام و مزارع پنبه خسارت زده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت تصریح کرد: ۳۰ هکتار از مزارع پنبه این شهرستان خسارت ۱۰۰ درصدی و ۱۵۰ هکتار دیگر نیز خسارت ۳۰ درصدی دیده‌اند.

دیانت ادامه داد: وزش شدید باد نیز باعث تخریب ۳۲۰ متر از واحدهای دامداری و تلف شدن بیش از ۷۵ رأس دام در روستای حاجی طاهره از توابع بخش مرکزی شهرستان زرین دشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت تاکید کرد: خسارت‌های ناشی از فعالیت این سامانه جوی در شهرستان زرین دشت پراکنده و سه اکیپ در حال بررسی میزان دقیق خسارات وارده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان زرین دشت با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و ایزدخواست و سه نقطه شهری حاجی آباد، دبیران و شهر پیر می‌باشد این شهرستان به مرکزیت حاجی آباد در ۲۷۳ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع است.

کد خبر 5259624

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان زرین دشت تلفات جهاد کشاورزی فارس ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا ایلام حجاب و عفاف شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل عکس استانها گرگان قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز درزمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
حجت الله رئیسی گفت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و بقیه برای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریبا ۳ هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.
کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان سامان هم گفت: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.
احسان محمدی افزود: این بنا‌های غیرمجاز شامل ساخت ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.
علی نصیری مسئول گشت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره دریافت مجوز برای ساخت و ساز در باغات و اراضی کشاورزی گفت: هرگونه ساخت و ساز باید طبق قانون و با دریافت مجوز از کمیسیون ماده یک تبصره یک صورت بگیرد.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ امور اراضی کشور شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و ساز‌ها در اراضی کشاورزی از سوی مردم است.

علی کیانی مسئول امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری‌ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است