Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@11:30:09 GMT

باند پسیو، ارزان و مناسب حرفه ای ها

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۴۱۲

باند پسیو، ارزان و مناسب حرفه ای ها

کاربری ساده‌تر سبب شده تا انواع باند اکتیو طرفداران زیادی داشته و شما در بازار با مدل‌های مختلف آن مواجه ‌شوید اما این موارد به معنی برتر بودن اسپیکرهای اکتیو در مقابل پسیو نیست!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دیجی صدا،  اعلام اگر شما هم تصور می‌کنید باندهای اکتیو برتر از مدل‌های پسیو هستند پس این مطلب را مطالعه کنید تا با مزایا و قابلیت‌های اسپیکر پسیو بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باند پسیو چیست؟

باند پسیو (Passive Speaker) همان بلندگوی معمولی است، در واقع باند پسیو رایج‌ترین و متداول‌ترین نوع بلندگوست که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای استفاده از یک یا چند باند پسیو یک تقویت‌کننده نیز مورد نیاز است.

تفاوت باند اکتیو و پسیو در چیست؟ کدام بهتر است؟

مهمترین فرق اسپیکر پسیو و اکتیو در تقویت‌کننده داخلی است. باند اکتیو دارای آمپلی‌فایر داخلی است اما بلندگوی پسیو به یک تقویت‌کننده خارجی متصل می‌شود. همین تفاوت باعث شده تا این دو نوع باند واجد خصوصیات مختلفی باشند. برای استفاده از باند پسیو لازم است به تطابق ویژگی‌های تجهیزات اعم از مقاومت داخلی (امپدانس) و تراز توان توجه داشته باشید، همچنین تعداد اسپیکر پسیو قابل استفاده به تعداد کانال‌های خالی روی آمپلی‌فایر یا پاور میکسر بستگی دارد. در طرف مقابل برای استفاده از اسپیکر اکتیو چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد.

مقایسه باند اکتیو و پسیو برای مشخص کردن نوع بهتر یا برتر کار درستی نیست. این دو نوع بلندگو برای استفاده ها و کاربری‌های متفاوتی طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین نباید پرسید: اکتیو یا پسیو؟ کدام بهتر است؟ ممکن است تصور کرده باشید چون باندهای اکتیو تنوع بیشتری داشته و طرفداران زیادی دارند پس حتما بهتر هستند اما جالب است بدانید صدابرداران حرفه‌ای در اجراهای بزرگ از باندهای پسیو استفاده می‌کنند، چرا که اسپیکر پسیو انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتری روی صدا فراهم کرده و صدابردار برای بهینه‌کردن صدای خروجی سیستم صوتی در یک فضای بزرگ با چالش‌ها و دردسرهای کمتری مواجه می‌شود. امکان ارتقای سیستم صوتی و به‌روزرسانی آن یکی دیگر از دلایلی است که سبب شده مهندسان صدا باندهای پسیو را ترجیح دهند.

مزایای باند پسیو

باندهای پسیو همه جا دیده می‌شوند، از سیستم‌های صوتی حرفه ای گرفته تا یک سینما خانگی یا سیستم صوتی شخصی. سادگی، وزن و قیمت مناسب از جمله مزایای این نوع بلندگو به شما می‌رود. در ادامه به بررسی سایر مزایای اسپیکر پسیو می‌پردازیم:

* با وجود باند پسیو ارتقای سیستم صوتی امکان‌پذیر است و در آینده می‌توان به سادگی آن را به‌روزرسانی کرد.

* در زمان استفاده از چند اسپیکر پسیو نیازی به پریزهای برق متعدد وجود ندارد.

* قابلیت ارنج یا مدیریت دستی فرکانس‌ها از مزایای مهم اسپیکر پسیو است. باند پسیو به صدابردار امکان اعمال کنترل بیشتر بر روی صدای خروجی را می‌دهد. در زمان استفاده از تعداد زیادی باند پسیو صدابردار نگران بهم ریختن تنظیم یک یا چند بلندگو نیست.

* نصب دائمی اسپیکرهای پسیو بر روی دیوار یا سقف اماکن مختلف امکان‌پذیر است. از این رو در بسیاری از مراکز آموزشی، تجاری و اداری، تالارها، مساجد و سایر اماکن عمومی از بلندگوهای پسیو استفاده می‌شود.

* در مقایسه با بلندگوهای اکتیو استفاده از تعداد زیاد باند پسیو هزینه کمتری برده و ارزان‌تر تمام می‌شود.

* باندهای پسیو به علت نداشتن آمپلی‌فایر داخلی وزن کمتری دارند، بنابراین جابه‌جا کردن آنها آسان‌تر صورت می‌گیرد.

کاردبرد باند پسیو

یکی از کاربردهای رایج باند پسیو استفاده در اجراهای بزرگ به عنوان باند حرفه ای است. در اماکن و موقعیت‌هایی نیز که تعداد باندهای مورد استفاده زیاد است، به‌کارگیری باند پسیو ارجحیت دارد، به همین علت برای سیستم ‌های صوتی اماکنی مانند مراکز تجاری، اداری، آموزشی، رستوران، سالن نمایش، مسجد، هیئت ، و ... استفاده از باند پسیو در کنار آمپلی‌فایر مقرون به‌صرفه تمام می‌شود، هم از نظر قیمت باند پسیو و هم مصرف انرژی و برق. همچنین باندهای پسیو در مجالس، سخنرانی‌ها، مناسبت‌ها، کنفرانس‌ها و جشن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در فضاهای باز که دسترسی به برق شهری با محدودیت مواجه است نیز اغلب اسپیکر پسیو به‌ کار گرفته می‌شود.

قیمت باند پسیو

قیمت باند و اسپیکر پسیو دامنه گسترده‌ای داشته و شما در بازار با مدل‌های متعدد و قیمت‌های متنوعی روبه‌رو می‌شوید. می‌توان گفت قیمت باند پسیو تحت‌تاثیر عوامل مختلفی است از جمله: نام برند سازنده، کیفیت طراحی و ساخت، زیبایی ظاهری، اندازه درایورهای داخلی (ووفر و تیوتر)، مشخصات و ویژگی‌هایی چون توان مؤثر، حداکثر توان، حساسیت، رنج فرکانسی، پاسخ ‌فرکانسی، وزن و ابعاد، زاویه پوشش افقی و عمودی، میزان مقاومت، نوع کانکتورها و جنس بدنه.

بنابراین اگر بخواهید منصفانه یا به‌صرفه بودن قیمت یک باند پسیو را بررسی کنید، لازم است آن را از جنبه‌های گوناگونی ارزیابی نمایید. فروشگاه دیجی صدا برای تسهیل دسترسی شما به انواع باند و اسپیکر، ده‌ها مدل بلندگو با قیمت های متنوع را برایتان تدارک دیده است.

برندهای تولید کننده باند پسیو - بهترین اسپیکر پسیو کدام است؟

همان‌طور که می‌دانید محصولات صوتی اغلب تولیدکنندگان معتبر جهانی در ایران در دسترس است. از جمله بهترین مدل‌های باند پسیو موجود در بازار می‌توان به این برندها اشاره کرد: باند پسیو جی بی ال JBL، باند پسیو یاماها Yamaha ، باند پسیو الکتروویس ELECTRO VOICE ، باند پسیو دایناکورد DYNACORD ، باند پسیو مونتاربو Montarbo ، باند پسیو وارفیدل Wharfedale Pro ، باند پسیو آر سی اف RCF ، باند پسیو اف بی تی FBT و باند پسیو اچ کی آدیو HK AUDIO.

مهندسین صدای دیجی صدا، با اتکا به تجربه و دانش تخصصی خود شما را در انتخاب و خرید اسپیکر یاری می‌کنند. همین حالا برای دریافت مشاوره پیرامون خرید باند پسیو با ما تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برای استفاده اسپیکر پسیو سیستم صوتی باند اکتیو آمپلی فایر قیمت باند حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی‌شفق، در بحبوحه افزایش آشوب‌ها و هرج‌ومرج در هائیتی شورای انتقالی تازه‌تآسیس‌شده این کشور «فریتز بِلیزر» وزیر سابق ورزش را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب کرد.

شورای انتقال که هفته پیش سوگند یاد کرد که در مراسمی در پورتو پرنس، پایتخت هائیتی، بلیزر را به عنوان نخست‌وزیر اعلام کرد؛ بلیزر پس از استعفای «آریل هنری»، نخست‌وزیر پیشین هائیتی در ۲۵ آوریل منصوب شده است.

۲۲ اسفند پارسال در پی درگیری‌ها و آشوب‌های داخلی در کشور هائیتی مقامات دولتی این کشور اعلام کردند آریل هنری، نخست‌وزیر این کشور که از چند هفته از هائیتی خارج شده و هم‌اکنون در آمریکا مستقر است، استعفا کرده است.

«عرفان علی» رییس‌جمهور کشور گویان و رییس جامعه کارائیب با قدردانی از «خدمات آریل هنری برای کشور هائیتی» گفت: ما استعفای آریل هنری را تأیید می‌کنیم و پس از ایجاد یک شورای ریاست‌جمهوری انتقالی و نخست‌وزیر جدید هائیتی نیز معرفی خواهد شد.

نخست‌وزیر مستعفی هائیتی اواخر ماه گذشته میلادی به کنیا سفر کرد تا رهبری یک هیات امنیتی بین‌المللی مورد حمایت سازمان ملل را برای کمک به پلیس هایئتی در مبارزه با باندهای مسلح تضمین کند، اما تشدید خشونت‌ها در پورتو پرنس، پایتخت هائیتی در طول غیبت او باعث شد که او در پورتوریکوی آمریکا سرگردان شود.

استعفای هنری در شرایطی انجام می‌شود که رهبران منطقه اوایل روز دوشنبه در جامائیک دیدار کردند تا درباره چارچوب یک انتقال سیاسی گفتگو کنند، که ایالات متحده هفته گذشته خواستار «تسریع» آن شد در حالی که باندهای تبهکار در هائیتی خواستار کناره‌گیری هنری بودند.

مقامات منطقه‌ای هم‌اکنون درگیر گفت‌وگوهایی با اعضای احزاب سیاسی، بخش خصوصی، جامعه مدنی و گروه های مذهبی هائیتی هستند که هدف از آن ایجاد شورای انتقالی و هموارکردن راه برای برگزاری اولین انتخابات در هائیتی از سال ۲۰۱۶ تاکنون است.

آریل هنری، که بسیاری از مردم هائیتی او را «فاسد» می‌دانند، بارها انتخابات را به تعویق انداخته بود و گفته بود که ابتدا باید امنیت برقرار شود. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز دوشنبه خواستار ایجاد یک «مجمع ریاست جمهوری گسترده، فراگیر و مستقل» شد.

دیروز دوشنبه وب‌سایت «ایندیاتودی» در توصیف شرایط کنونی هائیتی در گزارشی نوشت که دارودسته‌های تبهکار، هائیتی را به آشوب کشانده‌اند و در بحبوحه گسترش هرج‌ومرج در این کشور و ناتوانی آریل هانری، نخست وزیر از بازگرداندن آرامش به کشور، جیمی چِرایزر، سردسته بدنام یک باند تبهکار که به دلیل علاقه سادیسمی‌اش به سوزاندن زنده‌زنده انسان‌ها، «باربیکیو» خوانده می‌شود و شهرتی برای خود دست و پا کرده، قدرتمندترین چهره کشور است و در این بلوا، ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن یکی از اعضای این «باند آدم‌خوار» اعضای بدن یک انسان را می‌خورد!

برخی از ویدئوهای منتشرشده منتسب به آشوب‌های هائیتی و آنچه آدم‌خواری خوانده شده، بلافاصله از شبکه اجتماعی «ایکس» حذف شده است. نجیب بوکله، رییس جمهور السالوادور در واکنش به این ویدئوهای آزار دهنده گفته است که در السالوادور نیز اتفاقاتی مشابه دیده شده و باندهای تبهکار در هائیتی باید ریشه‌کن شوند.

دارودسته‌های تبهکاری اوایل ماه جاری با یورش به دو زندان بزرگ هائیتی، شرایط فرار شمار زیادی از زندانیان و تبهکاران خطرناک را فراهم کردند و در ادامه خواستار استعفای آریل هانری، نخست وزیر این کشور شدند. نخست وزیر هائیتی هم‌اکنون در این کشور حضور ندارد.

در یورش باندهای تبهکاری به زندان‌ها، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زندانی فرار کردند که در بین آنها سردسته‌های مشهور باندهای تبهکار دیده می‌شود. مقامات هائیتی که پس از این حادثه وضعیت اضطراری اعلام و مقررات منع آمد و شد وضع کرده بودند، همزمان با تشدید خشونت‌ها در پورتو پرنس، وضعیت اضطراری را تمدید کرده‌اند. سفارت آمریکا در «پورتو پرنس» پایتخت هائیتی، در پی تشدید خشونت‌ها در این کشور، دیروز تعدادی از کارکنان غیرضروری این سفارتخانه را تخلیه کرد.

چرایزر ۴۷ ساله که همواره با خود اسلحه حمل می‌کند، افسر اسبق پلیس است و در سال ۲۰۱۸ به اتهام نقش‌آفرینی در تجاوز به زاغه‌نشینان و کشتار آنها، از نیروی پلیس هائیتی اخراج شد. او در حال حاضر سردسته باندی است که «جی۹ و ایل و تبار» نام دارد و «پورتو پرنس» را کنترل می‌کند.

کد خبر 6094150

دیگر خبرها

  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر