Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان  با اشاره به اینکه در سه روز گذشته شاهد بارندگی و رگبار‌های پراکنده در استان بودیم، گفت: در شبانه روز گذشته شهر‌های بانه با هشت میلی‌متر، بابارشانی ۶ میلی‌متر، هزارکانیان پنج میلی‌متر، یاسوکند ۲ میلی‌متر و بیجار، دیواندره و بهارستان هرکدام با یک میلی‌متر به ترتیب بیشترین میزان بارش را در کردستان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روز پنج شنبه نیز شهر‌های یاسوکند ۶ میلی‌متر، بیجار ۱.۳ و هزارکانیان و زرینه هر کدام با یک دهم میلی‌متر بارندگی داشتند و روز چهارشنبه نیز فقط در ایستگاه بیجار ۲ میلی متر بارندگی به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان عنوان کرد: براساس اعلام مدیریت بحران طی چند روز گذشته در حد فاصل شهر‌های بیجار و زنجان شاهد سیل بوده‌ایم و به چند روستای این ۲ شهر خسارت‌هایی وارد آمده است.

او  یادآور شد: طی هفته جاری دمای هوای کردستان افزایش می‌یابد و شاهد هوای پایداری در استان هستیم.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارندگی دمای هوا روز گذشته میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، شهرستان بافت بالاترین میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را در استان داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد که طی آن، شهرستان بافت با ۳۳.۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته و پس از آن کوهبنان با ۲۱.۸ میلی‌متر، طاشک راور با ۱۲.۰ میلی‌متر، انار با ۱۰.۲ میلی‌متر و کرمان با ۱۰.۰ میلی‌متر قرار دارند.

هم‌چنین ایستگاه‌های بردسیر ۹.۰ میلی‌متر، زرند ۸.۱ میلی‌متر، راور ۸.۰ میلی‌متر، شهربابک ۶.۴ میلی‌متر، هجدک راور ۶.۰ میلی‌متر، فیض آباد ۵.۳ میلی‌متر و رابر ۴.۶ میلی‌متر بارندگی را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 747665

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر