Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزودی اجلاس مهمی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که در آن، مقامات دولت افغانستان و تمام گروه‌های داخلی این کشور، برای تحقق صلح، گردهم جمع خواهند شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان کشور دوست، برادر و همسایه معتمد افغانستان، این روزها در تلاش است تا با برگزاری جلسات گفت‌وگو و تعامل میان گروه‌ها و دولت این کشور، ضمن نفی خشونت و تمرکز بر راه‌حل سیاسی، موجبات صلح در افغانستان، ثبات و امنیت پایدار ‎برای مردم این کشور را فراهم آورد که در همین راستا، ابتکار عمل ایران در برگزاری این اجلاس، می‌تواند مردم افغانستان را تا حد زیادی از بحران موجود نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، طی روزهای آینده، دولت و گروه‌های افغانستانی برای تحقق صلح در افغانستان، در اجلاس مجازی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با هم به گفت‌وگو می‌نشینند.

کارشناسان حوزه افغانستان معتقدند که ایران ضمن عدم دخالت در تصمیمات داخلی این کشور، همواره در همه مواضع رسمی و غیررسمی خود، هرگونه خشونت و جنگ را نفی کرده و اقدامات تهران، همواره بر راهکارهای سیاسی متمرکز بوده است.

310 310

کد خبر 1535973

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران افغانستان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت سوئیس زمان برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را ۱۵ و ۱۶ ژوئن(۲۶ و ۲۷ خرداد) اعلام کرد.

در بیانیه دولت سوئیس اشاره شده است که بیش از ۱۶۰ هیات از کشورهای جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند. البته در این فهرست نام روسیه به عنوان یک طرف جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

سوئیس در ماه فوریه از برنامه این کشور برای میزبانی از اجلاسی بزرگ تا تابستان خبر داد اما در آن برهه جزئیاتی درباره این برنامه اعلام نکرد. بِرن در تازه‌تریم بیانیه‌ دولت سوئیس درباره این اجلاس اعلام کرد که مسکو «در این مقطع»، به کنفرانس دعوت نشده است.

مسکو پیشتر این اجلاس پیشنهادی را «بیهوده» توصیف و اعلام کرد که در آن شرکت نخواهد کرد حتی اگر دعوت بشود. اوکراین اعلام کرده است که اگر مسکو با فهرستی از پیش‌شرط‌های کی‌یف موافقت کند، دعوت خواهد شد. روسیه این پیش‌شرط‌ها را «بی‎‌معنی» خوانده است.

دولت سوئیس مدعی است که هدف این اجلاس «صلح در اوکراین» و رسیدن به ادراکی مشترک از مسیر نیل به «صلح عادلانه و پایدار» است. ویولا امهرد، رئیس جمهور سوئیس در پیامی در ایکس نوشت که «همکاری و مشارکت جهانی، کلید شکل دادن آینده‌ای صلح‌آمیز است.»

از جمله هیات‌های مدعو این اجلاس می‌توان به اعضای جی۷، جی۲۰، بریکس، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و دو نماینده مذهبی اشاره کرد.

کد خبر 6095304

دیگر خبرها

  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • میزبانی شبکه تهران از دختر امپراطور
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!