Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@14:22:00 GMT

پروازی برای صعود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۵۷۸

پروازی برای صعود

در هر لحظه شاهد درگذشت و تولد انسان‌های بسیاری هستیم و این امری اجتناب ناپذیر است اما نکته اینجاست که یک تعداد از افراد در تاریخ فراموش ناشدنی هستند که حمیدرضا صدر جزو این انسان‌های فراموش نشدنی است.

 یکی از خصوصیات بارز مرحوم صدر، صداقت و درستی در کلامش بود اما با وجود صداقت، هیچ زمان در مقابل هیچ فردی جبهه‌گیری نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او منتقد و کارشناس بود و انتقادات او هیچ زمان بر مبنای غرض‌ورزی نبود و همیشه بر مبنای حقیقت بود، این درستی و صداقت در کلام آن مرحوم کاملاً ملموس بود. شناخت زیادی از ایشان داشتم و آن مرحوم به فوتبال و همچنین به حوزه هنر خدمات زیادی داشت. هیچ کس نمی‌تواند مرحوم صدر را فراموش کند چرا که او زحمات زیادی کشید. به شخصه کلام او و یادداشت‌هایی که در مطبوعات به نقل از ایشان چاپ می‌شد را می‌خواندم و این یادداشت‌ها را تحلیل می‌کردم که از نظر من تمامی آنها بر مبنای حقیقت و درستی بود.

برنامه‌های او با عادل فردوسی‌پور را قطعاً هیچ کس فراموش نخواهد کرد. مرحوم صدر آستین‌ها را برای خدمت به فوتبال بالا زده بود و در آن مقطع در برنامه «90» به همراه عادل این کار را آغاز کرد. درآن زمان فوتبال فراز و نشیب‌ها و حواشی زیادی داشت و انتقادات زیادی به این رشته می‌شد اما صدر هیچ گاه انتقادات جهت داری نداشت و به تیم هیچ کسی نرفت و تنها خودش بود و صداقت در کلامش.

من گفت‌وگوهای زیادی با آن مرحوم داشتم و یک بار در سال 93 و در برنامه «90» در استادیوم شهید شیرودی هم با همدیگر حضوری صحبت کردیم. او اهل مطالعه بود و شناخت بسیاری حتی از فوتبال دنیا داشت و با یک جست وجوی ساده می‌توان در فضای مجازی مقالات او را در مورد فوتبال دنیا مشاهده کرد، مقالاتی که دنبال کنندگان بسیاری داشت و صدر همانند معلمی بود که برای همیشه برای مخاطب خوراک تازه‌ای داشت و به این دلیل او مخاطبان خاص خودش را داشت.

صدر کتابی در مورد نیمکت داغ نوشت و در این کتاب زندگی و رویکرد مربیان بزرگ تاریخ فوتبال را کالبدشکافی کرد. مردانی مثل الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو و من که برای نخستین بار ایران را راهی جام جهانی کردم.

او در حوزه هنر هم به عنوان یک منتقد فعالیت زیادی داشت و مشاوره های خوبی به برخی هنرمندان می‌داد. فعالیت او در حوزه ورزش و هنر نشان دهنده علاقه او به زیبایی‌ها بود.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت گزارشگر معروف فوتبال جهان برای درگذشت حمیدرضا صدر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شاگردان شجاعی با شکست تیم دسته اولی

تیم فوتبال هوادار با برتری مقابل مس سونگون به یک چهارم جام حذفی صعود کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال ایران تیم‌های هوادار و مس سونگون از ساعت ۱۸:۱۵ امروز تیم‌های هوادار و مس سونگون به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان مسعود شجاعی با برتری سه بر یک به دور بعدی رسیدند.

داور: شاهین یزدانی

کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی و سجاد نجفی‌نژاد

کارت زرد: کریم اسلامی از هوادار

کارت قرمز: _

گل‌ها: داریوش شجاعیان(۱۳) بابک مرادی(۲۰) و محمد علی عبداللهی(۷۳) برای هوادار/ صائب محبی(۳۰_گل به خودی) برای مس

دیگر خبرها

  • صعود گل گهر به یک چهارم با پیروزی مقابل فجرسپاسی
  • جام حذفی فوتبال/ تراکتور، ملوان و گل گهر به مرحله یک چهارم صعود کردند
  • صعود هوادار و گل گهر به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی فوتبال
  • صعود شاگردان «مسعود شجاعی» با شکست مس
  • صعود شاگردان شجاعی با شکست تیم دسته اولی
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون
  • هوادار با شکست مس سونگون صعود کرد
  • صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • صعود مس رفسنجان به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان