Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@18:33:43 GMT

اروپا را آب برد؛ رسانه‌های لندن نشین را خواب

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۶۰۲

اروپا را آب برد؛ رسانه‌های لندن نشین را خواب

مجله فارس پلاس: بلژیک و آلمان هنوز در شوک حذف زودهنگام از مسابقات یورو ۲۰۲۰ بودند که باران سیل آسا بار دیگر کشورشان را غافلگیر کرد.

مقامات بلژیک اعلام کردند که تلفات سیل ویرانگر دو سه روز اخیر در این کشور به ۲۰ کشته رسیده و ۲۰ نفر همچنان مفقود هستند.

از سوی دیگر، در پی وقوع سیل شدید در آلمان، حداقل ۱۰۳نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۱۳۰۰ نفر هم بر اثر سیل در منطقه «نوین‌آر-آروایلار» مفقود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخبار این اتفاقات به سرعت در رسانه‌های مطرح جهان پخش و به یکی از سوژه‌های مهم رسانه‌ها تبدیل شد اما بررسی خروجی‌های شبکه‌های مامواره‌ای فارسی زبان نشان می‌دهد که هر سه شبکه بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و منوتو که دفتر آن‌ها در لندن، قلب اروپاست تا ساعت‌ها از پوشش این اخبار سر باز زدند و مطالب دیگری را منتشر می‌کردند و بعد از ساعت‌ها به انتشار روزانه یک خبر درباره این فاجعه اکتفا کردند.

 

همین رسانه‌ها که خبر کشته شدن ده‌ها نفر در اروپا را بعد از چند ساعت و به صورت گذرا پوشش دادند، خبر سیل در کرمان که منجر به از دست رفتن جان یک ایرانی شد را به صورت  خبر فوری و پرحجم پوشش دادند.

 

مقایسه نحوه پوشش اخبار این فاجعه در اروپا با حادثه سیل ۹۸ که منجر به جان باختن ۴۲ تن از هموطنانمان شد(نصف جانباختگان قطعی سیل آلمان تا این لحظه) نشان می‌دهد که 

1- رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال هرکدام بیش از ۱۰۰ پست و یا مطلب در خروجی های خودشان منتشر کردند.

2- محتوای مطالب سیل ۹۸ القای ترس و دلهره، ناکارآمد نشان دادن نوع حکومت، بی‌تفاوت نشان دادن مسئولان، زیرسوال بردن ارگان‌های حمایتی مانند سپاه و ارتش بود.

 

 

همین نحوه پوشش مغرضانه اخبار رسانه‌های فارسی زبان مورد توجه فعالان رسانه‌ای نیز قرار گرفته است.

به طور مثال عبدالله گنجی، مدیر مسئول رونامه جوان این تصویر را منتشر کرد و از مانور لحظه به لحظه اعتراضات در خوزستان و اخبار با رویکرد مثبت درباره فاجعه اروپا اشاره کرد.

 

محسن مهدیان، معاون خبر خبرگزاری فارس هم به نحوه پوشش خبر بی بی سی که نتیجه آن کامنت‌های خودتحقیری عده‌ای از کاربران خواهد بود، اشاره کرد: 

 

محمدرضا شهبازی از فعالان رسانه ای هم به مطالب احتمالی برخی کاربران درپی وقوع چنین اتفاقاتی اشاره کرد:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل اروپا دوگانه سازی از شایعه تا واقعیت ضدانقلاب بی بی سی فارسی ایران اینترنشنال رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی
  • چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق