Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی گلستان با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ کودک به خانواده ها سپرده شده است گفت: در سال جاری تا کنون ۱۷ کودک واگذار شده و ۷۰ زوج نیز در نوبت گرفتن فرزند هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیدمهدی حسینی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: طی سال گذشته ۸۴ مراکز مثبت زندگی در سراسر استان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام خدماتی که بهزیستی ارائه میدهد از این مراکز نشأت خواهد گرفت و این مراکز به عنوان یک بهزیستی کوچک تلقی میشوند.

وی تصریح کرد: ۴۹ هزار و ۶۱۵ توانخواه در سراسر استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۴۶ معلول جسمی حرکتی، ۱۰ هزار و ۴۶۴ معلول ذهنی،  هشت هزار و ۳۲۸ نفر معلول بینایی، هفت هزار و ۲۸۹ نفر  معلول شنوایی و چهار هزار و ۷۵۹ نفر معلول روان هستند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی خدمات مستمر و غیر مستمر به توانخواهان ارائه میدهد گفت: خدمات غیر مستمر که شامل ویلچر، تخت،عصا،پوشک،سمعک و غیره می‌باشد بیشتر از خدمات مستمر است که به همه معلولان حتی کسانی که مستمری دریافت نمی‌کنند ارائه میشود.

وی ادامه داد: ۲۱ مرکز شبانه روزی و مراقبتی در سراسر استان وجود دارد که ۸۴۰ نفر از معلولانی که دارای مشکلات اعصاب و روان و مشکلات ذهنی هستند به صورت شبانه روزی در این مراکز نگهداری میشوند.

وی همچنین گفت: بهزیستی ۱۱۴ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در سراسر استان دارد که در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۹ درمان در زمینه سو مصرف مواد مخدر صورت گرفت.

حسینی اضافه کرد: همچنین سال گذشته مرکز جامع ترک اعتیاد افتتاح شد که با رویکرد تحت پوشش قرار دادن فرد از لحاظ اجتماعی، شغلی و مددکاری با ظرفیت ۵۰ نفر شروع به کار کرد.

وی تاکید کرد: ۶ مرکز آموزش شغلی نیز در همان مرکز ترک اعتیاد افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: مراکز مشاوره به دو صورت تلفنی و حضوری خدمات مشاوره ای ارائه میدهد که در سال گذشته ۳۲ هزار و ۳۵۷ مشاوره تلفنی و ۲۴ هزار ۷۸۲ مشاوره حضوری انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات غربالگری و پیشگیری از معلولیت عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۹۵۷ مشاوره ژنتیک انجام شد و همچنین غربالگری شنوایی در بدو تولد، سه ماهگی و شش ماهگی نیز انجام میشود و در صورتیکه افراد به کاشت حلزون نیاز داشته باشند معرفی خواهند شد.

حسینی بیان داشت: در حال حاضر ۲۳۵ کودک بدسرپرست و یا بی سرپرست در مراکز بهزیستی و ۳۵۰ کودک هم با شرایط خاص با حمایت بهزیستی در نزد خانواده نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ کودک به خانواده ها سپرده شده است افزود: در سال جاری نیز تا کنون ۱۷ کودک واگذار گردیده و ۷۰ زوج نیز در نوبت گرفتن فرزند هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان سراسر استان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل